Web Analytics Made Easy - Statcounter

لنجان-شهردار باغبادران گفت: متاسفانه با کم‌کاری اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در حوزه ارزش افزوده روزنه‌های امید برای شهرداری‌ها شهرستان لنجان به منظور کسب درآمد پایدار با چالش جدی مواجه شده است.

اردشیر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به اهمیت و نقش موثر مالیات بر ارزش افزوده در توسعه پایدار شهری اظهار کرد: امروزه بخش عمده‌ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی در حوزه مالیات بر ارزش افزوده، صرف عمران و آبادانی شهرها می‌شود و نباید فراموش کرد پرداخت به‌ موقع مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها نقش مهم و سازنده‌ای را در برقراری عدالت در جامعه ایفا می کند و با رشد آن، شاهد توسعه و عمران هرچه بیشتر شهرها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید توجه داشت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت آن بر اساس مصرف کالا و دریافت خدمات است و بخشی از درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد که می‌تواند باری از دوش مدیریت شهری بردارد.

شهردار باغبادران تصریح کرد: برخی از کارخانجات تولیدی فعال در شهرستان لنجان متاسفانه مالیات بر ارزش افزوده خود را به شهرستان‌های مجاور پرداخت می‌کنند و از سوی دیگر شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان لنجان رقم قابل توجهی در این حوزه طلبکار هستند در حالی که شهرداری‌ها امروز خود با مشکلات بسیاری روبه رو می‌باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع شهرداران شهرستان لنجان با همراهی نماینده مردم این شهرستان از مرکز، پیگیر مطالبات قانونی خود شدند که متاسفانه در نشست با معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور مشخص شد مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در این خصوص تعلل کرده است.

محمدی اضافه کرد: از سوی دیگر وضعیت تحقق ارزش افزوده در استان اصفهان بسیار اسفناک گزارش شد و در حالی که شهرداری‌ها امیدوار بودند با اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده، مسیر شهرداری‌ها برای کسب درآمدهای پایدار هموارتر شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه با کم‌کاری اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در حوزه ارزش افزوده روزنه‌های امید برای این نهاد عمومی به منظور کسب درآمد پایدار نیز با چالش جدی مواجه شده است، از این رو باید تصمیم درستی در این حوزه اتخاذ شود تا روند اخذ و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها در استان اصفهان اصلاح و اجرا شود.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: قطعا اگر معضلات پیش روی پرداخت به موقع مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها در استان اصفهان برداشته شود، وابستگی شهرداری‌ها نیز به منابع درآمدهای ناپایدار کاسته خواهد شد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، حجت اله صالحی در تشریح این خبر گفت: در اجرای مقررات ماده (۳) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان آخرین مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال ۱۴۰۲ یک ماه پس از پایان دوره مزبور می‌باشد.

وی افزود: باتوجه به درخواست‏های مکرر مودیان مالیاتی و به منظور تکریم ایشان و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی برای آنان در اولین دوره اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، بنا به اختیار حاصل از ماده (191) قانون مالیات های مستقیم، و بخشنامه صادره از جانب رییس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور، در خصوص مؤدیانی که تا پایان روز چهارشنبه مورخ 1403/02/12 تمدید شد.

مدیر کل امور مالیاتی لرستان تصریح کرد: مودیان اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ خود را اصلاح و یا تکمیل (ثبت خرید و فروش‏هایی که صورتحساب‏های آنها در سامانه مؤدیان صادر نشده است) و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند امکان برخورداری صد درصدی از بخشودگی جریمه تأخیر موضوع ماده (۳۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400/03/02 را تا زمان فوق و همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده (۳۶) قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در اظهارنامه مسترد شده) برای موارد مذکور فراهم نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901001

دیگر خبرها

  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد