Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > آذربایجان شرقی - دبیر جشنواره فیلم فجر تبریز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه امروز ما برجسته‌تر از گذشته است، تلاش‌های هنرمندان، عامل تحولات سینمای ایران دانست.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد محمدپور در آیین افتتاح سی و ششمین جشنواره فیلم‌فجر گفت: متاسفانه در عرصه سینما از توان بالای هنرمندان غفلت کردیم و برخی فرصت ها را از کف دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز به همت هنرمندان در حوزه های مختلف سینمایی اتفاقات خوبی رخ می دهد، در جشنواره های داخلی و بین المللی شاهد درخشش فرزندان این خطه هستیم. محمدپور با تاکید بر اینکه، حضور آثار سینمایی استان در جشنواره های کشوری و جهانی نمود برجسته ای داشت، تصریح کرد: جشنواره فیلم تبریز، حضور فیلم‌های هشت کشور اروپایی در تبریز، جشنواره فیلم مستند حقیقت و… از جمله رویدادهایی است که طی سال گذشته در شهر تبریز برگزار شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: تشکل‌های سینمایی در تبریز تحرکات خوبی داشته‌اند که منجر به برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله فجر در تبریز شده است. وی خاطرنشان کرد: با امضای تفاهمنامه با وزارت ارشاد، سینمای شهرستانهای آذربایجان شرقی را نیز در برنامه قرار می دهیم. محمد محمدپور یادآور شد: خانه انیمیشن در تبریز تشکیل و این شهر یکی از قطب های کشور در این حوزه محسوب خواهد شد. وی تاکید کرد: تعداد و وضعیت سینماهای ما متناسب با جمعیت نیست و استقبال و اشتیاق مردم برای دیدن فیلم این مطالبه را بوجود آورده که تعداد سالن های ما افزایش یابد. وی با بیان اینکه تعدادی از سینماها از جمله سینما سرباز، قدس، آزادی در تبریز، درحال بازسازی هستند، گفت: در سال گذشته ۶ سالن به سینما در شهرهای استان تبدیل شد. مدیرکل فزهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت: از حضور بخش خصوصی برای توسعه سالن‌های سینما استقبال می‌کنیم بطوریکه مجموعه خصوصی ستاره باران تبریز ۷ مجموعه سینمایی را در این مجتمع تجاری ایجاد می کنند.

 

46

کلید واژه‌ها : سی و ششمین جشنواره فیلم فجر - استان آذربایجان شرقی - تبریز - بازیگران سینما و تلویزیون ایران - اکران سینما - کارگردانان سینمای ایران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز‌های پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز‌های سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران می‌دهند.

همچنین سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.

فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروش‌های میلیاردی و رتبه‌های اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

 

فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از ۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۵ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز