Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان گفت: طرح‌های نوسازی و بروز رسانی شرکت‌های صنعتی استان با مشارکت فعالان اقتصادی چین اجرایی می شود. ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید شهاب‌الدین چاووشی پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار صمیمانه با سرکنسول اقتصادی و بازرگانی سفارت چین در ایران اظهار داشت: استان سمنان دارای ظرفیت‌هایی مطلوب در حوزه دانشگاهی و پرورش متخصصانی نخبه و کارآمد است که می‌توانند در صنعت خودروسازی بدرخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درزمینهٔ تبادل استاد و دانشجو در رشته‌های مختلف؛ انتقال فنّاوری‌های نوین کشاورزی و انرژی پاک آماده همکاری با فعالان اقتصادی در چین هستیم ابراز داشت: طرح‌های نوسازی و بروز رسانی شرکت‌های صنعتی استان با مشارکت فعالان اقتصادی چین اجرایی می شود.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه استان سمنان در آینده نزدیک به قطب گردشگری تبدیل می شود اعلام کرد: برخی از آثار تاریخی کشور ما قدمتی چندین هزارساله دارند و لذا آمادگی تبادل گردشگر میان ایران و چین وجود دارد.

وی با اشاره به وجود بازار وسیع خاورمیانه برای تولیدات مشترک ایران و چین خاطرنشان کرد: این مسئله هم توجیه اقتصادی دارد و هم سهل‌الوصول است.

چاووشی ارتقای کیفیت و پایین آمدن قیمت تولیدات مشارکتی را عاملی برای ایجاد رقابت مطلوب دانست و گفت: استان سمنان ظرفیت‌های لازم برای همکاری با کشور چین درزمینهٔ های مختلف اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و غیره را دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت شهرک‌های صنعتی و معادن استان سمنان در سطح کشور کم‌نظیر است یادآور شد: در ایام تحریم؛ کشور چین جزء معدود کشورهایی بود که با ایران اسلامی همکاری‌های خوبی در حوزه اقتصاد داشته است.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه این استان می‌تواند به یک‌قطب مهم در حوزه خودروسازی تبدیل شود اعلام کرد: چندین واحد موفق خودروسازی در استان فعالیت می‌کنند و سه مجموعه با حمایت کشورهای اروپایی تولیدات خوبی را در بخش خودرو عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان راه‌اندازی شده است تصریح کرد: با توجه به هم‌جواری این استان با پایتخت کشور راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی در استان سمنان ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور دارد.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور

محمد حسن قنبری رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت: واحد‌های صنعتی دانش بنیان استان ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طی یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند. 

قنبری اضافه کرد: این واحد‌ها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

بیشتر بخوانید

طراحی دستگاه تشخیص بیماری‌های عفونی آبزیان

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

قنبری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحد‌های فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • افتتاح طرح های صنعتی و برق رسانی در دامغان
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • نقش هولدینگ‌های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری بررسی می‌شود
  • رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از ۶ درصد رسید
  • بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور