Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در این مراسم گفت: کاهش هزینه های گمرکی نقش بسزایی در افزایش صادرات تولیدات داخلی، ارتقای کیفیت محصولات و اشتغال پایدار دارد.

وی افزود: یکی از بزرگترین دغدغه های دولت تدبیر و امید، اشتغال است که باید از همه ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ایجاد اشتغال بدون تولید کالا و خدمات امکان پذیر نیست اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در راستای ایجاد اشتغال باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

رسولیان به جایگاه گردشگری خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: هر سال بیش از 25 میلیون زائر و مسافر به این استان سفر می کنند که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به 28 میلیون نفر برسد لذا همه مسئولان حوزه گردشگری استان باید از این ظرفیت به نحوه احسن استفاده کنند.

وی افزود: باید تا پایان برنامه ششم توسعه، صادرات این استان را به سه میلیارد و 300 میلیون دلار برسانیم که در این راستا 67 برنامه عملیاتی تدوین شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در سال جاری برای رشد صادرات استان رقمی معادل هشت درصد را پیش بینی کرده بودیم که این رقم در پایان دی ماه به 11 درصد و معادل یک میلیارد و 600 میلیون دلار رسید.

رسولیان وضعیت اقتصادی استان خراسان رضوی را مطلوب دانست و گفت: طی یک ماه گذشته 2 هزار و 200 میلیارد تومان پروژه اقتصادی در این استان به بهره برداری رسیده و در یک ماه پیش رو نیز 2 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه اقتصادی در قالب 260 پروژه با اشتغالزایی برای پنج هزار نفر در این استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی نرخ تورم را در خراسان رضوی هشت و 6 دهم درصد اعلام کرد و افزود: در پایان دی ماه امسال صادرات خودرو از این استان 37 درصد، کاغذ 9 درصد و فولاد 48 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور نیز بیش از 184 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شد.

فرماندار تایباد نیز در این مراسم گفت: ساخت سالن تشریفات اختصاصی سی.آی.پی در زمینی به مساحت 400متر مربع در پایانه مرزی دوغارون یکی از مهمترین پروژه های دهه فجر در شهرستان تایباد می باشد که برای احداث آن چهار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده و با راه اندازی آن 12 نفر به صورت مستقیم مشغول کار شده اند.

حسین شرافتی راد افزود: این سالن در راستای خواسته های دولت افغانستان و به منظور تکریم مسافرینی که قصد ورود و خروج از طریق مرز دوغارون را دارند ایجاد شده است.

وی به جایگاه پایانه مرزی دوغارون اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از سه هزار و 500 نفر شامل راننده، کارکنان اداری گمرک، مسافران و گردشگران در مرز دوغارون تردد دارند که ایجاد این سالن نقش بسزایی در تکریم و خدمات رسانی به آنان دارد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی

جعفر فرشچی‌طوسی دراین‌باره گفت: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی " چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد" در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

فرشچی‌طوسی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جهش تولید با مشارکت مردم تأکید نموده‌اند، عنوان کرد: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی استان باعث شده است که مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی اضافه کرد: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت، استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: وجود واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌گرا و نیز نوع کیفیت کالا‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده که بازاریابی محصولات توسط شرکت‌های مدیریت صادرات در کشور‌های مختلف می‌تواند هزینه‌های بخش تولید را کاهش دهد و بستر گسترده‌تری را برای ورود محصولات داخلی خراسان‌رضوی به بازار‌های بین‌المللی فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟