Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - مدير سرپرستي شعب بانک انصار سيستان و بلوچستان گفت: 820 ميليارد ريال تسهيلات مرابحه اسلامي از سال 94 تا کنون در 2 شعبه فقهي بانک انصار زاهدان پرداخت شده است.

صالح خواجه محمودي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين ميزان تسهيلات در راستاي اشتغالزايي به بنگاههاي توليدي سيستان و بلوچستان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: تمام بنگاههاي اقتصادي سيستان و بلوچستان که از شعب فقهي بانک انصار تسهيلات مرابحه دريافت کرده اند هم اينک فعال هستند.
وي افزود: همچنين از بهمن سال 94 تا کنون 90 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه در شعب فقهي بانک انصار پرداخت شده است.
وي با بيان اينکه شعبه هاي شهداي وحدت و چهارراه رسولي زاهدان 2 شعبه فقهي بانک انصار سيستان و بلوچستان هستند، گفت: نرخ تسهيلات پرداخت شده در اين شعب صفر درصد است و جريمه تاخير به تسهيلات پرداخت شده تعلق نمي گيرد.
مدير بانک انصار سيستان و بلوچستان گفت: تسهيلات قرض الحسنه مربوط به درمان و سقف پرداختي آن نيز در نهايت 100 تا 150 ميليون ريال است.
خواجه محمودي اظهار داشت: در خصوص وام هاي قرض الحسنه هيچ شرطي نداريم و مردم مي توانند به شعب فقهي بانک انصار مراجعه و براساس منابعي که شعب جذب کرده اند تسهيلات دريافت کنند.
وي بيان کرد: تسهيلات قرض الحسنه شعب فقهي در تمام سيستان و بلوچستان پرداخت شده و تا کنون اقساطي به نام سرفصل سر رسيد گذشته در اين 2 شعبه نداريم.
وي تصريح کرد: شعب فقهي بانک انصار براي رونق کسب و کار در سيستان و بلوچستان تسهيلات در قالب عقد مرابحه پرداخت مي کند.
وي ادامه داد: براي پرداخت تسهيلات مرابحه مشتري را وکيل قرار نمي دهيم بلکه کالاي مورد نظر مشتري را بانک انصار خريداري و سپس تحويل وي مي کند.
مدير بانک انصار سيستان و بلوچستان ادامه داد: مشتري براي دريافت تسهيلات مرابحه تضمين هاي خود را در اين عقد قرارداد مي گذارد و سپس به دنبال کسب و کار مي رود.
خواجه محمودي اظهار داشت: تسهيلات مرابحه براساس سياست هاي اقتصاد مقاومتي و اشتغالزايي در سيستان و بلوچستان پرداخت مي شود.
وي بيان کرد: به طور مثال يک کشاورز خاشي به دليل نداشتن پول خريد بذر زمينش به مدت 16 سال بدون کشت باقي مانده بود که با استفاده از تسهيلات مرابحه توانست با 160 ميليون ريال اين زمين را دوباره به زير کشت ببرد.
وي افزود: شعب فقهي بانک انصار تا کنون تسهيلات فقهي به هتل صدف چابهار، بزرگترين طرح پرورش شتر مرغ با 10 هزار قطعه و پروژه تفريحي لاديز در زاهدان پرداخت کرده است.
وي تصريح کرد: بنا به اظهار بسياري از مردم، علماي شيعه و سني و سران طوايف سيستان و بلوچستان شعب فقهي بانک انصار تا کنون بسيار موفق عمل کرده است.
مدير بانک انصار سيستان و بلوچستان گفت: راه اندازي بانک اسلامي يک کار بسيار سختي است زيرا کارهاي مالي آن بايد بر اساس فقه اسلامي انجام شود.
خواجه محمودي اظهار داشت: بانک انصار براي ايجاد شعب فقهي مشورت هاي بسيار زيادي را با علماي اهل سنت و تشيع انجام داد و در نهايت به يک جمع بندي واحد رسيد.
وي بيان کرد: وقتي مباحث فقهي در مورد بانکداري اسلامي با علماي اهل سنت مطرح شد هيچ اختلاف نظري در اين مورد وجود نداشت و تنها برخي علماي شيعه و سني در نحوه اجراي کار اعتراض داشتند.
وي افزود: ناظر شرعي براساس تاييد علماي شيعه و سني در شعب فقهي بانک انصار حضور پيدا کردند و بر نحوه اجراي کار نظارت دارند تا عمليات هاي بانکي براساس فقه اسلامي انجام شود.
وي تصريح کرد: شعب فقهي به عنوان طرح پايلوت بهمن ماه سال 94 در زاهدان راه اندازي شد تا نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسي قرار گيرد و سپس در ساير استانهاي کشور اجرايي شود.
مدير بانک انصار سيستان و بلوچستان گفت: 10 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه و 30 ميليارد ريال تسهيلات مرابحه همزمان با افتتاح شعب فقهي بانک انصار در زاهدان به اين شعب اختصاص پيدا کرد.
خواجه محمودي اظهار داشت: سومين شعبه فقهي بانک انصار در شهرستان کنارک تا اواخر بهمن امسال افتتاح مي شود.
وي بيان کرد: همچنين شعب فقهي بانک انصار در استانهاي هرمزگان، گلستان و اروميه امسال افتتاح مي شود.
وي تصريح کرد: شعب بانک انصار در خدمات الکترونيکي جزو شعب برتر کشور است.
وي ادامه داد: شعبه بانک انصار ايرانشهر در مبحث نرم افزارهاي موبايلي و خدمات الکترونيکي رتبه نخست کشور را دارد.
وي گفت: بانک انصار با 17 شعبه در سيستان و بلوچستان جزء 30 شعب برتر کشور است.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوري ** انتشار دهنده: حيدر سراياني
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد

محمود یزدی گفت: این تسهیلات با هدف توسعه، تامین سرمایه ثابت و در گردش تعاونی ها، از محل منابع داخلی بانک ها و بند "ب" تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ اعطا شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۷۷۸ شرکت تعاونی در سبزوار فعال است که از طریق فعالیت آن‌ها برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: عمده تعاونی های ایجاد شده در بخش‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، فرش، مسکن، مصرف، صنعتی و کشاورزی تشکیل شده است.

یزدی افزود: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکتهای تعاونی‌ این شهرستان شده و همچنین فعالیت اتاق تعاون سبزوار رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاونگران را به دنبال داشته است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پروژه تأمین آب اضطراری سیستان و بلوچستان الگویی کشوری است
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • بهره برداری از مزرعه اکولوژیک پرورش شتر داشتی درزاهدان،بزودی
  • محکومیت ۶۸ میلیارد ریالی قاچاقچی روغن در ایرانشهر
  • ارتقاء ایمنی پدران موتورسوارهمیاران پلیس در زاهدان
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران