Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:57:18 GMT

4 مصدوم سرسره بازی در البرز

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۸۹۰۳

4 مصدوم سرسره بازی در البرز

کرج-ایرنا- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز بیان داشت: تفریح غیر ایمن شهروندان کرجی عصر دیروز جمعه امداد رسانی پرچالشی را برای اورژانس رقم زد.

دکتر مهرداد بابایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا اظهارداشت: با گذشت چند روز از بارش سنگین برف دراین استان، بازار تفریحات ناسالم و پر دردسری چون تیوب سواری در مناطق کوهستانی رونق زیادی یافته و نه تنها باعث وارد شدن صدمات گاه جبران ناپذیر در مصدومین شد، بلکه روند امدادرسانی اورژانس نیز با دشواری بسیار مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: دسترسی به مصدومان در مناطق کوهستانی در بعضی مناطق فراتر از امکانات و تجهیزات اورژانس البرزاست.
بابایی گفت:عصردیروز جمعه در ساعاتی که بسیاری از شهروندان کرجی و ساوجبلاغی، در جاده برغان و آتشگاه مشغول سرسره بازی و تیوب سواری در منطقه کوهستانی بودن دچار حادثه شدند.
این مسئول خاطر نشان کرد: امدادرسانی به 4 نفر از این افراد که دچار مصدومیت و نیازمند انتقال به مرکز درمانی بودند با دردسر بسیار زیادی انجام شد.
وی اظهارداشت: ساعت 14:35 درخواست آمبولانس برای انتقال مرد جوان 32 ساله از جاده برغان ، جاده آتشگاه، دو راهی رستوران عسل به مرکز اورژانس 115 البرز اعلام شد.
بابایی افزود: مصدوم در اثر سقوط در کوه دچار آسیب ستون فقرات شده و انتقال وی از محل حادثه تا جاده اصلی با دشواری بسیار امکان پذیر شد.
وی ادامه داد: آمبولانس منطقه کردان به محل اعزام شد ولی ترافیک سنگین جاده و برفگیر بودن آن باعث طولانی شدن زمان دسترسی به مصدوم بود.
بابایی گفت: دقایقی بعد اعلام شد که براثر برخورد 2 دختر تیوب سوار با یک موتورسوارسبب مصدومیت هر سه نفر شده است.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز با بیان اینکه آمبولانس منطقه باغستان به محل اعزام شد، گفت:
دراین حادثه 2 دختر 14 و 25 ساله و موتورسوار 21 ساله از ناحیه ستون فقرات و اندام ها دچار آسیب جدی شدند.
ابایی افزود:مصدومان این حادثه به داخل آمبولانس انتقال یافتند اما با توجه به ترافیک سنگین جاده ، دستکم بیش از سه ساعت زمان نیاز بود تا به مراکز درمانی انتقال داده شوند.
وی اظهادراشت: پس از درخواست اعزام هوایی مصدومان، هماهنگی های لازم صورت گرفته و بالگرد اورژانس هوایی البرز به سمت جاده برغان پرواز کرد که با توجه به عدم وجود پد بالگرد در منطقه ، نیروهای اعزامی مجبور به جابجایی مصدومان در یک مسیر طولانی از جاده اصلی تا محل فرود بالگرد با پای پیاده شدند و بعد از تحویل آنان از آمبولانس های اعزامی 4 مصدوم را به مرکز درمانی فوق تخصصی البرز انتقال داد.
بارش برف سنگین در هفته گذشته زمینه بازی در فضای برفی استان البرز فراهم آورد.
7410/ 6155 خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

سید حمید حسینی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: حادثه آتش سوزی و انفجار گاز ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که متاسفانه یک مصدوم بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر این حادثه هم انجام و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شد.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه" به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت