Web Analytics Made Easy - Statcounter

17 پروژه بندری و دریایی با چهار هزار و 305 میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، همزمان با دهه مبارک فجر لایروبی مرحله تکمیلی طرح توسعه فاز دوم بندر شهید رجایی، تعمیرات اساسی بخشی از خطوط ریلی در این بندر از مهم ترین طرح های بندری سازمان بنادر در دهه مبارک فجر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت اسکله دلفین، زمینی کردن شبکه برق بندر نوشهر، ساخت سیستم اعلام حریق در بندرخرمشهر و احداث تصفیه خانه فاضلاب و پست برق 20 مگاواتی بندرامام خمینی از دیگر طرح های بندری و دریایی است که در دهه فجر 96 به بهره برداری می رسد.

خرید بارج جمع آوری آلودگی نفتی در بندر انزلی و افتتاح اسکله گوارین و اسکله گوبان در بندر آبادان از دیگر طرح های بندری است که در دهه مبارک فجر امسال توسط سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری می رسد.

آغاز عملیات ساخت موج شکن سورگلم در بندر جاسک و ایجاد شبکه تراز سنجی دریایی در بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر از 17 پروژه مهم بندری و دریایی است که با 4 هزار و 305 میلیارد ریال هزینه آماده بهره برداری است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت کارخانه کشتی‌سازی در گیلان

اسدالله عباسی، استاندار گیلان با اشاره به در اختیار قرار دادن ۵ و نیم هکتار اراضی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشتی‌سازی در این استان گفت: در سفر هیئت اقتصادی استان به کشور روسیه مقرر شد در بندر انزلی یک شرکت کشتی‌سازی با سرمایه اولیه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سرمایه نهایی ۵ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسد.

او در گفتگو با خبرنگاران به اختصاص ۴۵ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به گیلان در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت نیز اشاره کرد و افزود: تا پایان سال یا نهایتا بعد از تعطیلات بخشی از این مبلغ را در اختیار پیمانکار این پروژه قرار دهد تا روند تکمیل فاضلاب مسکن مهر رشت تسریع باید.

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر

استاندار گیلان همچنین از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت خبر داد و تصریح کرد: مابقی اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت لذا باید طی ۶ الی ۷ ماه آینده باید به بهره‌برداری برسد، زیرا ۱۷ هزار خانوار درگیر این مسئله هستند.

عباسی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته شیرابه پسماند سراوان نیز در حال کنترل است، گفت: تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان به صورت آزمایشی و با ظرفیت اسمی ۳ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید ولی به دلیل مشکلات زیست محیطی بار دیگر مزایده در این خصوص در حال انجام بوده و شرکت‌ها در حال بررسی صلاحیت هستند لذا انتظار دارم اقدامات حوزه پسماند را در ۲ سال گذشته به نسبت ۳۷ سال گذشته بررسی کنند.

او افزود: ۲ خط شرکت ماده ۳۸ شده که با تحویل آن؛ کل زباله‌ها تبدیل به کود آلی خواهد شد و تنها برگشتی‌ها بدون مشکل زیست محیطی به محل جدید دفن زباله منتقل خواهد شد، ضمن اینکه حجم ورودی به سایت دفن زباله به ۳۵۰ تن کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۶ پروژه ورزشی استان اردبیل در سال جاری افتتاح شد
  • مسیرهای مجاز سفرهای دریایی نوروز 1403
  • بهره‌برداری از راه دسترسی بندر نوشهر تا هفته دولت سال ۱۴۰۳
  • ساخت کارخانه کشتی‌سازی در گیلان
  • ارائه خدمات حمل و نقل دریایی به مسافران نوروزی در هرمزگان با ۶۰۷ شناور
  • آمادگی ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری در هرمزگان
  • رشد ۱۷ درصدی سفرهای دریایی در سال ۱۴۰۲/ صعود یک پله ای ظرفیت ناوگان ملی کشور
  • ۲۷ پروژه شهری منطقه ۲ آماده بهره‌برداری شد
  • ۲۷ پروژه شهری منطقه ۲ تهران آماده بهره‌برداری شد
  • ۶۷۵۱ قایق تفریحی آماده سفرهای نورزی/ ۱۳ مسیر دریایی مجاز وجود دارد