Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@21:25:47 GMT

نمودارکشی به سبک احمدی‎نژاد در «بیمه ایران»

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۶۴۵۸

نمودارکشی به سبک احمدی‎نژاد در «بیمه ایران»

رویداد۲۴- یادتان هست که در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‎نژاد، هرچه اقتصاددانان از وخامت اوضاع اقتصادی کشور می‎گفتند، دولتمردان زیر بار نمی‎رفتند و در برابر انبوهی از داده‎ها و استدلال‎های علمی، با ارائه آمارها و ترسیم چند نمودار ساده از پیشرفت چشمگیر اوضاع اقتصادی سخن می‎گفتند؟ یادتان هست که حتی ملموس‎ترین مشکلات اقتصادی مانند جهش قیمت اقلام مصرفی، از سوی رییس‎ دولت وقت نفی و با این استدلال که «گوجه فرنگی را از سبزی فروشی محله ما ارزان بخرید!» رفع و رجوع می‎شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که از آن روزها فاصله گرفته‎ایم، اما به نظر می‎رسد که تفکر رییس دولت سابق با رفتن او از بین نرفته و هنوز در گوشه و کنار نهادهای اقتصادی دولتی هستند کسانی که چراغ احمدی‎نژادیسم را روشن نگه داشته‎اند؛ نمونه‎اش در همین بیمه ایران.
مدیریت شرکت بیمه ایران که این روزها به خاطر عملکرد ضعیف یک سال گذشته و سقوط شاخص‎های عملکردی این شرکت مورد انتقاد قرار گرفته، دست به دامان برخی رسانه‎ها شده است و می‎کوشد تا با انتشار اطلاعات ناقص یا اشتباه، اوضاع جاری این شرکت را وارونه جلوه دهد. در این راستا، اخیرا آمارها و نمودارهایی از سال 1395 در برخی رسانه‎های همسو منتشر شده است که هدفشان مثبت نشان دادن اقدامات صورت گرفته در دوره مدیرعاملی محسن پورکیانی است؛ حال آن که بهبود برخی شاخص‎ها در آمارهای سال 95 مربوط به اقدامات صورت گرفته در سال 94، یعنی پیش از مدیرعاملی پورکیانی است. به بیان دیگر، آنچه نتیجه مدیریت او در بیمه ایران را نشان می‎دهد، آمارهای مربوط به سال 96 است که به شکل پرسش برانگیزی از سوی رسانه‎ها و برخی کانال‎های تلگرامی وابسته به تیم وی مسکوت گذاشته شده است. 
برای نمونه، یکی از نمودارهای منتشر شده که حق بیمه تولیدی بیمه ایران در هر یک از فصول سال 1395 را ارائه کرده، عنوان می‎کند که در زمستان سال 95 بیش از 30 درصد این مبلغ افزایش داشته است، اما با نگاهی به بازه 9 ماهه ابتدای سال 96 روشن می‎شود که نه تنها مدیریت ارشد بیمه ایران، عملکرد مناسبی در بهبود و ادامه مسیر افزایشی تولید حق بیمه نداشته، بلکه بدترین عملکرد موجود در چهار سال گذشته را رقم زده است. بر این پایه، پس از چهار سال روند صعودی در تولید حق بیمه، این شاخص مهم، به یکباره با کاهش معنادار 2 هزار میلیارد ریالی (3 درصد) مواجه شده است.  
در نموداری دیگر، اعلام شده است که به لطف مدیریت محسن پورکیانی، مدیرعامل شرکت بیمه ایران پس از چهار سال از زیان‎دهی خارج و به مرحله سوددهی رسیده است، اما با نگاهی به صورت‎های مالی 4 سال گذشته این شرکت، مشاهده می‎شود که هر ساله پس از انتشار صورت‎های مالی تجدید ارائه شده، سودها به زیان تبدیل شده اند! در نمودار زیر تفاوت سود اعلامی در هر سال در صورت‎های مالی پایان سال با سود اعلامی در صورت‎های مالی تجدید ارائه شده مقایسه شده است.  
در این نمودار کاملا مشهود است که به دلیل شیوه ذخیره‎گیری در انتهای هر سال، زیان‎ها به سود تبدیل شده‎اند و در صورت‎های مالی تجدید ارائه شده مقدار واقعی سوددهی نمایان شده است. از این رو باید منتظر ماند تا صورت‎های مالی تجدید ارائه شده این شرکت در سال 1395 منتشر، و واقعیت سوددهی این شرکت مشخص شود.
همچنین با نگاهی به سود انباشته بیمه ایران که واقعیت اصلی سود دهی را نمایان می‎کند، روشن می‎شود، نه تنها وضعیت این شرکت در زیان انباشته بهتر نشده بلکه در دوره مدیریت جدید بدترین وضعیت ممکن رقم خورده است. 
بر اساس این نمودار، مشاهده می‎شود که در انتهای سال 1395 زیان انباشته بیمه ایران به 3500 میلیارد رسیده است. حال پرسش اصلی اینجاست که مدیریت ارشد بیمه ایران چگونه این زیان را تفسیر می‎کند و با تبلیغاتی گسترده و وارونه‎نمایی، به خود اجازه می‎دهد تا خروج بیمه ایران از زیان‎دهی قطعی را به سود‎دهی اعلام کند؟ 
در نموداری دیگر اعلام شده است که نسبت خسارت بیمه ایران در سال 1395 روندی کاهشی را در پیش گرفته است. اما با مشاهده عملکرد 9 ماهه این شرکت در سال 1396، آمار و داده‎ها روایت دیگری از مدیریت خسارت را نشان می‎دهد. بر این اساس، ملاحظه می‎شود که بدترین عملکرد موجود از سال 1392 تا به امروز در بازه 9 ماهه ابتدایی سال، مربوط به دوره جدید (محسن پورکیانی) است. بر خلاف روند چند سال گذشته که نسبت خسارت در این شرکت از حرکت منطقی برخوردار بود، این نسبت در 9 ماهه ابتدای سال 1396 به بالاترین نرخ در 4 سال گذشته رسیده است و با ثبت رکورد تاریخی 80 درصدی، افزایش 15 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. 
 
بنابراین می‎توان مشاهده کرد مدیریت بهینه ریسک که یکی از اهداف دولت تدبیر و امید در شرکت‎های بیمه‎ای بوده در تنها شرکت دولتی نه تنها رعایت نمی‎شود، بلکه از وضعیت نامساعدی و خطرناکی برخوردار است. 
در نموداری دیگر، عنوان شده است که حق بیمه تولیدی در استان خراسان رضوی در سال 1395 بیش از حق بیمه تولیدی 18 شرکت بیمه در کل کشور بوده است. جالب اینجاست که عملکرد مناسب این استان نیز تحت الشعاع عملکرد ضعیف مدیریت ارشد بیمه ایران قرار گرفته و حق بیمه تولیدی این استان در 9 ماهه سال 1396 با کاهش 12 درصد نسبت به دوره مشابه در سال 1395 مواجه شده است. این موضوع از سویی است که نسبت خسارت در این استان نیز با افزایش قابل توجه 30 درصدی نسبت به دوره مشابه روبرو شده که خود بیانگر افت معنادار عملکرد بیمه‎گری در این استان است.
فارغ از تمامی مواردی که از عملکرد بیمه ایران در سال 1396 ارائه شد، توانگری مالی اعلام شده از سوی بیمه مرکزی خود نشانه کامل و جامعی از سوء مدیریت‎ها و وضعیت اسفبار این شرکت است. با استناد به آخرین گزارش بیمه مرکزی بیمه ایران در سال 1396 کمترین نسبت توانگری را از سال 92 به بعد را بیمه ایران داشته و با کاهش 91 درصدی نسبت به سال 92 به نسبت «بسیار خطرناک 28» رسیده است.   
تمامی این موارد و حقایق غیر قابل انکار، خود گواه مدیریت بسیار ضعیف در بیمه ایران است که بر خلاف اخلاق رسانه‎ای و عدم آشنایت از واقعیت‎ها به کمک انبوهی از رسانه‎های همراه سعی در مثبت نشان دادن عملکرد مدیر عامل کنونی بیمه ایران دارند. امید است مسئولین امر هر چه زودتر تصمیم سازنده‎ای در خصوص این شرکت در حال ورشکستگی در دستور کار قرار دهند و صنعت بیمه را از یک بحران «امنیت ملی» خارج کنند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد احمدی منفرد عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: روز جمعه ۱۴ اردیبهشت شاهد برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ۲ حوزه امتحانی بوشهر و کنگان هستیم که این آزمون به عنوان رسمی‌ترین و متقن ترین آزمون در زمینه حفظ قرآن کریم با هدف اعطای مدرک تخصصی درجه یک الی پنج که معادل دیپلم تا دکتری است و در سطح کشور همزمان صبح ساعت ۸ الی ۱۱ برگزار خواهد شد.

احمدی منفرد ادامه داد: این آزمون در استان بوشهر با حضور ۱۵۴ نفر از حافظان قرآن کریم برگزار خواهد شد که که از این تعداد ۱۰۲ نفر مرد و ۵۲ نفر زن هستند که کوچک‌ترین فرد شرکت کننده، فرد ۹ ساله از شهرستان دشتستان و بزرگترین نیز خانم حافظ کل قرآن از شهرستان بوشهر است.

وی با بیان اینکه از افراد شرکت کننده در این آزمون سراسری، ۱۷ نفر اهل سنت نیز حضور دارند که ۱۲ از تعداد کل شرکت کنندگان، ۱۲ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر و برخی شرکت کنندگان نیز با حضور چندین نفر از اعضای خانواده در این آزمون شرکت می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: کسانی که در مرحله اول این آزمون حائز کسب رتبه لازم شوند، در مرحله دوم که طی خرداد ماه برگزار خواهد شد در آزمون شفاهی نیز شرکت نموده و اگر نمره لازم را کسب کنند، مدرک درجه یک تا سه معادل دیپلم تا لیسانس به آنها اعطا خواهد شد و برخی افراد که امتیاز لازم معادل فوق لیسانس و بالاتر را نیز کسب نمایند در مرحله سوم و چهارم هم می‌بایست شرکت نمایند.

احمدی منفرد تصریح کرد: این آزمون در شهر بوشهر در محل مجتمع اقامتی دریا واقع در خیابان ساحلی جنب اداره گذرنامه و در شهر کنگان نیز در محل حوزه علمیه خواهران کنگان برگزار خواهند شد که از شرکت کنندگان تقاضا می‌شود رأس ساعت ۳۰/۷ صبح روز جمعه در محل‌های آزمون حضور داشته باشند.

کد خبر 6094512

دیگر خبرها

  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم
  • عکس احمدی‌نژاد و سعید جلیلی ۲۰ سال قبل
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • آزمون تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان برگزار می‌شود
  • بیمار خارگی با بالگرد در شرایط بد آب هوایی اعزام شد
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته