Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:59:46 GMT

قدمت جام طلایی مکشوفه مشگین‌شهر ۳ هزار سال برآورد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۱۷۳۳

قدمت جام طلایی مکشوفه مشگین‌شهر ۳ هزار سال برآورد شد

مشگین شهر- رئیس میراث فرهنگی مشگین شهر گفت: قدمت جام طلایی مشگین‌شهر سه هزار سال و مربوط به هزاره اول و قبل از عصر آهن برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محرم جعفری ظهر شنبه در بازدید از عملیات عمرانی موزه مشگین شهر تصریح کرد: جام طلایی یکی از آثار باستانی قابل‌توجه شهرستان است که در روستای احمدبیگلو این شهرستان کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اظهاراتی در خصوص خروج این اثر تاریخی از مشگین شهر صحت ندارد، افزود: این جام در موزه شهرستان نگه‌داری خواهد شد اما به دلیل انجام عملیات عمرانی فعلاً در مکان امنی نگه‌داری می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی مشگین شهر تأکید کرد: به محض تکمیل ساختمان موزه و جانمایی اشیا بار دیگر این جام به موزه بازگردانده شده و در موزه شهرستان نگه‌داری خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه تکمیل ساختمان موزه در مجاورت بقعه شیخ حیدر نیازمند تأمین مالی است، ادامه داد: سال گذشته فنداسیون موزه اجرا شده و امسال ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است که در صورت تامین اعتبار در سال آینده تا دو سال دیگر می توانیم موزه را به بهره برداری برسانیم.

وی به شناسنامه‌دار کردن ۶۵۰ شی‌ء تاریخی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: آثار باستانی متعددی در این شهرستان کشف شده و مطالعات باستان‌شناسی همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری دیدنی از زنده شدن آبشار‌های کوه معروف بیستون (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کرمانشاه؛ سرزمینی با قدمت ۷هزار ساله (فیلم) نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم) طاق بستان کرمانشاه، اثری به قدمت تاریخ (فیلم)

دیگر خبرها

  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله در اسپانیا
  • کشف شمشیر کمیاب هزار ساله
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • بانوان مشگین‌شهری در حمایت از طرح عفاف و حجاب فراجا تجمع کردند
  • تصاویری دیدنی از زنده شدن آبشار‌های کوه معروف بیستون (فیلم)