Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل-ايرنا طرح بزرگ پاياب سد خداآفرين که دولت تدبير و اميد با تخصيص بخشي از يک ميليارد دلار اعتبار مهار آب هاي مرزي آن را در منطقه مغان اجرا مي کند براي شهرستان مرزي بيله سوار دورنمايي خوشي از ايجاد فرصت هاي شغلي جديد تا 26 هزار نفر فراهم ساخته که در سال هاي آتي عملي خواهد شد.

آرام حليم فرمانداربيله سوار مغان در گفت و گويي با خبرنگاران ايرنا ضمن تشريح اقدام هاي دولت تدبير و اميد در اين منطقه مرزي طرح پاياب سد خداآفرين را مهمترين و تحول آفرين طرح اجرايي دولت ذکر کرد، ضمن اينکه دهها طرح ديگر عمراني و اقتصادي نيز دورنماي خوشي براي اين شهرستان متصور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حليم گفت: سرعت اجرايي طرح شبکه پاياب خداآفرين با تزريق اعتبار ويژه از صندوق توسعه ملي از سال 93 شتاب بيشتري به خود گرفت، 75 درصد اين طرح در قالب سه ناحيه عمراني در بيله سوار مغان در حال اجراست.
به گفته وي ، 10هزار و 500 هکتار از اين طرح در قالب ناحيه دوم عمراني ، 11 هزار هکتار در ناحيه سوم و 9 هزار و 700 هکتار نيز در ناحيه چهارم در بيله سوار مغان عملياتي شده است.
وي بيان کرد: با بهره برداري از اين طرح عمراني شاهد ايجاد دست کم 26 هزار شغل جديد در بيله سوار مغان خواهيم بود، ضمن اينکه يک ميليون و 400 هزار تن به توليد محصولات کشاورزي منطقه نيز افزوده خواهد شد.
** طرح اشتغال فراگير و فراهم شدن تسهيلات 235 طرح اقتصادي در بيله سوار مغان
فرماندار بيله سوار مغان با اشاره به اجراي طرح اشتغال فراگير در دولت دوازدهم گفت: 235 طرح سرمايه گذاري در اين شهرستان تصويب و براي دريافت تسهيلات به کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان ارائه شده است.
حليم افزود: اين طرح ها با 299ميليارد و 370ميليون ريال اعتبار و با اشتغالزايي 488 نفر امسال در کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان مصوب شده است.
وي بيان کرد: اين طرح ها شامل 210 طرح با اعتبار 237 ميليارد و 460 ميليون ريال در بخش کشاورزي ،14 طرح با اعتبار26 ميليارد ريال در حوزه صنعت و 11طرح با 41 ميليارد و 200 ميليون ريال در بخش خدمات است.
وي ادامه داد: تاکنون 80 طرح با اعتبار 103ميليارد و 620 ميليون ريال و با اشتغالزايي 188نفر در کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان تصويب و براي دريافت تسهيلات به بانک هاي عامل معرفي شدند.
وي گفت: امسال بيش از 390ميليارد ريال اعتبار جهت حل مشکل اشتغال و سرمايه گذاري به اين شهرستان اختصاص يافته و زمينه جذب بيش از 40درصد آن در حوزه سرمايه گذاري و اشتغال با ارائه طرح هاي کشاورزي،صنعتي،خدماتي فراهم شده است.
وي با اشاره به اينکه 729متقاضي تاکنون در طرح کارورزي در شهرستان بيله‌سوار ثبت نام کرده اند ، افزود: از اين تعداد 494نفر تاييد شده که در 231واحد پذيرنده مشغول به فعاليت خواهند شد.
او اظهارکرد: تاکنون با 196نفر کارورز، عقد قرارداد شده که با توجه به اين آمار ،شهرستان بيله سوار در طرح جذب اشتغال کارورزي تاکنون رتبه اول شهرستان هاي استان را دارد.
** بازگشت نزديک به 2 هزار هکتار از زمين هاي زهدار به چرخه کشاورزي بيله سوار مغان
فرماندار بيله سوار با بيان اينکه سه هزار و 500 هکتار از زمين هاي کشاورزي اين شهرستان زهدار و از چرخه کشاورزي به دور بود گفت: با تخصيص 74 ميليارد ريال عمليات زهکشي اين زمين ها اجرايي شده است.
حليم اضافه کرد: تاکنون با صرف 55 ميليارد ريال 60 درصد اين زمين ها به مساحت نزديک به 2 هزار هکتار زهکشي شده و به چرخه کشاورزي شهرستان وارد شده است.
به گفته وي ، طرح زهکشي ناحيه يک بيله سوار در روستاهاي قره باغلو،عليخان کندي ،گورديگل،بابک و بخشي از اراضي شهرستان بيله سوار اجرا مي شود .
حليم با اشاره به وضعيت کشاورزي اين شهرستان اضافه کرد: 120 هزار هکتار از زمين هاي اين شهرستان زير کشت محصولات مختلف قرار مي گيرد که 100 هزار هکتار آن زمين هاي ديم و 20 هزار هکتار ديگر نيز آبي مي باشد، سالانه 250 تا 300 هزار تن گندم در اين شهرستان توليد مي شود، سويا نيز به صورت کشت دوم در بيله سوار توليد مي شود و از هشت هزار هکتار زمين زير کشت و 18 هزار و 500 تن محصول برداشت شده است.
به گفته وي ، همچنين براي نخستين بار پارسال 2 هزار هکتار زمين کشاورزي اين شهرستان زير کشت کلزا رفت و سه هزار و 500 تن محصول از آن برداشت شد.
** تجارت خارجي و قابليت هاي بيله سوار بعنوان تنها گذرگاه خروجي استان در توسعه آن
فرماندار بيله سوار مغان با اشاره به اينکه گمرک بيله سوار مغان تنها گمرک بين المللي استان اردبيل مي باشد افزود: هنوز از قابليت و ظرفيت هاي اين گمرک استفاده بهينه نمي شود اما در سال هاي آتي نقش آن در توسعه بازرگاني خارجي و صادرات استان تاثير گذار خواهد بود.
وي اضافه کرد: گمرک بيله سوار در بين گمرکات کشور درزمره اولين گمرکاتي است که در آن بروزترين سامانه جامع امور گمرکي، ايکس ري مسافري اجرا و در حال تکميل است و با حمايت استاندار بزودي نصب آن انجام مي شود.
حليم با اشاره به موضوع 24 ساعته شدن فعاليت گمرک بيله سوار مغان گفت: تمام کارها از سوي طرف ايراني در اين رابطه انجام شده و ما منتظر اعلام آمادگي جمهوري آذربايجان براي شبانه روزي کردن فعاليت گمرک مي باشيم .
فرماندار بيله‌سوار گفت: امسال 42 هزارو 300 تن کالا به ارزش 18 ميليون و 300 هزار دلار در 9 ماهه امسال از گمرک اين شهرستان صادر شده که در مقايسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد افزايش داشته است.
حليم با بيان اينکه گمرک بيله ‌سوار جز گمرکات شاخص کشور در بحث صادرات چمداني است، گفت: امسال 10 هزار و 200 تن کالا به ارزش 23 ميليون دلار به صورت چمداني از اين گمرک به خارج از کشور صادر شده است.
وي همچنين بيان کرد: در 9 ماهه امسال بيش از 736 هزار نفر از گمرک و پايانه مرزي بيله سوار تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال افزايش 15 درصدي دارد.
او با اشاره به لايحه منطقه آزاد تجاري ، صنعتي گفت: با توجهي که استاندار اردبيل به اين موضوع دارند، گمرک بيله سوار نقش ويژه اي پس از ايجاد اين منطقه در توسعه استان خواهد داشت.
فرماندار بيله سوار با اشاره به ورود روزانه 2هزار 500 مسافر از جمهوري آذربايجان به اين شهرستان گفت: بستر توسعه صنعت گردشگري سلامت در اين شهرستان مهيا شده است .
حليم افزود: اين شهرستان در حوزه توريسم درماني پيشتاز است و ضروري است سرمايه گذاران براي احداث بيمارستان بين المللي در آن اقدام کنند و دولت هم آماده تامين زير ساخت هاي آن مي باشد .
** شهرستان سبز با گازرساني به تمامي روستاها بالاي 20 خانوار بيله سوار
حليم با اشاره به خدمات دولت در روستاهاي اين شهرستان گفت: تا پايان امسال تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار اين شهرستان از گاز طبيعي بهره مند خواهند شد.
وي بيان کرد: تا سال 93 تنها 17 روستا در اين شهرستان از نعمت گاز بهره مند بودند که اين تعداد هم اکنون به 60 روستا افزايش يافته و عمليات گاز رساني به 20 روستا نيز در ايام دهه فجر به بهره برداري مي رسد.
وي از تداوم اجراي طرح مجتمع آبرساني خروسلو که آب شرب 170 روستاي اين شهرستان را تامين مي کند خبر داد و بيان کرد: در فاز اول اين طرح تاکنون 25 روستا از آب شرب بهره مند شده اند و عمليات آبرساني به مابقي روستاها نيز در حال انجام است.
حليم لکه گيري اساسي و روکش آسفالت به طول 13.5کيلومتر و اجراي آسفالت تعريض جاده اصلي بيله سوار- گرمي (محدوده روستاي انجيرلو )به طول 700 متر ، احداث 16 کيلومتر راه روستايي ، 35 کيلومتر بهسازي و شن ريزي جاده روستايي و اجراي 10 کيلومتر آسفالت روستايي، اجراي طرح هادي در روستاها با 30 ميليارد و 110 ميليون ريال ، صدور يک هزار و 23 جلد اسناد مسکن ،حل اختلاف اراضي 9 روستا با منابع طبيعي،اجراي کمربندي شهر بيله سوار و افتتاح چندين خانه بهداشت در روستا ها را از جمله خدمات دولت در اين شهرستان ذکر کرد.
فرماندار بيله سوار همچنين از اجراي درگاه بين المللي فيبر نوري در بيله سو ار خبر داد و گفت: اين طرح با اعتبار 90 ميليارد ريال اجرا شده و علاوه بر اتصال کريدور شمال و جنوب کشور زمينه ارتباط آسيايي و اروپايي ايران را از طريق مرز بيله سوار فراهم مي کند.
حليم همچنين اجراي طرح پست 63 کيلو ولت برق بيله سوار را مورد اشاره قرار داد و بيان کرد: اين طرح به طول 13 کيلومتر با اعتبار 220 ميليارد ريال با مشارکت شرکت توزيع برق استان و برق منطقه اي اذربايجان در حال تکميل است که خرداد ماه سال آينده به بهره برداري مي رسد و با افتتاح آن مشکلات و نوسانات برق شهرستان رفع مي شود .
وي از سرمايه گذاري بخش خصوصي در ر اه اندازي نيروگاه CHP بيله سوار خبر داد وگفت: براي احداث اين طرح سرمايه گذار اعلام آمادگي کرده و در صورت تحقق 5.4دهم مگاوات برق در اين منطقه توليد شده و در جوار آن سردخانه و گلخانه هم راه اندازي مي شود .
فرماندار بيله سوار درباره احداث کتابخانه شهرستان بيله سوار نيز گفت: براي احداث اين طرح 18 ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده و امسال هم براي تکميل آن اختصاص سه ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار مدنظر است.
حليم بيان کرد: براي احداث کتابخانه در روستاهاي انجير لو، گوگ تپه، مرادلو و فولادلو نيز زمين مورد نياز توسط دهياران تهيه شده و عمليات احداث کتابخانه در رو ستا هاي انجيرلو و گوگ تپه هم آغاز شده است.
وي از سرمايه گذاري بخش خصوصي در ر اه اندازي نيروگاه CHP خبر داد وگفت: براي احداث اين طرح سرمايه گذار اعلام آمادگي کرده که در صورت تحقق 5.4دهم مگاوات برق در اين منطقه توليد شده و در جوار آن هم سرد خانه و گلخانه هم راه اندازي مي شود.
افتتاح 30 طرح عمراني و اقتصادي در بيله سوار مغان در ايام الله دهه فجر
فرماندار بيله سوار با بيان اينکه 30 طرح اقتصادي و عمراني در دهه فجر افتتاح مي شود افزود: اين طرح ها با اعتبار يک هزار و 310 ميليارد ريال در اين شهرستان اجرا مي شود.
وي اضافه کرد: علاوه براين طرح ها سه طرح کشاورزي هم در حوزه کشت و صنعت پارس کلنگ زني مي شود .
فرماندار بيله سوار بيان کرد: افتتاح ساختمان امورمالياتي جعفرآباد، تصفيه خانه بيله سوار، افتتاح سه باب خانه بهداشت در روستاي ملانقي ،گورچين و حاج نجف و گازرساني به 20 روستا از جمله طرح هايي هستند که در دهه فجر افتتاح مي شود .
بيله سوار مغان در 165 کيلومتري شمال اردبيل و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
گفت و گو: يعقوب شاددل/ سيفعلي موسي زاده
7110/6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود

ایسنا/فارس معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: در سال جاری، تعداد ۵ هزار سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی ۲۵ هزار کیلو وات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا جلایر امروز، ۱۱ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد۹۴۳ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۳۰۰ کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و۵۷۵ ‌میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت ازسوی دولت را از جمله مزیت های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه‌ها طول عمر مفید۲۰ ساله داشته و با شست‌وشوی حداقل ماهی یکبار می توان بازدهی آنان را افزایش داد.

جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز اظهار کرد: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه