Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مجید واحدی زاده، مسئول نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: امیدواریم با الگوگیری مناسب از حضرت فاطمه زندگی خود و روابط حاکم بر آن را با روح حاکم بر اعمال و رفتار و هم سو با اهداف عالی از آفرینش مان که همان بندگی و رسیدن به معرفت الهی و انسان خداگونه شدن است، شکل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سئوال مبنی بر اینکه الگوگیری مناسب در این زمان چگونه ممکن است، تصریح کرد: اسلام به‌عنوان آخرین و کامل ترین دین، گر چه چهارده ‌قرن پیش توسط خاتم انبیاء بر جامعه بشری عرضه شده است، اما برای همه ‌زمانها و تمامی انسانهاست.
واحدی زاده ادامه داد: کسانی که تجسم کامل دین ‌و تبلور عینی قرآن و وحی االهی‌اند که ما از آنان به عنوان الگوی هدایت و اسوه تکامل نام می‌بریم، برای همه ‌انسان‌ها و در همه‌ی زمان‌ها الگو هستند و در مورد آنها دیروز و امروز مطرح نیست. آنان ‌همواره اسوه‌های روز و فراتر از زمانند؛ زیرا ما هر قدر مراتب رشد و کمال را بپیماییم، باز آنان جلوتر و کامل‌ترند.
مسئول نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: اسوه‌های انسانی هیچ‌گاه محصور در یک دوره و شرایطی خاص‌نیستند، و گرنه نمی‌توانستند اسوه والگو قرار گیرند. الگوپذیری انسان امروز از آن بزرگواران ‌در واقع، یافتن راه‌ها، خطوط اصلی زندگی اسوه‌های دینی و چگونگی‌ رسیدن به کمال و شکوفاسازی استعدادها است و این مساله ارتباطی به زمان و مکان خاصی ندارد.
واحدی زاده بیان کرد: الگوپذيري از حضرت زهرا( س) به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم مي تواند صورت پذيرد. الگوپذيري مستقيم آن است كه گفتار و رفتار آن بزرگوار را همانطور که بود برنامه و راه و رسم زندگاني خويش قرار دهيم.
مسئول نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: الگو پذيري غير مستقيم آن است كه روح و حقيقت گفتار يا كردار آن اسوه االهی را درك نماييم و با تحليل و استنباط از سيره علمي و عملي آن بزرگوار، وظيفه خويش را در همه ابعاد زندگاني (فردي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و... ) دريابيم.
وی افزود: منظور از اسوه پذيري از آن رفتارها اين نيست كه همان قالب و شكل رفتاري خاص را اقتباس و تقليد كنيم؛ بلكه مطلوب و مقصود اين است كه روح و محتواي آن سيره رفتاري را درك نماييم و آن را در شكل‌ها و كالبد‌هايي نوين، طبق اقتضاي شرايط زماني و مكاني خويش، تحقق دهيم.
واحدی زاده درپایان گفت: در آستانه دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باید اقرار کنیم که مادران و همسران بزرگوار شهدای انقلاب، شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم اهل بیت رهروان صادقی بر حضرت بوده و با عمل ادعای پیرو بودن خودشان را اثبات کردند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج نماد عظمت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج نماد عظمت و وحدت امت اسلامی است و باید از این فرصت برای نمایش همگرایی بیشتر جامعه اسلامی استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در همایش متمرکز کاروان‌های حج تمتع اردبیل، گفت: چشم جهان همه جهانیان به وحدت و همگرایی امت اسلامی در کنگره عظیم حج دوخته شده تا شکوه و عظمت آنها را در این کنگره بزرگ امت اسلامی شاهد باشند.

وی تصریح کرد: این فرصت استثنایی باید قدر دانسته شده و بیش از هر زمان دیگر کمک کنیم تا این آیین ارزشمند امت اسلامی با اقتدار کامل برگزار شده و حجاج ایرانی نیز به عنوان پیشتاز نمایش فرهنگ و عظمت و کرامت جامعه اسلامی وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج امسال با توجه به شرایط خاص جامعه اسلامی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و باید در این حج اعلام بیزاری خود را از استکبار جهانی نشان داده و بر همگرایی بیشتر امت اسلامی و دفاع از مظلومان جهان تلاش کنیم.

عاملی افزود: فرصتی که حج فراهم می‌آید، فرصت استثنایی برای نشر معارف اصیل اسلام و مکتب نبی مکرم اسلام است که هم در مکه و هم در مدینه باید حجاج با اخلاق، رفتار و شایستگی سلوک خود نشان دهند که جامعه اسلامی از غنای فرهنگی، ادبی و معرفتی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در خانه خدا انتظار می‌رود در کنار اعمال توحیدی، زمینه برای وفاق و همدلی امت اسلامی فراهم آید تا بتوانند از فرصت فراهم شده برای نمایش وحدت و انسجام بیشتر بهره برده و زمینه خوار شدن استکبار جهانی و تمامی مستکبران را فراهم کنند.

امام جمعه اردبیل به حجاج استان اردبیل توصیه کرد تا بیشتر از سایر مسائل حاشیه‌ای، به اصل موضوع حج و آداب آن توجه کرده و با شناخت اسرار و رموز آن سعی کنند تا خود را بیشتر با کاروان و برنامه‌های آن همسو و هم ردیف کنند.

عاملی اضافه کرد: همایش آموزشی، توجیهی زائران استان اردبیل فرصتی استثنایی فراهم کرده تا در مصلای اردبیل بتوانند اعمال حج را به صورت نمادین انجام داده و بیش از گذشته با اسرار حج و معنی و معارف آن بیش از گذشته آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: امیدواریم در حج امسال شرایطی فراهم آید تا امت اسلامی بتوانند بهترین نمایشی از همبستگی خود را نشان داده و در نقطه مقابل زمینه بیزاری و انزجار از نظام کفر و استکبار فراهم آید.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • جام جهانی تیراندازی| تیم میکس تفنگ ایران در جایگاه نهم ایستاد
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود