Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی،‌ با برنامه‌های قرآنی متنوع از زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در بازه زمانی 14 الی 20 بهمن‌ماه سال جاری میزبانی می‌کند.

بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته هر روز بعد از اقامه نماز صبح، برنامه‌های قرآنی با ترتیل‌خوانی کلام الله مجید در رواق امام‌ خمینی(ره) ویژه عموم زائران آغاز می‌شود که تلاوت را علی محمدی و جعفر علیپور بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین محفل انس با قرآن در جوار عترت هر روز این هفته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و از ساعت 17:45 الی 19:30 در دارالقرآن‌الکریم با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی و کشوری میزبان زائران رضوی است.
علاوه بر این، محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان پنجشنبه این هفته از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در دارالقرآن‌الکریم با اجرای آقایان کاتبی و رمضانپور و قرائت ناصر سیدمحمدخانی برگزار خواهد شد.
از دیگر برنامه‌های شنبه تا پنجشنبه این هفته می‌توان به برگزاری محافل انس با قرآن در جوار عترت ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا(س) از ساعت 10 الی نماز ظهر و عصر و روز جمعه، 20 بهمن‌ماه از ساعت 9 الی 11 در دارالقرآن‌الکریم،‌ با اجرای مریم صاحبدیوانی و تلاوت مهین صاحبدیوانی و همچنین اجرای گروه تواشیح صاحب‌الزمان(عج) اشاره کرد.
برگزاری کارگاه مهدالرضا(ع) ویژه کودکان ۵ الی ۱۰ سال دختر و ۵ تا ۷ سال پسر، هر روز از ساعت ۸ الی ۱۳ و ۱۳ الی نماز مغرب در رواق حضرت زهرا(س) و از ساعت ۸ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ در دارالقرآن‌الکریم از دیگر این برنامه ها محسوب می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآنی از جمله «آفتاب طوس» ویژه کارکنان جلسه آموزشی مسجد اداره مرکزی آستان قدس رضوی صبح‌های پنجشنبه، مسابقه «فرشتگان آسمانی» ویژه جنگ قرآنی کودک و نوجوان در دارالقرآن‌الکریم پنجشنبه شب‌ها، مسابقه «از قرآن بپرس» ویژه نوجوانان، مسابقات «در محضر قرآن»، «شکوه هشتم»، «نصرالهی»، «انقلاب ارزش‌ها در سیره انبیاء» و «در حریم نور» ویژه عموم و مسابقه «ریحانةالنبی(س)» ویژه محافل قرآنی بانوان از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

علاوه بر این، تشکیل کارگاه‌ها، جلسات، نشست‌ها و کلاس‌های آموزشی قرائت و حفظ قرآن ویژه آقایان در رده‌های سنی مختلف در رشته‌های قرائت، تجوید، ترتیل، حفظ، تفسیر و حدیث و تصحیح قرائت قرآن و اذکار نماز در روزهای مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ایوان ولی‌عصر و ضلع غربی صحن جامع رضوی نمونه دیگری از برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
گفتنی است، تلاوت روزانه یک صفحه قرآن ویژه اردوزبانان هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق کوثر با حضور استاد سعادتی و ترتیل خوانی دو صفحه در رواق دارالرحمة ویژه ترکی و آذری‌زبانان توسط استاد اسماعیل‌پناه، همرنگ، زینالزاده و اطاعتی از دیگر برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این هفته به شمار می‌رود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 حبیب غزنوی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد و با نور ایمان و نور قرآن حرکت کرده و جامعه‌ای سعادتمند بسازیم.
 
 وی ادامه داد: تمسک به قرآن راه نجات و رستگاری انسان است، خداوند راه‌های نجات و رستگاری فراوانی برای انسان قرار داده است، یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، تزکیه نفس است.
 
حبیب غزنوی گفت: انسان هر وقت آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند برای آن تازگی دارد چرا که هر آیه قرآن یک معجزه الهی است.
 
  محمد هادی عباسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش آوایی، بخش معارفی و سایر بخش‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه در بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت در صدر اولویت‌های معاونت دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 
 عباسی ادامه داد: همه ساله جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و تابع وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف و به همت کانون قرآن و عترت شهید فیروزی برگزار می‌گردد و امسال هم شاهد افرایش درصد مشارکت ثبت نام کنندگان در رقابت‌های اولیه این جشنواره بودیم.
 
وی افزود: به لطف خدا و به همت همکارانمان در مرکز قرآن و عترت شهید فیروزی جزو نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات را برگزار کرده ایم.
 
 عباسی گفت: نتایج دیگر بخش‌های این جشنواره در مرحله داوری کشوری است که پس از اعلام، به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی و اعضا محترم هیئت علمی خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد ثبت نام اولیه ۶۵۰ نفر از اعضاء خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر + ساعت پخش
  • برنامه بازی‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر + ساعت پخش
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود