Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-05@02:07:00 GMT

ویندوز 10، محبوب‌تر از ویندوز 7

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۹۳۵۱

ویندوز 10، محبوب‌تر از ویندوز 7

ایتنا - گزارش‌های جدید حاکی است که تعداد کاربران ویندوز ۱۰ توانسته‌اند تعداد کاربران ویندوز ۷ را پشت سر بگذارند.

  یک موسسه تحقیقاتی تحت عنوان StatCounter آمارهای جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد بالاخره یکی از نسخه‌های جدیدتر از ویندوز ۷ مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۰ توانسته گوی سبقت و رقابت را از نسخه محبوب و پرطرفدار ویندوز ۷ ربوده و تعداد کاربرانش از کاربران این نسخه قدیمی‌تر پیشی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، این موسسه از تعداد دانلود و نصب سیستم‌های عامل محبوب رایانه‌ای هر ساله گزارش‌های جدیدی منتشر می‌کند که نشان‌دهنده میزان استقبال کاربران از نسخه‌های مختلف در سیستم های عامل مختلف است.

از آنجایی که بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده بودند که در نوامبر یا دسامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی نسخه جدیدی جایگزین نسخه ویندوز ۱۰ شود، از ماه اکتبر به تدریج از تعداد کاربرانی که نسخه‌های ویندوز ۷ و ویندوز ۱۰ را برروی رایانه‌های شخصی خود نصب می‌کردند، کاسته شد. این در حالیست که چنین اتفاقی نیفتاد و مایکروسافت نسخه جدیدتری را بعنوان جایگزین ویندوز ۱۰ معرفی و روانه بازار نکرد.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی این موسسه، تعداد کاربران ویندوز ۱۰ شاهد یک رشد و افزایش ۱.۰۹ درصدی بوده است، به گونه‌ای که از ۴۱.۶۹ درصد در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ به ۴۲.۷۸ درصد در ژانویه سال ۲۰۱۸ رسیده است.

این در حالیست که در همین بازه زمانی، تعداد کاربران ویندوز ۷ به میزان ۰.۰۳ درصد کاهش پیدا کرده و به ۴۱.۸۶ درصد رسیده است. طبق این آمار، هم اکنون فاصله تعداد کاربران این دو نسخه از ویندوز، ۰.۹۲ درصد است که این نرخ نشان دهنده آن است که کاربران ویندوز ۱۰ بالاخره از کاربران ویندوز ۷ بیشتر شده و از آنها سبقت گرفته‌اند.

آمارهای دیگری نیز درباره سایر نسخه‌های سیستم عامل ویندوز ارائه شده است، به گونه‌ای که ویندوز ۸.۱ با ۰.۴۴ درصد کاهش، ۸.۷۲ درصد از کاربران را به خود اختصاص داده است و ویندوز XP نیز با ۰.۲۴ درصد کاهش، ۳.۳۶ درصد از کاربران را از آن خود کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که با توجه به امکانات و قابلیت‌های جدیدی که به ویندوز ۱۰ اضافه شده بوده، تنها نیازمند زمان بیشتری بوده تا بتواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند. البته برخی دیگر معتقدند که مایکروسافت به عنوان شرکت سازنده و ارائه دهنده سیستم عامل ویندوز  نیز که در برهه‌های زمانی مقطعی این نسخه را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده، در افزایش تعداد کاربران و محبوبیت بیشتر ویندوز ۱۰ بی‌تاثیر نبوده است.

در هر صورت این نسخه از ویندوز شایسته این میزان محبوبیت بوده و هست و همانطور که تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند، انتظار می‌رود روند محبوبیت این نسخه جدید حتی با جایگزین کردن آن و معرفی نسخه جدیدتری از ویندوز توسط مایکروسافت، به طور تصاعدی افزوده شود.
البته آمار منتشر شده هنوز حاکی از آن است که پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نسخه از ویندوز در جهان، هنوز نسخه ویندوز ۷ است.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت کاهش یافته و شدیدترین کاهش هفتگی را طی سه ماه گذشته تجربه کرده است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات ضعیف اشتغال آمریکا و زمانبندی احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 71 سنت معادل 0.85 درصد کاهش به 82 دلار و 96 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 84 سنت معادل 1.06 درصد کاهش، 78 دلار و 11 سنت معامله می‌شود.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در جلسه هفته گذشته ثابت نگه داشت و سرمایه‌گذاران نگرانند بالا ماندن هزینه‌های وامگیری رشد اقتصاد را در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند.

پیش‌بینی قیمت 84 دلاری برای نفت در سال 2024کاهش 100 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک

نفت برنت بیش از 7 درصد و نفت آمریکا 6.8 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داده‌اند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد  اشتغال در این کشور آهسته‌تر از حد انتظار در آوریل رشد کرده و رشد سالانه دستمزدها هم پایین بوده است. بدین ترتیب تاجران تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین بیاورد.

فدرال رزرو در اجلاس هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و دلیل آن را تورم بالا اعلام کرد. بالا ماندن نرخ بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های نفت و گاز فعال خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد این چاه‌ها در حال حاضر به پایین‌ترین تعداد از ژانویه 2022 رسیده است.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، 8 حلقه در هفته منتهی به سوم ماه مه کاهش یافته و به 605 رسیده است که بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر 2023 را نشان می‌دهد.

تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در افزایش قیمت نفت از بین رفته چون دو طرف در فکر یک آتش بس موقت هستند و مذاکرات صلح توسط میانجی‌های بین‌المللی ادامه دارد.

از طرف دیگر، اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده قرار است در اول ژوئن برگزار شود.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، این ائتلاف کاهش تولید داوطلبانه خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/64

 

دیگر خبرها

  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟