Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حقیقت این بود که انقلاب ما صادرکردنی نبود، بلکه صادرشدنی بود و خودش راه و جایگاه خود را در قلوب مسلمانان جهان پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم شامگاه جمعه در همایش تجدید بیعت با ولایت انجمن‌های اسلامی استان که در حسینیه بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، گفت: زمانی که انجمن‌های اسلامی در مساجد و بازار و ادارات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. شکل گرفتند، هنوز برخی از نهادهای امروز مشغول به انجام وظیفه و مدیریت نبودند.

وی ادامه داد: موضوع انجمن‌های اسلامی بیش‌تر به تبریز و آذربایجان اختصاص دارد و در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور به اندازه این خطه به انجمن‌های اسلامی توجه نشده است.

امام جمعه تبریز همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر تاکید کرد: باید در این ایام سعی کنیم بیش‌تر به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازیم و این موضوع را که کجا بودیم و به کجا رسیدیم را برای مردم تبیین کنیم.

۱۷هزار ترور شهید، هزینه مقاومت است

وی در ادامه به شرح برخی از نکات مهم پیرامون انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: از اسفند سال ۵۷ دشمنان انقلاب فتنه‌ها و توطئه‌های خود را شروع کردند و از اردیبهشت ۵۸ ترورها آغاز شد و تاکنون بیش از ۱۷هزار شهید ترور داریم. ما باید قبول کنیم که مقاومت هزینه دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اضافه کرد: سپس دشمنان دست به جنگ تحمیلی زدند و با حمایت‌های آمریکا، اعراب منطقه، آلمان و شوروی جنگی عظیم علیه کشور و انقلاب ما آغاز شد و ۸سال نیز بدین‌گونه سعی در براندازی انقلاب داشتند و همزمان کارها و توطئه‌های دیگری نیز انجام می‌دادند.

وی به توطئه‌های اخیر دشمنان نیز اشاره کرد و افزود: این‌روزها شاهد دستورات و اظهارات احمقانه ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هستیم و می‌بینیم که چگونه حکومت خود خوانده داعش به چه جنایت‌های بزرگی علیه بشریت به نام دین دست می‌زند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دلیل توطئه‌های متعدد علیه مقام معظم رهبری را اقتدار ایشان عنوان کرد و گفت: نور اسلام به‌واسطه رهبر انقلاب به جهان منعکس می‌شود و ما بابت همین موضوع باید خداوند را شاکر باشیم که انقلاب ما الگویی برای تمام مسلمانان جهان شده است.

وی همچنین با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت صادر کردن انقلاب اسلامی ایران به جهان، تشریح کرد: حقیقت این بود که انقلاب ما صادرکردنی نبود، بلکه صادرشدنی بود و خودش راه و جایگاه خود را در قلوب مسلمانان جهان پیدا کرد.

مردم ما همان مردم انقلابی و ولایت‌مدار هستند

امام جمعه تبریز با اشاره‌ای کوتاه به اغتشاشات اخیر کشور، تاکید کرد: مردم از نظر اقتصادی و معیشتی مشکلاتی دارند و تجمع آن‌ها بخاطر اعتراض به بی‌عدالتی و مشکلات مادی بود که دشمنان موج‌سواری کردند و به‌واسطه رسانه‌هایشان از خستگی مردم از نظام سخن به میان آوردند.

وی ادامه داد: مردم ما همان مردمی هستند که انقلاب را به پیروزی رساندند و امروز نیز از انقلاب و نظام اسلامی سیر نشده‌اند. مردم ما همچنان حاضرند در راه ولایت جان خود را فدا کنند.

انتقاد از آموزش و پرورش؛

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد صریح از بخشنامه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مزار شهدا و دیدار با جانبازان، گفت: بچه‌ها باید با فرهنگ ما آشنا شوند و بدانند چرا پدران و پدربزرگان‌شان خون دادند و شهید شدند.

وی افزود: این‌ها ما را نباید دلسرد کنند و وظیفه انجمن‌های اسلامی این است که اجازه دهند بچه‌ها بیش‌تر در مساجد حضور داشته باشند و به وسیله مساجد نیز باید زمینه حضور بچه‌ها در مزار شهدا فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش پایانی سخنان خود بر نقش مهم مساجد در جامعه امروز تاکید کرد و گفت: همانطور که مساجد در زمان انقلاب محور بودند، امروز نیز باید در عزاداری‌ها و جشن‌های ما محور باشند. شایسته تبریز نیست که هنگام اذان و نماز درب برخی مساجد بسته باشد.

 

 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟

عضو هیئت امنای مسجد لولاگر تهران، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های هیئت امنای مساجد را توجه به شکل گیری زمینه‌های رشد معنوی نمازگزاران عنوان کرد.

میلاد صادقی، عضو هیئت امنای مسجد لولاگر درمورد نقش و جایگاه هیئت امنای مسجد در تحقق اهداف کلان مسجد اظهار کرد: به نظر بنده، همان‌طور که تمام ارکان مسجد باید به این هدف توجه کنند مهم‌ترین رسالت هیئت امنا این است که محفل و امکاناتی را آماده کنند برای این که زمینه‌های رشد معنوی افراد و نمازگزاران محلی و کسبه مکانی که مسجد در آن قرار دارد فراهم شود و هیئت امنا باید زمینه‌های بروز این رشد معنوی را فراهم کنند و برای این منظور ابزار‌های مختلفی وجود دارد؛ از فراهم کردن امکانات لازم گرفته تا برگزار کردن مراسم‌های فرهنگی.

او گفت: هیئت امنا باید یک مکان بدون دغدغه و توأم با آرامشی را برای نمازگزاران فراهم کنند. اما متأسفانه، برخلاف این که انقلاب ما از مساجد رشد کرده و در حقیقت، از طریق مساجد رشد و نمو پیدا کرده است. اما به نظر بنده، هنوز سیاست‌های کلان کشور درمورد حمایت‌های مالی و همچنین، سخت افزاری از مساجد به درستی اتفاق نیفتاده است و اگرچه مساجد باید مردمی و با محوریت مردم اداره شوند، ولی بالاخره باید دولت و نظام اسلامی هم، زمینه‌های بعضی از کار‌ها را فراهم کند.

صادقی مطرح کرد: در شهر تهران و خیلی از شهر‌های دیگر، موضوع ساختمانی مساجد ما اصلاً در تراز یک نظام اسلامی نیست و مساجد، مشکلات عدیده‌ای در این زمینه دارند. در نتیجه، می‌توان با یک طرح‌ها و ایده‌های نو از زمین‌های مساجد در جهت تجاری‌سازی استفاده کرد. البته به شرطی که به هویت مساجد ضربه وارد نشود. چون متأسفانه، خیلی وقت‌ها این تجاری سازی هویت مسجد را زیر سوال برده است یا این که در بهترین حالت، استفاده از زمین‌های مساجد است به شرط این که موازین شرعی و هویت مسجد رعایت شود. از اینرو، مثلاً کاری که شهرداری درمورد توسعه‌های فرهنگی می‌تواند انجام دهد این است که هزینه‌های فضای فرهنگی را برای همین مکان مقدس صرف کند تا بتوانیم یک سری امکانات لازم برای مسجد را فراهم کنیم.

او افزود: متأسفانه، حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد. با وجود گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هنوز در سیستم‌های ساخت و ساز مساجد و بازسازی و تخریب و نوسازی مساجد در دفتر‌های الکترونیکی شهرداری هیچ پنجره‌ای دیده نشده است. مثلاً مسجد جامع لولاگر که طرح تخریب و نوسازی آن در حال پیگیری است با موضوع این‌چنینی روبروست و برای بعضی از مساجد که اوقافی هستند بحث تولیت مسجد باید اتفاق بیفتد. چون اغلب این مساجد دچار مشکلات حقوقی هستند و متأسفانه، به دلیل حجم بالای کار‌های حقوقی ادارات دولتی، این مساجد تحت الشعاع قرار می‌گیرند و کار آن‌ها انجام نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد