Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مساله صلح و سازش در جامعه گفت: شورا‌های حل اختلاف باید تلاش کنند ۹۰ درصد پرونده‌های موجود در این شورا‌ها منجر به صلح و سازش شود.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی ستاد ملی صبر، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی پنجشنبه درهمایش آیین آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و در جمع مسئولان قضایی، اجرایی استان فارس اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک سوم پرونده‌ها در میانگین کشوری به صلح و سازش منجر می‌شود که این روند باید بیشتر شود و شاهد صلح و سازش ۹۰ درصدی در پرونده‌های قضایی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ادبیات اسلامی و در قرآن بسیار تاکید شده که فکر، فرهنگ و رفتار صحیح و سازش عمومیت پیدا کند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه به مواجه این دستگاه با بیشترین منازعات در جامعه اشاره کرد و گفت: اهتمام همکاران ما در قوه قضاییه بر این است تا آنجا که میسر باشد و با حقوق یکی از طرفین نزاع تعارض نداشته باشد و بتوانند پرونده‌ها را به صلح و سازش ختم کنند.

صادقی از قضات خواست مساله صلح و سازش را جدی بگیرند و تا جایی که با حق و قانون تعارض پیدا نکند مساله صلح و سازش را توسعه دهند.

وی اصلاح کردن را سخت‌تر از حکم دادن دانست و بیان کرد: برای اصلاح باید دو طرف به رضایت برسند و این کار سختی است.

صادقی با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگسازی صلح و سازش در کشور افزود: ستاد ملی صبر (صلح، بخشایش، رضایت) با همین هدف در قوه قضاییه تشکیل شده و در استان‌ها نیز فعالیت می‌کند.

معاون قوه قضاییه استان فارس را استانی فرهنگی دانست و گفت: در این استان باید بیشتر روی مساله صلح و سازش کار شود.

در این مراسم از فعالان حوزه صلح و سازش در استان فارس تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم تیراندازی شبانه در خیابان‌های زاهدان بر سر یک اختلاف!

طی درگیری و اختلاف شخصی چند تن در خیابان کوثر زاهدان، ۳ نفر زخمی و یک نفر کشته شد. نیروهای امنیتی برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شدند./صابرین نیوز

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • فیلم تیراندازی شبانه در خیابان‌های زاهدان بر سر یک اختلاف!
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود