Web Analytics Made Easy - Statcounter


ویلی برانت که زمانی علیه هیتلر و فاشیسم مبارزه می‌کرد، دوباره به کانون توجه بازگشته است؛ ماشین تحریر او که زمانی اسلحه او علیه نازی‌ها بود، امروز در خانه‌اش به نمایش درآمده است.

به گزارش امتداد نیوز، زمانی که نازی‌ها قدرت گرفتند، هربرت ارنست کارل فراهام به خوبی دریافت که چه اتفاقی در انتظار آلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه او در سن ۱۹ سالگی و آغاز سال ۱۹۳۳ که فعالیت برخی از احزاب ممنوع شده بود، درباره خطرات فاشیسم ‌گفت. او سپس توانست با نام مستعار ویلی برانت در همان سال به نروژ فرار کند. از همان زمان حس مقابله با عقاید نژادپرستانه و ناسیونالیستیِ برخی از هموطنانش در او بیدار شد.

نوشتن، تکثیر و توزیع جزوات علیه فاشیست‌ها، در آن زمان از لحاظ فنی پیچیده و بسیار خطرناک بود. فراهام به عنوان یکی از اعضای حزب کارگران سوسیالیست، با تایپیست زبردستی، دیدار کرد. مارتا درکار نوشتن با ماشین تحریر استاد بود. او آماده بود تا جزوات فراهام را تایپ کند تا آماده چاپ شود. آن دو آگاه بودند که باید مراقب باشند تا بلندپروازی نکنند. چرا که تعداد افرادی که می‌توانستند کار نوشتن و تکثیر جزوات را انجام دهند، کم بود و پلیس مخفی دولتی می‌توانست به سرعت از روی نوشته‌ها، نویسنده و دستگاه را پیدا کند.

مارتا برای اینکه لو نروند، به ظاهر ماشین تحریر خود را دستکاری و عمدا در متن اشتباهات تایپی ایجاد کرد. به این ترتیب، جزوات بدون محدودیت به دست مخاطبان می‌رسید. به نظر می‌رسد که در آن شرایط ویلی برانتِ جوان وضعیت آلمان را با ذهن باز، تحلیل و به شیوه‌ای صحیح پیش‌بینی کرده بود که ناسوسیالیست‌ها چه کاری در کشور انجام می‌دهند و چه اتفاقی در انتظار آلمان است.

بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در آلمان آن را تهیه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده، حالا نه تنها نام او و داستان فعالیت‌هایش را همه می‌دانند، بلکه ماشین تایپ او که در فعالیت‌های سیاسی‌اش نقش زیادی داشته، در خانه او در برلین در معرض نمایش عمومی قرار دارد.

ویلی برانت را که زمانی مردم در کل دنیا او را به عنوان کسی که علیه آدولف هیتلر و فاشیست‌های اروپایی مبارزه می‌کرد، می‌شناختند؛ امروز دوباره به کانون توجه افکار عموم تبدیل شده است. حالا مدت‌هاست که ماشین تحریر او که زمانی اسلحه او علیه نازی‌ها به شمار می‌رفت، به عنوان اثر نمایشی برجسته در خانه‌ او در برلین به نمایش عمومی درآمده است.

true برچسب ها : برلین فاشیسم هیتلر true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

صدها نفر روز گذشته در تجمعی در هامبورگ که با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان اعتراض کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در هامبورگ آلمان بیش از 1000 نفر علیه سیاست های ضد اسلامی دولت آلمان تظاهرات کردند. معترضان شعار الله اکبر سر می دادند.

به این ترتیب بیش از 1000 تظاهرکننده به دنبال فراخوان اسلامگرایان برای تظاهرات روز شنبه در هامبورگ تجمع کردند. آنها در منطقه سنت گئورگ علیه سیاست و کمپین رسانه‌ای اسلام هراسانه در آلمان تظاهرات کردند. شعارهایی مانند «آلمان = دیکتاتوری ارزش‌ها» را می شد روی بنرهایی که در دست معترضان بود دید.

این تجمع با حضور گسترده پلیس همراه بود و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد. پلیس تعداد شرکت کنندگان را 1100 نفر اعلام کرده است.

سازمان دهندگان این اعتراضات بارها از تظاهرکنندگان خواستند که فریاد الله اکبر سر دهند. سخنرانان، سیاستمداران و رسانه‌ها را به «دروغ‌های ارزان قیمت» و «گزارش‌های بزدلانه» متهم کردند که قصد داشتند در سایه جنگ غزه همه مسلمانان آلمان را به‌عنوان افراطی معرفی کنند.

کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامیافزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • حمله خفت‌گیرهای خشن به مهاجم استقلالی | عکس
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌ + پخش آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز شنبه ۸‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات