Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا - پیست اسکی بین المللی تاریک دره همدان روز جمعه با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی برای نخستین بار در سال جاری بازگشایی شد که با استقبال چشمگیر اسکی بازان این شهر مواجه شد.

به گزارش ایرنا پیست تاریک دره همدان جزو پیست های بین المللی کشور محسوب می شود اما برخلاف سایر پیست ها به دلیل نبود برف کافی و فراهم نبودن مسیر دسترسی در ماه های اخیر تعطیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیست اسکی تاریک دره با یک هزار و 600 متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد و تله ‌سی یژ این مجموعه با 100 صندلی و یک هزار و 600 متر طول خط فعال شده و با راه‌اندازی این دستگاه وسعت پیست به 50 هکتار رسیده است.
این پیست در 10 کیلومتری مرکز شهر همدان واقع شده است و بارش های اخیر باعث شد تا برف کافی برای فراهم کردن مسیر فعالیت اسکی بازان مهیا شود.
همچنین اداره راهداری همدان نسبت به بازگشایی مسیر پیست نیز اقدام لازم را انجام داد تا روز گذشته شاهد حضور چشمگیر اسکی بازان در این منطقه باشیم.

** استقبال بیش از یک هزار اسکی باز
معاون اداره ورزش و جوانان همدان در این باره می گوید: روز گذشته (جمعه) همزمان با بازگشایی پیست اسکی تاریک دره شاهد حضور بیش از یک هزار ورزشکار بودیم.
علی ضمیری کامل به خبرنگار ایرنا افزود: اسکی از طرفداران پرشمار در همدان است و با وجود اینکه تبلیغ گسترده بابت بازگشایی پیست تاریک دره نشده بود، شاهد حضور پرشمار اسکی بازان بودیم که به صورت خانوادگی به این پیست مراجعه کردند.
وی اضافه کرد: از محل پیست تاریک دره تا تویسرکان مسدود است و مسیر دسترسی پیست از گنجنامه باز است و علاقه مندان می توانند از طبیعت و امکانات موجود در پیست نظیر رستوران و خدمات تفریحی استفاده کنند.
وی یادآور شد: پیست بین المللی تاریک دره مقصد گردشگران زمستانی است و می توانند از این جاذبه توریستی ورزشی استان استفاده لازم را داشته باشند.
پیست اسکی همدان سومین پیست مطرح کشور است و پس از شمشک و دیزین، پیست اسکی همدان به عنوان یکی از منحصر به فرد ترین مکانها به شمار می رود.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مهرداد آهکی گفت: از اواسط اسفند سال ۱۴۰۲ عملیات بازگشایی محور گنجنامه-تویسرکان با فعالیت ۱۰ نفر نیروی راهدار، یک دستگاه برف خور، یک دستگاه گریدر، دو دستگاه لودر، سه دستگاه کامیون برفروبی آغاز شده بود و تاکنون ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشته است.

او افزود: در این مسیر کوهستانی، ۱۴ کیلومتر آن بسیار کولاک‌گیر بوده و در برخی از نقاط ارتفاع کولاک برف به ۶ متر نیز می‌رسد که با فعالیت جهادی عوامل راهداری عملیات برفروبی و بازگشایی این مسیر به پایان رسیده است

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: بیش از ۲ هزار متر مربع در محور گنجنامه-تویسرکان با استفاده از آسفالت گرم چاله‌گیری و لکه‌گیری انجام شده است و عملیات لق گیری سنگ ها، تعمیر و نصب گادرریل و نصب نیوجرسی نیز در حال انجام است.

او گفت: محور گنجنامه - تویسرکان از روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با هماهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران استانداری و پلیس راه استان بطور کامل بازگشایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان