Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فراخوان هفتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اعلام و توزیع شد.

منصور محبی، نماینده بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در استان ایلام، صبح امروز (14 بهمن) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: هفتیمن جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع)، تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و اهل‌بیت (ع) در دو بخش سفرنامه و خاطره‌نویسی را از اهداف برگزاری این جشنواره به میزبانی استان ایلام عنوان کرد.

 

نماینده بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در استان ایلام، بابیان اینکه بخش سفرنامه و خاطره‌نویسی برای گروه سنی بزرگ‌سال بالای 17 سال برگزار می‌شود، تصریح کرد: گروه سنی نوجوان زیر 17 سال تنها می‌توانند در بخش خاطره‌نویسی شرکت کنند.

 

محبی، ابراز کرد: آثار ارسالی باید به یکی از موضوعات سفر به مشهد مقدس، زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، سفر به قم و زیارت حرم معصومه (س)، سفر به شیراز و زیارت حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) و زیارت امامزادگان باشد و در این دوره سفر و خاطره با موضوع زیارت حضرت امام موسی کاظم (ع) نیز پذیرفته می‌شود و آثار ارسالی حتماً باید به زبان فارسی نگارش شده باشد.

 

وی، بابیان اینکه بخش ویژه جشنواره با موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار می‌شود، گفت: در این بخش افرادی که در مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین سرور و سالار شهیدان شرکت کرده‌اند، می‌توانند آثار خود را در قالب خاطره و سفرنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند به رویدادها و تحولات روحی و پیام این کنگره عظیم و اثرات جهانی آن توجه ویژه شود.

 

نماینده بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در استان ایلام، یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام فرایند ثبت‌نام از طریق تارنمای شمس توس با نشانی portal.shamstoos.ir و ilam.shamstoos.ir اقدام لازم را به عمل‌آورند.

 

محبی، در پایان با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره 5 تیرماه 1397 است، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره 25 تیرماه سال آتی با حضور مسئولان کشوری و استانی همزمان با ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد

محفل شعر گویشی ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی، چهارشنبه شب در محل قدمگاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دزفول برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، مجید منادی در این آیین، اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی یکی از چندین جشنواره بین‌المللی بزرگ امام رضا علیه‌السلام است که هر ساله برگزار می‌شود و در خوزستان هم 14 دوره توفیق پایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و میزبانی این جشنواره وجود داشته است.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته و امسال این بحث مطرح بود که خوزستان استانی امام رضایی است و به لحاظ تاریخی پیوندی نزدیک دارد و در چند شهر استان از جمله دزفول قدمگاه امام رضا داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستانف گفت: علاوه بر بخش مسابقه‌ای این جشنواره که در اختتامیه برگزار می‌شود، شهرستان‌ها نیز به ایفای نقش در این موضوع ابراز علاقه کرده که برنامه محفل شعر دزفول یکی از همین ایفای نقش‌هاست.

منادی تصریح کرد: خوزستان چه در بخش شعر فارسی و چه در بخش شعر عربی این ظرفیت را دارد که دریچه‌ای برای ارتباط فرهنگی، معنوی و ادبی با جهان اسلام باشد.

امام جمعه موقت دزفول نیز در این آیین، گفت: گاهی اوقات یک واژه از یک شعر برابر با یک ساعت سخنرانی ما است.

حجت‌الاسلام حسین عبداللهی ادامه داد: شعر سخت‌ترین و دشوارترین صحنه‌ها را برای یک متکلم، نویسنده و سخنران آسان می‌کند.

وی با ادای احترام به تمام کسانی که از صدر تا ذیل در ادبیات ایران نقشی داشته‌اند؛ افزود: سخنرانی، کتابت و نوشتن تاثیر و حرارت شعر را ندارد. هر جا شعر رفته، فرهنگ را بارور و ماندگار کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول، گفت: با لطف امام رضا علیه‌الاسلام امسال توانستیم محفل شعر گویشی ارادت رضوی را با نگاه مثبت مدیرکل ارشاد خوزستان در دزفول، شهری که قدمگاه امام رضا است و بارگاه ملکوتی برادر ایشان حضرت سبزقبا به‌عنوان نگین سبزی در آن می‌درخشد، برگزار کنیم.

عبدالحمید صادق‌جولا افزود: امیدواریم سال آینده بتوانیم مراسم افتتاحیه یا اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی را در شهرستان دزفول میزبانی کنیم.

به گزارش تسنیم، در این محفل، 8 شاعر آیینی در وصف حضرت امام رضا علیه‌السلام به شعرخوانی پرداختند و در پایان نیز از آنان قدردانی شد. 

انتهای پیام/735/

دیگر خبرها

  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰