Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@10:55:39 GMT

حضرت زهرا (س) برترین الگوی حق مداری و ولایتمداری است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۹۴۲۷

حضرت زهرا (س) برترین الگوی حق مداری و ولایتمداری است

استاد علوم حوزوی با تأکید بر اینکه باید ما نیز همچون حضرت زهرا(س) انقلابی باشیم، گفت: این بانوی مکرم اسلام برترین الگوی حق مداری و ولایتمداری هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر استاد برجسته علوم حوزوی در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه، با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: حضرت زهرا (س) اهل جهاد بودند و ایشان حضوری برجسته و ممتاز در راه جهاد داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بانوی مکرم اسلام در جهاد اصغر؛ جنگ با دشمنان در جبهه های قتال حضور داشتند در جهاد بالاتر یعنی جهاد اکبر ایشان مجتهد و اهل جهد بودند و با هواهای نفسانی مبارزه می کردند در جهاد کبیر نیز یک مبارز به تمام معنا بودند؛ جهاد کبیر یعنی هیچگونه مسامحه ای با دشمن نداشتن و آن حضرت اینگونه بودند.

 این استاد برجسته علوم حوزوی ادامه داد: جهاد کبیر یعنی در مواجهه با کفار مماشات نکنیم؛ اگر بخواهیم معادلی برای این جهاد در قرآن بیان کنیم نمونه آن سوره کافرون است که کفار نزد پیغمبر آمدند گفتند با همدیگر معاهده ای ببنیدم آن معاهده این بود که یک روز ما خدای تو را و یک روز تو خدای ما را پرستش کن؛ که آیه نازل شد ای پیامبر حق نداری در این معامله وارد شود؛ دین تو برای توست و دین آنها برای خودشان.

وی گفت: قسم دیگری از جهاد؛ جهادی است که در روایات فرموده اند افضل الجهاد که برترین جهاد به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) " حرف حق زدن و سخن محکم و مستدل زدن در نزد یک امام جائر و ستمگر" و اسم این جهاد تکلیف مداری است.

فاطمی بصیر بیان کرد: حضرت زهرا (س) تکلیف مدار و مسئولیت مدار بودند و ایشان ذره ای کرنش در مقابل طاغوت و تسامح و تساهل در مقابل دشمن نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه باید خطبه فدکیه که تمام مبانی توحید و نبوت و ولایت در آن وجود دارد؛ بازخوانی شود و در محافل مذهبی به ویژه ایام فاطمیه بیان شود، افزود: این خطبه نماد و جلوه ای بارز از تکلیف مداری حضرت زهرا (س) است؛ انجا که ایشان طواغیت زمان خود را رسوا میکند و ...

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه باید ما نیز همچون حضرت زهرا(س) انقلابی باشیم، گفت: اینکه رهبری می فرمایند" حوزه علمیه ما انقلابی باشند، طلاب و فضلا انقلابی باشد، دولت و مجلس انقلابی باشد، قوه قضائیه انقلابی باشد" به دلیل اینکه انقلابی بودن امروز بسیار مهم است و لازم و ضروری است که امروز کلید واژه انقلابی و انقلابی گری را برجسته کنیم.

فاطمی بصیر با بیان اینکه حضرت زهرا (س) بعد از فوت پدر گرامیشان حضرت محمد(س) 75 یا 95 روز گریه کردند و با همین اشک ها جبهه نفاق را رسوا کردند، اظهار کرد: بزرگترین حربه سیاسی حضرت زهرا (س) در آن زمان مخوف اشک حضرت زهرا (س) بود.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) سراسر جهاد در راه خداست، گفت: بانوان امروز باید این بانوی گرامی اسلام را سرمشق و الگوی خویش قرار دهند، ایشان تمام سعیشان بر این بود که فرزندانشان را انقلابی تربیت کنند و به فرزندانش می گفتند" ریسمان را از راه حق باز کنید، در راه خدا اهل عبودیت باشید، با دشمنان خدا رفیق نشوید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد

رضا شعبان‌نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از آغاز رویداد صدرا با حضور  ۶۰ شرکت در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا گفت: با توجه به شعار سال و توسعه مقام معظم رهبری بر اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه و پیشبرد دانشگاه به سوی فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و ارتباط مؤثر بین دو گروه صنعت و دانش‌آموختگان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

شعبان‌نژاد عنوان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در راستای برگزاری رویداد صدرا برای مشارکت هر چه بیشتر صنایع با شهرک‌های صنعتی اشتهارد، آراسنج، پاسارگارد و شهرک صنعتی‌های حومه چندین جلسه برگزار کرده و با دعوت از صنعتگران بر لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای پیشبرد ایران تأکید کرد همچنین با حضور در ادارات سطح شهر و مسئولان شهری و مدارس در ارتباط با هماهنگی دانش‌آموزان و قشر‌های تحصیل‌کرده برای بازدید از نمایشگاه و گرفتن ایده‌های شغلی و ورود به صنعت تأکید شده است.

بازدید وزیر کشور از غرفه واحد بوئین‌زهرا در نمایشگاه ایران اکسپو

در راستای شناسایی فرصت‌های صادراتی ایران و ارائه محصولات تولیدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در ششمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضوری فعال دارد. بازدید وزیر کشور از غرفه این واحد دانشگاهی و آشنایی با محصولات تولیدی آن از اتفاقات مهم این رویداد بین‌المللی به شمار می‌رود. رایزنی با صاحبان صنایع و شناساندن ظرفیت‌های واحد بوئین‌زهرا  از دیگر اهداف واحد بویین‌زهرا است.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو از تاریخ ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • عکس| استوری برترین دروازه‌بان جام ملت‌ها، بعد از قهرمانی
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • شمشیرباز یزدی از کسب سهمیه المپیک بازماند