Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فروشنده 43 ساله‌ي چيني «Jianhua Li» که با ويزاي موقت تحصيلي در آمريکا سکونت داشت، ديروز توسط دادگاه آمريکا به جرم فروش بيش از چهل هزار آيفون و آيپد تقلبي طي مدت 5 سال در اين کشور، محکوم شناخته شد.
لي که در ايالات متحده نام جف را براي خود انتخاب کرده بود، در سال 2015 توسط وزارت دادگستري و وزارت امنيت ميهن ايالات متحده آمريکا به همين علت تحت تعقيب قرار گرفت و دستگير شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جف لي با کمک آندرينا بکرا، روبرتو ولپه و روزاريو لامارکا از سال 2009 موفق شدند که تقريباً چهل هزار گجت و تجهيزات جانبي تقلبي قاچاق از چين به ايالات متحده منتقل کرده و به فروش برسانند. اين محصولات شامل آيفون و آيپد تقلبي به همراه بسته‌بندي و برچسب‌هاي شرکت اپل نيز مي‌شدند. قاچاق کالاي صورت گرفته توسط اين چهار نفر در مقياس بزرگ طبقه بندي مي شود چرا که شخص لي مبلغي معادل 1.1 ميليون دلار از آخرين فروش محصولات تقلبي با مارک اپل سود برده است. اين 1.1 ميليون دلار سود را مشتريان از همه جا بي خبري تامين کرده‌اند که فکر مي‌کردند در حال خريد گجت‌هاي پيشرفته‌ي اپل هستند.
البته هنوز واضح نيست که خود لي، شريکان يا خانواده‌اش از قاچاق گجت‌هاي تقبلي در طول اين 5 سال دقيقاً چه مقدار سود کرده‌اند. حتي به طور دقيق مشخص نشده که عمليات قاچاق اين محصولات به چه بزرگي بوده يا به رسوايي‌هاي کارخانه‌هاي عظيم توليد محصولات تقلبي اپل در چين که کم هم نيستند ارتباطي دارند يا خير.

به گزارش وزارت دادگستري آمريکا صورت حساب‌هاي جعلي اين عمليات ابتدا در فلوريدا و نيوجرسي تنظيم مي‌شد که در واقع محلي بود که محصولات تقلبي در آن انبار شده بودند سپس وانمود مي‌کردند که آنها را به ايتاليا و محل‌هاي ديگري دنيا فرستاده‌اند تا از همين طريق رد آنها را پاک کنند.
جف لي به جرم طراحي و اجراي قاچاق محصولات تقلبي به آمريکا و برچسب‌هاي جعلي توسط دادگاه آمريکا محکوم شده و قرار است حکم او در هفتم خرداد ماه تعيين شده و اجرا گردد. لامارکا يکي ديگر از دست اندرکاران اين عمليات نيز در ماه گذشته به 37 ماه حبس محکوم شد. البته ديگر همکاران اين قاچاقچي چيني، بکرا و ولپه نيز در انتظار دادگاه براي تعيين ميزان محکوميتشان به جرم انتقال آيفون و آيپد تقلبي هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه بحث انتقام‌جویی از آمریکا بابت قانونی کردن مصوبه‌ای را پیش کشید که به تقویت توان نظامی تایوان منجر می‌شود و به دنبال سلب مالکیت صاحب چینی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

چهارشنبه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه بسته کمک‌های نظامی جدید کنگره را امضا کرد که بخش قابل‌توجهی از آن به اوکراین و رژیم صهیونیستی اختصاص داده‌ شده است.

هم‌زمان، وی لایحه جداگانه‌ای را هم امضا کرد که ضمیمه این مصوبه بود و شامل لغو مجوز تیک‌تاک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی از واگذاری حق مالکیت ظرف مدت ۹ ماه تا یک سال می‌شود.

در همین ارتباط، «لین جیان» (Lin Jian) سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را از اجرای بخش‌های منفی این مصوبه که به چین مربوط است، بر حذر داشت.

وی دراین‌باره گفت: اگر آمریکا در ادامه دادن به این مسیر سرسختی به خرج دهد، چین هم گام‌های قاطعانه و قدرتمندی را در راستای دفاع از امنیت و توسعه منافعش بر خواهد داشت.

 آمریکا به‌رغم عدم برخورداری از روابط دیپلماتیک با تایپه، اصلی‌ترین حامی نظامی تایوان است- جزیره‌ای خودمختار که پکن حق مالکیتش را خط قرمز خود می‌داند و بار‌ها به واشینگتن درباره تحریک جریان‌های جدایی‌طلب آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم