Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هفته نامه سلامت: با وجود اين که همه جاي خانه پاک و پاکيزه است و لکه اي گرد و غبار در خانه نيست اما باز هم دچار حساسيت پوستي شده ايد. سعي مي کنيد در غذا خوردن دقت کنيد اما باز هم حساسيت از بين نرفته و به سمت پوست سر هم گسترش پيدا کرده است؛ دليل را بايد در موارد زير جستجو کرد.
عطر و ادکلن
دليل اصلي حساسيت گاهي عطر خودتان يا ادکلن همسرتان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين حالت به ويژه اگر عطر و ادکلن هديه بوده و شما آن را پيش از خريد امتحان نکرده باشيد، بيشتر ديده مي شود. مسئله ديگر باقي ماندن عطر و ادکلن روي پوست يا لباس به مدت طولاني است. مام ها هم ممکن است باعث ايجاد حساسيت شوند.

طعم دهنده ها
از چوب دارچين يا تکه زنجبيلي که در چاي مي اندازيد تا زعفراني که براي خوش عطر و رنگ شدن برنج يا مرغ استفاده مي کنيد، ممکن است باعث بروز حساسيت شوند. بنابراين به آنچه مي خوريد، حتي در خانه درست مي کنيد، خوب دقت کنيد.
رنگ ها
اگر به تازگي خانه را رنگ کرده ايد، موهاي تان را تغيير رنگ داده ايد يا حتي ديوار خانه را کاغذ ديواري کرده ايد، ممکن است دچار حساسيت شويد. هر کدام از اين موارد مي تواند زمينه ساز ايجاد حساسيت پوست يا مو باشد.
نرم کننده ها
اگر به لباس، روميزي، شال، شال گردن و ... در زمان شستشو نرم کننده زده باشيد، ممکن است دچار حساسيت شويد.
رنگ برها و ضدعفوني کننده ها
اگر از اين ترکيب ها براي رنگ بري لباس ها، شفاف شدن ظروف يا ضد عفوني کننده ها براي ضد عفوني کردن لباس ها و ظروف استفاده کرده باشيد، ممکن است دچار حساسيت شويد. اين مواد مستعد ايجاد حساسيت هستند.
جوشانده ها و دمنوش ها
گرچه فرض بر اين است که ترکيب هاي گياهي حساسيت زا نيستند، اما اين يک قانون قطعي نيست. گاهي همين خوراکي هاي به ظاهر بي ضرر زمينه ايجاد حساسيت گوارشي و پوستي هستند؛ به ويژه اگر مانند زنجبيل، دارچين و ... طبع گرم داشته باشند.

حشره کش ها، سوسک و قارچ کش ها
اگر به تازگي از اين مواد استفاده کرده ايد ممکن است دليل ايجاد حساسيت تان همين موارد باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساسیت دور دوم انتخابات /بر مدار قانون و بی طرفی حرکت می کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی یعقوبی صبح چهارشنبه در ششمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خراسان جنوبی اظهار کرد: مجموعه گزارش‌هایی که در مرحله اول انتخابات مجلس در خراسان جنوبی واصل و مورد پیگیری قرار گرفت هیچ تأثیری در نتیجه انتخابات نداشت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: از این جهت صحت نتیجه انتخابات در هر چهار دوره انتخابات توسط شورای نگهبان تأیید شد.

یعقوبی با اشاره به اینکه امیدواریم در مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف نیز کار انتخابات طبق روال قانونی و با انصاف و بی طرفی کامل به سامان برسد، ادامه داد: در راستا پیشگیری از هرگونه تخلفی را مد نظر قرار داریم.

وی ادامه داد: از آنجایی که مرحله دوم انتخابات رقابت بین دو نفر است حساسیت‌ها به اوج رسیده و فضا در مواردی دو قطبی شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: ۴۸ ساعت مانده تا انتخابات و روز و شب انتخابات از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و شاید کوچک‌ترین تخلفی دستاویزی برای بهانه گیری های بعد از انتخابات شود.

یعقوبی با تأکید بر اینکه هر دو نامزد انتخاباتی حوزه انتخاباتی بیرجند، درمیان و خوسف آشنا به قانون هستند، یادآور شد: درخواست ما نیز بر این است که در مسیر قانون فعالیت داشته باشند.

کد خبر 6100291

دیگر خبرها

  • حساسیت دور دوم انتخابات /بر مدار قانون و بی طرفی حرکت می کنیم
  • مورایس به قهرمانی حساسیت گرفت! | پس چرا شما تشریف آوردید؟
  • حسگری که مواد مخدر را ۶ برابر سریع‌تر شناسایی می‌کند
  • شایع‌ترین عوامل ایجاد سنگ کیسه صفرا
  • چرا وجود نور فراوان در خانه الزامی است؟
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی/بازگشت به عقب ممنوع