Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا مقصودی فیلمنامه نویسی است که پس از نگارش فیلمنامه های موفقی همچون «لیلی با من است»، «همیشه پای یک زن در میان است» و «من سالوادور نیستم» به سراغ فیلمسازی رفته و اولین فیلم خود را به نام خجالت نکش کارگردانی کرده است.

«خجالت نکش» درباره زوج پا به سن گذاشته ای است که بچه دار می شوند و به دلیل ترس از واکنش اطرافیان سعی در مخفی کردن این موضوع دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقصودی فیلم خود را در سکوت خبری و در فضایی به دور از حاشیه آماده نمایش نمود ولی اکران روز نخست جشنواره نشان داد که فیلم کمدی خوش ساختی است که به دور از هرگونه ابتذال و لودگی تماشاچی را می خنداند و با خود همراه می کند.

رضا مقصودی طی سال ها نشان داده که قواعد کمدی را به خوبی می شناسد و می داند که چگونه از برخی اتفاقات اجتماعی- سیاسی که جامعه را متأثر کرده درام های کمدی خلق کند. به طور مثال در «لیلی با من است» بر خلاف نگاه ایدئولوژیک آن سال ها به مقوله جنگ داستان را در غالب کمدی روایت می کرد و در فیلم اخیر نیز موضوع سیاست های دولت های مختلف گذشته در مبحث زاد و ولد را به گونه ای طنز به تصویر کشیده است.

علاقه مقصودی به کنایه زدن به برخی وقایع سیاسی کشور همواره شیرین و دوست داشتنی است. از طرفی فیلم بر خلاف روند سال های اخیر سینمای ایران از چارچوب آپارتمان و فضای اجتماعی حاکم بر طبقه متوسط شهری خارج شده و موقعیت اصلی را در یک روستا روایت می کند اتفاقی که به نوبه خود میمون و مبارک است و از حیث تنوع در روایت کمی از تکرار این روزهای سینما کاسته.

همچنین «خجالت نکش» را می توان در مبحث سینمای ملی و ایرانی گامی به جلو تصور کرد. فیلمی با نشانه های ایرانی و کم و بیش آشنا با خاطراتی که تماشاچی بر پرده سینما می بیند.

در این میان از بازی بازیگرانی همچون احمد مهرانفر و شبنم مقدمی نیز نمی توان به سادگی چشم پوشی کرد و در شخصیت هایی که آن را به تصویر کشیده اند بسیار دلنشین به ایفای نقش پرداخته اند. خصوصا بازی احمد مهرانفر که علیرغم تفاوت های سنی که با شخصیت فیلمنامه دارد به درستی از پس کار برآمده و بخش عمده ای از کمدی به مدد بازی او شکل گرفته است.

در مجموع خجالت نکش فیلمی است که می توان از آن به عنوان اقدام شجاعانه ای از کارگردان دانست که به دور از رنگ و لعاب های امروزی سینما توانسته فیلمی خوش ساخت بسازد و بدون ریخت و پاش های امروزی برخی فیلم ها گلیم خود را از آب بکشد.

نویسنده: سعید کاظمی

خجالت نکش رضا مقصودی جشنواره فیلم فجر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر رسانه‌ای این تئاتر گفت: تئاتر هشتگ، بچه شهرستانی ام  به نویسندگی وکارگردانی نوید اسدیان از یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شماره دو پردیس تئاتر مستقل واقع دربلوارصارمی، بین میدان حافظ و صارمی ۵۰ به روی صحنه می‌رود.

حبیب قاآنی افزود: این تئاتر داستان پسر جوان شهرستانی که به شهر بزرگ آمده ولی اوضاع طبق خواسته او پیش نمی‌رود و او تلاش می کند تا خودش را در جامعه ثابت کند، در این تئاتر کمدی محمد حسین خسروی به ایفای نقش می‌پردازد.

وی گفت: دستیار کارگردان این تئاتر معین تیموری و محمد حسین خسروی، مدیر روابط عمومی کیان صنعتی رودی، طراحی پوستر سلیم واحدی و منشی صحنه نازنین پهلوان زاده  از دیگر عوامل نمایش این تئاتر کمدی است.

مدیر رسانه‌ای این تئاتر افزود: تئاتر هشتگ، بچه شهرستانی ام از ۹ اردیبهشت ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌توانند به سایت گیشات مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس