Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@04:57:18 GMT

نمایش آثار کهن و غنی منطقه جرقویه

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۹۱۹۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: دراین نمایشگاه  با محوریت شهر حسن آباد جرقویه هنرمندان آثار ارزشمندی در رشته های مختلف صنایع دستی ازجمله گیوه دوزی رامشه، گیوه بافی محمدآباد، گلیم بافی حسین آباد، سفره بافی ورزنه، چشوک دوزی ورزنه،  قالی بافی حسن آباد،  خورجین بافی حسن آباد، عروسک های سنتی حسن آباد و  زیلوی احیا شده در حسن آباد پس از 40 سال را عرضه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر جعفر صالحی تاکید کرد: ازجمله ویژگی های این نمایشگاه بخش احیا عروسک های سنتی حسن آباد جرقویه به  همت خانواده فاطمی است که در آن آداب و رسوم و شیوه زندگی مردمان قدیم به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه صنایع دستی شرق اصفهان تا 22 بهمن از ساعت 10 تا 20 در نقش خانه هنرهای سنتی در ابتدای بازار مسجد شیخ لطف الله واقع در میدان امام اصفهان دایر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۰۰ درصدی جذب تسهیلات حمایتی از فعالان صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صفوی به مجموعه اقدامات و فعالیت‌های مجموعه میراث فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: امسال سه هزار پروانه صنایع دستی در استان زنجان صادر یا تمدید شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۵۵ رشته صنایع دستی در استان فعال است که ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و مصنوعات چرمی از مهمترین آنها به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: زنجان سال گذشته در ایام نوروز جزو چهار استان برتر در افزایش اقامت مسافران بود و این موضوع در تبدیل زنجان به مقصد گردشگری قابل توجه است.


صفوی افزود: تاکنون چهار رویداد جشنواره ملی آش ایرانی، نمایشگاه ملی صنایع دستی، جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم و اجتماع عظیم یوم العباس با میزبانی استان زنجان در تقویم رویداد‌های ملی ایران ثبت شده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته زنجان بیشترین سهم را از اعتبارات مرمت بنا‌های تاریخی در مقایسه با سال‌های گذشته داشته و هم اکنون در همه شهرستان‌های استان پروژه‌های مرمت در دست اجراست.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های سنتی در قلعه چالشتر شهرکرد
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی نوروزی در ابرکوه
  • موفقیت استان فارس در کسب رتبه نخست گواهینامه آثار فاخر در کشور
  • افزایش ۶۰۰ درصدی جذب تسهیلات حمایتی از فعالان صنایع دستی زنجان
  • تربت حیدریه، دیار سرا و کاروانسرا
  • افتتاح نمایشگاه صنایع دستی نوروزی دربستان آباد
  • «پشته» در رشته فرت بافی ثبت ملی می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در متل قو
  • برپایی نمایشگاه تولید و عرضه صنایع دستی در خانه تاریخی زند
  • معرفی سوغات، صنایع دستی و غذاهای سنتی اصفهان