Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@12:19:12 GMT

مادورو رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۸۴۳۱

مادورو رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شد

رئیس‌جمهور ونزوئلا رسما از سوی حزب سوسیالیست حاکم، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شد.

باشگاه خبرنگاران: نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، رسما از سوی حزب سوسیالیست حاکم نامزد انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در این کشور معرفی شد که قرار است تا پیش از اواخر آوریل برگزار شود.

دیوسدادو کابلو، فرد شماره دو جناح ریاست جمهوری، جمعه در نشستی سیاسی با حضور مادورو اعلام کرد: «شما رسما نامزد حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا (برای انتخابات ریاست جمهوری) هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مادورو نیز گفت: «ما به سمت یک پیروزی بزرگ پیش می‌رویم.»

کابلو تأکید کرد: «این منطقی است، قطعا منطقی است که نامزد انقلاب بولیواری برای این انتخابات نیکلاس مادورو باشد. یک برادر، یک رفیق برای هدایت انقلابی بی‌عیب و نقص. ما پیروز خواهیم شد، من شک ندارم.»

رئیس جمهور ونزوئلا، که دوره ریاست جمهوری او ژانویه ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد، به همراه حزبش بر همه ارگان‌های حاکم به غیر از پارلمان که در دست مخالفان است، کنترل دارد و ارتش نیز بار دیگر روز جمعه وفاداری خود را به او اعلام کرد.

مجلس مؤسسان ونزوئلا که از اختیارات گسترده برخوردار است و صرفا از هواداران حکومت تشکیل شده است هفته گذشته انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام را تا قبل از اواخر آوریل خواستار شد.

تاریخ دقیق برگزاری این انتخابات هنوز از سوی شورای ملی انتخابات اعلام نشده است.

نامزدی مادورو که ۴۸ ساعت زودتر از موعد مورد انتظار اعلام شد، بار دیگر رقبای او را متعجب کرد و بر مذاکرات جاری بین دولت و مخالفان تأثیرگذار خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003GiY

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد