Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@16:55:04 GMT

همکاری سپاه برای توسعه باروری ابرها

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۰۹۰۸

رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: در چند ماه گذشته نیروی هوافضای سپاه همکاری بسیار خوبی با ما داشته‌اند به طوری که قرار شده یک فروند هواپیما با تجهیزات در اختیار مرکز باروری ابرها قرار بگیرد. ناطقان: فرید گلکار با اشاره به پشتیبانی و حمایت نیروی هوافضای سپاه گفت: تجهیز هواپیمایی که سپاه قرار شده در اختیار مرکز باروری ابرها قرار دهد در حال انجام است و باید صراحتا اعلام کرد که نیروهای سپاه به صورت شبانه‌روزی برای این موضوع مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر قرار بود مراحل کار به صورت معمول پیش رود بیش از چهار ماه زمان می‌برد اما پیش بینی می‌شود تا انتهای بهمن‌ماه این هواپیما آمادگی کامل را برای باروری ابرها به دست آورده است.
رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با اشاره به دو هواپیمای مرکز باروری ابرها، گفت: به دلیل کمبود و نقدینگی نتوانستیم در زمان مقرر مواد لازم تجهیز هواپیماها را دریافت کنیم و اگر قرار باشد اکنون این کار انجام شود کار بعد از عید موکول خواهد شد.
به گفته گلکار البته در شرایط فعلی نیز اقدامات لازم را برای تجهیز این دو هواپیما انجام می‌دهیم. در مورد هواپیمای سپاه نیز باید گفت با توجه به این‌که این کار جدید است نمی‌توان زمان دقیقی نسبت به تکمیل هواپیما اعلام کرد.
وی در خصوص بودجه مرکز باروری ابرها اظهار کرد: تاکنون نقدینگی بسیار کم بود و با توجه به این‌که باروری ابرها دارای شرایط خاصی است باید در زمان مورد نظر کار انجام شود که تاکنون شرایط این کار مهیا نبود اما در حال حاضر تمام 9 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز در این زمینه تخصیص یافته است.
رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با اشاره به کمبود آب مصرفی در کشور در تمام بخش‌ها گفت: لازم است در این شرایط به مدیریت مصرف و عرضه توجه بیشتری شود.
گلکار ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که در این شرایط می‌توان انجام داد اجرای پروژه‌های باروری ابرها است اما باید به این مساله توجه کرد که نباید در مورد مساله تخصصی باروری ابرها افرادی که تخصص کافی ندارند اظهارنظر و شایعاتی را منتشر کنند.
منبع: ایسنا برچسب ها: سپاه ، باروری ابرها ، نیروی هوافضای سپاه

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۰۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری

مجید عباسپور دبیر نخستین کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا، درباره این رویداد گفت: موضوع انرژی و آب یک موضوع با اهمیت جهانی است و فقط مختص کشورمان نیست. در ماه دسامبر ۲۰۲۳ یک رویداد جهانی با نام کاپ ۲۸ برگزار شد که در آن ۱۵۰ کشور شرکت کرده بودند و اقدام به انتشار بیانیه‌ای مبنی بر تشکیل صندوقی کردند که در آن سعی شود تا استفاده از سوخت‌های فسیلی را به سمت کاهش و حتی صفر شدن ببرند.

وی ادامه داد: در کنوانسیون کیوتو که در سال ۱۹۹۸ شکل گرفت بر مکانیزم توسعه پاک و توجه کشور‌های توسعه یافته به برنامه ریزی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و توسعه تکنولوژی زیست محیطی در کشور‌های در حال توسعه تأکید شد.

وی در خصوص هدف از برگزاری این کنفرانس که در روز‌های ۲۹ و ۳۰ فروردین جاری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: سعی داریم تا در این کنفرانس ارتباط‌های خوبی میان دانشگاه‌های داخلی با پژوهشگران و اساتید کشور‌های منطقه بوجود آید و با توجه به NGO سازمان ملل که در ایران فعالیت جدی دارد بتوانیم این حلقه ارتباطی و همکاری‌های بین المللی را با استفاده از جدیدترین دانش روز در جهت بهره وری دانش زیست محیطی و استفاده از انرژی‌های پاک در کشورمان فراهم کنیم.

استاد مکانیک دانشگاه شریف بیان داشت: در حوزه دانش فنی و تکنیکی این همکاری‌ها به شدت احساس می‌شد و با توجه به این نیاز سعی شده تا با حضور اساتید و پژوهشگرانی از کشور‌های مجارستان، اسکاتلند، ایرلند، روسیه، ترکیه، اتریش، مالزی، عراق، ازبکستان و پاکستان در قالب ۲ روز و در کتابخانه ملی نشست‌هایی را در زمینه‌ی انرژی پایشی یا مسائل مربوط به سرمایه گذاری و حکمرانی در حوزه انرژی با حضور نماینده‌هایی از دستگاه‌های دولتی و پژوهشگران و متخصصان داخلی و بین المللی داشته باشیم.

دبیر کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری تصریح کرد: در این کنفرانس در قالب ورکشاپ و TEDTALK برنامه‌هایی با حضور کارشناسانی از یاسا (موسسه بین المللی تجزیه و تحلیل نظام‌های کاربردی) و با هدف نزدیک‌تر کردن بخش‌های دولتی و دانشمندان و پژوهشگران داخلی با جدیدترین دستاورد‌های حوزه انرژی، آب و محیط زیست فراهم شده است. همچنین در نظر داریم تا در پژوهشگاه انرژی و آب هم دبیرخانه‌ای دائمی برای همکاری‌های دائمی داخلی و بین المللی تعریف کنیم تا در طول سال این حلقه ارتباطی میان جامعه دانشگاهی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» از شبکه دو سیما
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • خطر ناباروری با این نوع از رژیم‌های لاغری
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است