Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خدمات دندانپزشکی رایگان به روستائیان استان ارائه می‌شود. ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ استانها کردستان نظرات

بهرام کندایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، اظهار داشت: حوزه سلامت دهان و دندان نسبت به بقیه حوزه‌ها و شاخص‌های کشوری وضعیت مناسبی ندارد و همین امر سبب شد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای طرح تحول نظام سلامت کلنیک‌هایی سیار دندانپزشکی را برای ارئه خدمت به مردمان روستاها و مناطق محروم راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان کردستان جزء نخستین استان‌های متقاضی دریافت کلنیک سیار دندانپزشکی بود، گفت: باتوجه به محدود بودن کلنیک‌ها فقط 2 دستگاه کلنیک سیار دندانپزشکی هرکدام با قیمت 262 میلیون تومان به کردستان تخصیص داده شد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه خدمات ارئه شده دندانپزشکی به روستائیان کاملاً رایگان است، تصریح کرد: این طرح با هدف ارائه خدمت و در راستای سلامت دهان و دندان در مناطق محروم و روستاهای متقاضی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تجهیزات دندانپزشکی کلینک‌ها را تأمین کرده است، اذعان کرد: برای اداره کلنیک‌ها هیچ اعتبار دولتی در اختیار علوم پزشکی وجود ندارد و باید برای تهیه مواد مصرفی داندانپزشکی از پتانسیل خیرین استان استفاده کنیم.

کندایی افزود: دندانپزشکان استان کردستان کاملاً رایگان و به‌صورت خیریه، طبق برنامه از پیش تعیین شده به روستائیان خدمت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارائه شده اظهار کرد: در این کلنیک‌ها خدمات در سطح 1 و سطح 2 دهان و دندان از جمله رادیو گرافی، کشیدن، جرم‌گیری، پرکردن دندان و غیره انجام می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اولین استقرار کلینک شماره 1 از تاریخ 24 مرداد تا 30 شهریورماه امسال با ارائه یکهزار و 555 مورد خدمت در روستای ننله از توابع شهر سنندج انجام شد.

وی اضافه کرد: روستای سراب‌قامیش دومین روستایی بود که در آن کلنیک سیار دندانپزشکی از اول مهرماه تا 11 آبان‌ماه امسال با ارائه یکهزار و 585 مورد خدمت، فعالیت کرد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین با اشاره به متقاضی شدن مردم روستای توریور برای فعالیت کلینک سیار دندانپزشکی جهت ارائه خدمت به روستانشینان خاطر نشان کرد: با کمک شورا، دهیار و خیرین روستا در فاصله زمانی 13 تا 26 آبان‌ماه امسال 404 مورد خدمت به مردم ارائه شد اما به‌دلیل شروع فصل سرما ارائه خدمات فعلاً غیر فعال شده است.

وی با اشاره به استقرار کلنیک سیار شماره دو در روستای چناره و چند روستای دیگر در شهرستان مریوان ادامه داد: در این روستاها نیز 735 خدمت ارائه شده و جمعاً در طول سه ماه فعالیت کلنیک‌های دندانپزشکی سه هزار و 500 خدمت به ارزش 180 میلیون تومان به مردم ارائه شده است.

کندایی افزود: در حال حاضر به دلیل وجود سرما خدمات دندانپزشکی در روستاها غیر فعال است اما از اسفند‌ماه به بعد کلینک‌ها مجداداً به مردم روستانشین خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: برای تداوم و پیشبرد اهداف این طرح، از اصحاب رسانه انتظار داریم که با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌‌بخشی به مردم، خیرین استان را برای حرکت به سمت کمک جهت تهیه مواد مصرفی داندانپزشکی ترغیب و تشویق کنند.

انتهای پیام/ ت

R7848/P1336/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود