Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@14:40:23 GMT

اکران مستند «دموراژ» در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۹۰۵۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی؛ حامد پویان تهیه کننده و کارگردان این فیلم درباره موضوع این مستند گفت: «دموراژ» خساراتی است که بنادر بابت تاخیر در تخلیه بار به کشتیها پرداخت می کنند و فیلم به وقایعی می پردازد که در سال 1362 در میانه جنگ تحمیلی در کشور رخ داد. در این سال ذخیره برخی کالاهای اساسی بویژه گندم در کشور کاهش می یابد و دولت اقدام به خرید و وارد کردن آنها از کشورهای دیگر می کند اما به علت شرایط جنگی و عدم امکان تخلیه بار در بندر بوشهر، همه کشتیهای باری به سمت بندرعباس می روند و در آنجا هم به علت کمبود کامیون و تریلی ، 120 کشتی در نوبت تخلیه قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان وزارت راه و ترابری کشور مشکل پیش آمده را خدمت امام خمینی (ره) عرضه می کنند و امام دستور می دهد در حرکتی جهادی از هر استان چندین کامیون به سمت بندرعباس حرکت کنند. با دستور امام خمینی (ره) در عرض چند روز کامیون های زیادی به بندرعباس می روند و بار کشتی ها به سرعت تخلیه می شود. به همین مناسبت 26 آذر به نام روز حمل و نقل و راهداری  در تقویم رسمی کشور ثبت و گرامی داشته می شود.

حامد پویان افزود : در این مستند سعی شده است با تعدادی از رانندگان و افرادی که در این ماجرا نقشی داشته اند، مصاحبه شود و شرح ماوقع از زبان آنها گفته شود.

این مستند که با همکاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی و سازمان حمل و نقل و راهداری خراسان رضوی تهیه شده است قرار است در ایام الله دهه فجر در جشنواره مروری بر آثار فیلمسازان خراسانی که از امروز تا 22 بهمن در سالن شهید اصغرزاده پارک ملت برگزار می شود، اکران شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع)

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد از سرویس‌دهی رایگان در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) خبر داد.

بهرام نکاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی، در خصوص سرویس‌دهی قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق (ع)، اظهار کرد: روز شنبه _ پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳_ سرویس‌دهی قطارشهری مشهد در خط ۲ به صورت رایگان خواهد بود.

وی افزود: ساعت سرویس‌دهی طبق روال عادی خواهد بود.

کد خبر 750040

دیگر خبرها

  • یک کشته و زخمی در برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد
  • سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع)
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۲ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا«ع» مشهد (عکس)