Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصادی_ خبرگزاری بسیج: زلزله از جمله بلایای طبیعی است که انسان در به وجود آمدن  آن دخالتی ندارد اما انسان های بیشماری در خلق مهربانی و کمک به زلزدگان و بازماندگان پس از این حادثه دلخراش نقش بسزایی دارند. چندی پیش غرب کشورمان شاهد زلزله مهیب و جانگدازی بود که جمعی از هم وطنان کشورمان را در غم و اندوه از دست دادن عزیزانشان فرو برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کمک های انسان های ایثارگر و مهربان بسیاری دلگرمی برای مردم زلزله زده و به ویژه روستاهای اطراف سرپل ذهاب به ارمغان آورد به طوری که آنها مردم کشور را در کنار خود و شریک غم های خود می دیدند.

در این بین کمک های بسیاری از سوی نهادها و ارگان های دولتی و غیر دولتی نیز انجام   شد که جای تقدیر بسیاری دارد گرچه نقش نهاد های حاکمیتی در کمک به مردم و در شرایط اقتصادی موجود دلگرمی عمیقی برای مردم خواهد بود اما حضور بخش های خصوصی نیز در این راستا نشان دهنده عمق مردمی بودن نهادهای خصوصی و عمومی در این راستاست. حق هم این طور است که مردم باید مسئولین و نهادهای حاکمیتی و خصوصی را در کنار خود احساس کنند.

پرسنل و مجموعه بانک سرمایه در اقدامی خداپسندانه در همان روزهای ابتدایی زلزله غرب کشور کمک های غیر نقدی فراوانی به زلزله زدگان غرب کشور داشتند که این کمک ها با تجمیع در ادارت مرکزی و شعب مختلف بانک سرمایه در کشور ،‌به غرب و بخصوص کرمانشاه قهرمان ارسال شد. همچنین این کمک های غیر نقدی که اعم از لباس،پتو، تجهیزات خانه ، کفش و مواد غذایی و... بود با کمک های نقدی کارکنان این بانک برای ساخت و تجهیز کانکس و اقدامات حمایت های مالی بانکی از  سوی کارکنان بانک سرمایه برای هموطنان آسیب دیده کرمانشاه تکمیل شد.

 

* آغاز تحویل کانکس های اهدایی پرسنل بانک سرمایه به هموطنان زلزله زده

یکی از نهادهای خصوصی موفق در کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه،‌حضور فعال و اثرگذار بانک خصوصی سرمایه بود که با شروع زلزله، عزم عاطفی این بانک برای هموطنان، آنان را بر آن داشت تا در قالب های مختلف به تجمیع و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به هموطنان گرفتار زلزله بشتابند.  پرسنل بانک سرمایه در این راستا نشان دادند که این بانک ضمن خدمت رسانی در عرصه پولی ،  مالی و بانکی کشور با کمک های نقدی و غیر نقدی خود  به زلزله زدگان، همواره در شرایط سخت در کنار هم وطنان بوده و مایه دلگرمی آنها هستند.

بر همین اساس در مراسمی با حضور حشمت صفری و نظام الدین کشتمند، رئیس و عضو شورای شهر سرپل ذهاب و هادی میری، رئیس شعبه نوبهار کرمانشاه بانک سرمایه، تحویل کانکس های اهدایی پرسنل این بانک به هموطنان زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب آغاز شد.

گفتنی است  این نخستین مرحله از تحویل کانکس های اهدایی کارکنان بانک سرمایه بوده است که البته این روند ادامه دار خواهد بود. چناچه در  نخستین مرحله تحویل کانکس های اهدایی از محل کمک های نقدی کارکنان این بانک در اولین روز از بهمن ماه سال جاری ، بانک سرمایه، با تحویل شش کانکس به کمک شش خانواده هموطن زلزله زده شتافت.

شایان ذکر است با کمک های نقدی کارکنان بانک سرمایه به مبلغ تقریبی 860 میلیون ریال، مراحل تهیه و ساخت 12 کانکس 10 متری و 12 کانکس 15 متری در دستور کار قرار گرفته بود که 18 کانکس باقی مانده پس از اتمام مراحل ساخت، طی روزهای آتی در دسترس هموطنان ارجمند کرمانشاهی قرار خواهد گرفت. همچنین گفتنی است بانک سرمایه هزینه چاپ سررسید خود در سال 1397 را نیز در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک و نیز کمک های انسان دوستانه به ساخت مدرسه ای در مناطق زلزله زده غرب کشور اختصاص داده است.

این به خوبی گواه آن است که بانک سرمایه در راستای مسئولیت عاطفی علاوه بر مسئولیت حراست و حمایت از منابع مالی و اقتصادی سپرده گذاران و مشتریان خود همت گماشته و در این  موضوع نیز با نگاهی اجتماعی و فرهنگی نسبت به مسایل مختلف کشور حساس است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد

ایسنا/مازندران رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از فراهم شدن مقدمات لازم برای اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی حدود ۶۵ هزار هکتار از زمین‌های مستعد کشاورزی بخصوص شالیزارهای استان‌های شمالی کشور با سرمایه‌گذاری چینی خبر داد.

نادر علیزاده امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) در حاشیه بازدید رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح یکپارچه‌سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل، گفت: مدت زمان اجرای این طرح کلان حوزه زیربنایی، آب و خاک کشور حدود سه سال است و پیش‌بینی‌های لازم انجام و طرح‌های مورد نیاز این طرح تهیه شده است.

وی اجرای طرح یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی را در کاهش هزینه‌های تولید در امر به‌کارگیری ماشین‌آلات درمراحل کاشت، داشت و برداشت، افزایش بهره‌وری درتولید، مدیریت مصرف آب و جلوگیری از تغییرکاربری‌ها را موثر دانست.

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه بخش کشاورزی در استان‌های شمالی کشور وجود دارد و با اجرایی شدن طرح یکپارچه‌سازی زمین‌ها بخصوص در شالیزارها می‌توان برای کشت دوم در این استان‌ها برنامه‌ریزی کرد.

علیزاده بیان کرد: هدف نهایی در اجرای این طرح این است که با ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی استفاده و نیاز کشاورزان استان‌های شمالی کشور را با توجه به نقش مهم این استان‌ها در تامین امنیت غذایی کشور لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه کار تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی برخلاف تصورها راحت نیست، گفت: یکی از سختی‌های این طرح بخصوص در استان‌های شمالی کشور از جمله مازندران، مالکیت زمین‌ها و کم شدن اراضی در چند سال گذشته بوده که روند اجرای این طرح را به تاخیر انداخته یا متوقف کرده است.

رئیس گروه طرح و برنامه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در مدت ۲۰ سال اجرای طرح یکپارچه‌سازی و نوسازی زمین‌های کشاورزی در کشور حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن انجام شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح کلان و مهم زیربنایی عقب‌ماندگی زیادی وجود دارد که باید در سال‌های پیش‌ رو با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های هدفمند جبران شود.

به گزارش ایسنا، قانون یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی در سال ۱۳۸۵ با هدف یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن زمین‌ها تصویب شد، سال ۱۳۹۵ آیین‌نامه اجرایی آن تدوین و ابلاغ شد. آنچه مانع اجرای این قانون شده، قانون ارث است که براساس آن، خرد شدن زمین‌های کشاورزی از سوی وراث اقدامی قانونی و بحق قلمداد می‌شود.

براساس آمار میانگین قطعات زمین‌های کشاورزی کشور ۵/۱ هکتار است که در استان‌های شمالی به کمتر از یک هکتار می‌رسد، اما کارشناسان می‌گویند در قطعات کمتر از پنج هکتار اجرای مکانیزاسیون کشاورزی مقدور نیست و عملاً بهره‌وری و تولید کاهش می‌یابد.

اکنون بعد از ۱۷ سال قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی به‌صورت پایلوت در ۲۶۵ شهرستان و در مساحت ۱۶۶ هزار هکتار به‌صورت آزمایشی اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه
  • معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران