Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - مدیرکل دفتر امور بانوان و خاواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سی و نهمین فجر پیروزی 1300 برنامه ویژه بانوان در این استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ، فاطمه دوستی در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این تعداد عنوان برنامه ویژه بانوان از سوی 50 دستگاه اجرایی استان اجرایی می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این برنامه ها در زمینه های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، پژوهشی، آموزشی، رفاهی، انتشاراتی و غیره اجرا می شود.
دوستی تصریح کرد: بهره برداری از مسکن زنان مددجو و سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خنینی (ره) و بهزیستی، کارگاه قالیبافی، کانون فرهنگی و کارگاه تولید قارچ خوراکی از مهمترین طرح های حوزه بانوان در دهه فجر امسال است.
وی بیان داشت: براساس تفاهمنامه امضاء شده بین معاونت زنان و صندوق قرض الحسنه مهر ایران 9 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات ضروری 30 میلیون ریالی با بازپرداخت 24 ماهه به زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خاواده استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: متقاضیان این تسهیلات نباید دارای حقوق و یا زیرپوشش هیچکدام از نهادهای حمایتی باشند.
وی عنوان داشت: به زودی سند وضعیت زنان چهارمحال و بختیاری در حوزه های مختلف تدوین و چالش ها، مسائل، فرصت ها و قابلیت های بانوان استان در آن ارائه می شود.
دوستی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در 39 سال گذشته و اثرات مطلوب آن در نقاط مختلف کشور مانند چهارمحال و بختیاری اشاره و اظهار کرد: مرگ و میر نوزادان استان هم اینک به هشت مورد از هر یکهزار تولد رسیده است.
وی ادامه داد: شاخص زایمان های تحت مراقبت چهارمحال و بختیاری 99.8 درصد و وضعیت زنان ایمن شده علیه کزار 100 درصد شده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خاواده استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نرخ باسوادی زنان استان براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 به 84.74 درصد رسیده که نسبت به سرشماری قبلی در سال 1390 برابر 2.2 درصد رشد دارد.
وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری هم اینک رتبه دوم کشور در پوشش تحصیلی دختران را دارد.
دوستی عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری در نرخ رضایت زنان 15 تا 24 ساله استان از زندگی در جایگاه دهم کشور است.
وی اظهار داشت: البته هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب در سطح جهانی، ملی و استانی فاصله زیادی داریم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خاواده استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی، ملاقات با گروه های مختلف مردمی، دلجویی از خانواده معظم شهداء، برپایی سلسله نشست های فاطمه شناسی و سرکشی از شهرستان های مختلف جزو مهمترین برنامه های کمیته زنان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان محسوب می شود.
وی گفت: نواختن زنگ انقلاب، غبارروبی گلزار شهداء، نشست های تخصصی با اعضای سازمان های مردم نهاد و حضور در راهچیمایی بزرگ 22 بهمن از دیگر برنامه های کمیته زنان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری است.
دوستی تأکید کرد: همزمانی برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه رنگ و بوی فاطمی به اجرای این برنامه ها داده است.
وی افزود: سیزدهم امسال همزمان با نماز مغرب و عشاء همایش "انقلاب اسلامی، تربیت قرآنی، تحکیم بنیان خانواده و منزلت زن" در شهرکرد برگزار می شود.

 

46

کلید واژه‌ها : استان چهارمحال و بختیاری - زنان - حضور زنان در جامعه - دهه فجر -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری

اکبری کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به تناوب در بعضی ساعات رگبار باران گاهی با رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و در برخی نقاط احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: شدت بارش‌ها برای امروز پنج شنبه و اوایل روز جمعه خصوصاً در نواحی غربی و جنوبی استان است.

اکبری اضافه کرد: شدت وزش باد برای روز‌های جمعه و شنبه به نسبت شدید تا شدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی
  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری