Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@11:32:15 GMT

اعلام گزارش نهایی علت حادثه «سانچی» تا ۲ ماه آینده

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۸۴۹۴

محمدمهدی برومندی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با مهر، درباره آخرین نتایج فعالیت کمیته ویژه بررسی حادثه نفتکش سانچی اظهار داشت: در این رابطه چند نکته را باید توجه داشت؛ از جمله اینکه چینی‌ها در این حادثه همکاری لازم را داشته‌اند و گروه‌ها و تیم‌های حقوقی و فنی ما به پرسنل و خدمه کشتی «کریستال» که کشتی مقابل بوده و با ما تصادف کرده، دسترسی پیدا کرده‌اند و با آنها مصاحبه کرده و اظهارات آنها را گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته دوم هم این است که با توجه به اینکه کشورهای ذی‌نفع باید در باز شدن جعبه سیاه کشتی حضور پیدا می‌کردند، این کار نیز انجام شده؛ هم کشور سازنده کشتی که کره‌جنوبی است و هم جمهوری اسلامی ایران که خدمه و مدیریت کشتی را در اختیار داشته و هم کشور پاناما که از پرچم آن در تردد این کشتی استفاده می‌شده، همچنین مالک کشتی طرف مقابل که هنگ‌کنگ بوده و نیز کشور چین که صاحب پرچم آن بوده همگی در گروه حضور یافته‌اند و جعبه سیاه بازگشایی شده و در دست بررسی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدامات حقوقی در حال انجام است و سایر مستنداتی هم که به نحوی از انحاء می‌توانست در تعیین علت اصلی حادثه موثر باشد، در دست جمع‌بندی است تا طی یک الی دو ماه آینده گزارش نهایی علت سانحه و مقصر احتمالی آن مشخص شود.

برومندی با رد برخی خبرها مبنی بر اینکه گزارش نهایی علت حادثه سانچی این هفته اعلام می‌شود، تصریح کرد: چون این پرونده در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران است، با رئیس این سازمان هم صحبت کردیم و تاکید کردند که یک تا ۲ ماه کار تعیین علت حادثه طول می‌کشد.

وی در ادامه و در خصوص این نکته که چرا همچنان بعد از برجام کشتی‌های ما از جمله کشتی نفتکش سانچی مجبور بوده و هستند که با پرچم غیرایرانی تردد کنند، اظهار داشت: در دنیا چند کشور وجود دارد، که از پرچم آنها برای حمل فرآورده‌های نفتی استفاده می‌شود و این کار توسط تمام کشورهای دنیا و نه فقط ایران صورت می‌گیرد؛ پاناما از جمله کشورهایی است که حدود ۴۰ درصد جریان انتقال نفت دنیا را انجام می‌دهد، این به صرفه و صلاح کشورهایی است که مشغول انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی هستند و این یک بحث کاملاً اقتصادی است، تا اینکه مسئله محدودیت تحریمی یا سیاسی مطرح باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خیلی از کشورهایی هم که تولیدکننده نفت هستند، بخش قابل ملاحظه‌ای از نفتی را که می‌فروشند یا منتقل می‌کنند، با پرچم برخی کشورهای دیگر از جمله پاناما یا جزایر سلیمان انجام می‌دهند و این منحصر به ایران نیست و در این رابطه صرفاً صرفه‌ اقتصادی مطرح است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رادان: هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده
  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد