Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فاطمه سعیدی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که شب گذشته با موضوع بودجه آموزش و پرورش به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت گفت:
گاهی بودجه‌هایی برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته می‌شود که ۱۰۰ درصد تخصیص نمی‌یابد و این امر به دولت برمی گردد که نتوانسته تامین اعتبار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این نوید را می‌دهم که با توجه به تلاش بسیار برای بودجه ۹۷، آموزش و پرورش حال و هوای بهتری در سال آتی پیدا کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش دغدغه حکومت نیست و در بودجه بندی، اولویت اول قرار ندارد گفت: هنوز تصمیم گیرندگان باور نکرده اند برای رسیدن به توسعه پایدار، آموزش و پرورش باید بدون دغدغه باشد. تا وقتی دغدغه بودجه وجود دارد، آموزش و تربیت خوبی نخواهیم داشت.
سعیدی با اشاره به بودجه ۹۷ آموزش و پرورش اظهار کرد: مصوباتی درباره نوسازی، هوشمندسازی و تجهیز مدارس داشته ایم، ولی باز هم تاکید می‌کنم کفایت نمی‌کند.

وی از درنظر گرفتن ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ گفت: بعضا در فضای مجازی مطرح می‌شود که پاداش پایان خدمت دیده نشده و همکاران را نگران می‌کنند، در حالی که این اعتبار در کمیسیون تلفیق با رای بالا تصویب شده و به صحن علنی می‌رود تا با تصویب آن شاهد اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان از محل کاهش هزینه عملیاتی شرکت‌ها به آموزش و پرورش باشیم.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش را جزوی از کابینه نمی‌بینم، بلکه آموزش و پرورش فراکابینه است و همه وزرا باید آن را از خود بدانند و باید آموزش و پرورش در دل وزارتخانه‌های دیگر باشد. ولی وقتی آموزش و پرورش رها می‌شود چه می‌توان کرد؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می‌شود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه درباره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در صندوق ذخیره که مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات است با کمک سازمان بازرسی، اساسنامه را اصلاح خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد

وی افزود: اشکال صندوق ذخیره فرهنگیان از اساسنامه آن است که یک اساسنامه‌ای به‌اصطلاح شترگاوپلنگ است و سازمان بازرسی هم این موضوع را تأیید کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون تیمی از سازمان بازرسی در صندوق ذخیره فرهنگیان مستقر شده است که تاکنون سابقه نداشته است، 27 سال از عمر صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گذرد و چون خصوصی تلقی می‌شد، سازمان بازرسی به آن ورود نکرده است‌.

صحرایی گفت: از سازمان بازرسی خواستم به صندوق ذخیره فرهنگیان ورود کند تا به‌خوبی اداره شود.

وی بیان کرد: بعد از گفتگوی طولانی با سازمان بازرسی، حکمی را به برنامه هفتم توسعه اضافه کردیم تا اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان تصویب و سرمایه آن برای شفاف شدن بورسی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229902 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی
  • صحرایی: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می‌شود
  • ورود سازمان بازرسی به صندوق ذخیره بعد از ۲۷ سال!
  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد