Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:یک کارشناس آسیب های اجتماعی، مهمترین امر مقابله با مواد مخدر صنعتی و شیمیایی را توجه ویژه به زنان جامعه دانست.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر،فاطمه قصیری ، کارشناس آسیب های اجتماعی افزود: توجه ویژه به زنان باید به گونه‌ای باشد كه در صورت تلاش برای تربيت آنها، بر تربيت يك جامعه نیز اهتمام شود زیرا سلامت اين قشر، سلامت جامعه را تضمين مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک کارشناس آسیب های اجتماعی، مهمترین امر مقابله با مواد مخدر صنعتی و شیمیایی را توجه ویژه به زنان جامعه دانست و گفت: با توجه به اینکه امروزه برخي زنان جوان نیز مانند مردان، مخدرهای صنعتی و روان گردان‌ها را به دلایلی مختلف مصرف می‌کنند، باید مهمترین رویکرد مبارزه اجتماعی با اعتیاد توجه ویژه به سلامت زنان باشد.

.
وی با ابراز تاسف از اینکه مصرف مواد دخانی از جمله سیگار و قلیان در میان زنان جوان جامعه افزایش یافته و در اماکن عمومی بیشتر مشاهده می شود، اظهار کرد: مواد دخانی سرآغاز مصرف مخدرهای صنعتی و شیمیایی است و بسیاری از متخصصان فقدان تفريحات مناسب، مشكلات اقتصادي، بي‌اخلاقي به زندگي زناشويي، آگاهي نداشتن و اطلاع‌رساني كافي را از دلایل اعتياد زنان معرفي مي‌كنند، اما آنچه مهم است معضلات ناشي از موضوع اعتياد زنان و تاثيرگذاري منفي اين بلاي خانمانسوز از نظر فردي، اجتماعي و خانوادگي، ضرورت پرداختن به اين آسيب اجتماعي را كه خود سرمنشا و عامل به وجود آمدن ساير معضلات است را دو چندان مي‌كند.


قیصری ادامه داد: همه می‌دانند که نقش زن در حفظ صيانت خانواده بي‌‌بديل است و مسئوليت زنان در پيشگيري از نفوذ اعتياد به خانواده نسبت به مردان بسيار بيشتر است، چراكه مادران تنها پناهگاه فرزندان داراي پدر معتاد هستند، در اين ميان زناني كه خود مركز اصلي يك خانواده‌ هستند و شيرازه دوام ستون‌هاي يك زندگي محسوب مي‌شوند، با اعتياد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی  همه اطرافيان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهند و اين موضوع ضربه مهلكي را به جامعه مي‌زند.


این کارشناس آسیب های اجتماعی تصریح کرد: اعتیاد زنان زنگ خطري براي سلامت جامعه محسوب می شود و همچنین مفاسد اخلاقي و زنجيره‌اي از بيماري‌هاي مهلك مانند ايدز و هپاتيت درپي مصرف مواد برای  زنان به‌وجود مي‌آيد كه در كنار زشت كردن چهره جامعه، نهاد خانواده را دچار خدشه مي‌كند.


به گفته قصیری ، با توجه به آسیب های جبران ناپذیر اعتیاد زنان و اهمیت و نقش آنان در خانواده و جامعه ، ضروری است برنامه‌ریزان و دست‌اندکاران امر مبارزه با مواد مخدر، تمهیداتی را برای آموزش و آگاهی زنان در خطرات مصرف مخدرهای صنعتی و روان گردانها بصورت گسترده فراهم کنند.


وی افزود: برای تحقق رویکرد مبارزه اجتماعی با مواد مخدر، زنان در اولویت قرار دارند و باید جلوی تبلیغات گسترده ای که برای لاغری و زیبایی ، تناسب اندام و سایر موارد ، مواد صنعتی و شیمیایی مصرف شود، گرفته شود.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

سردار مهدی حاجیان در این خصوص اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای دو باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی چهار دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان دو باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات هایی جداگانه توقیف کردند.

حاجیان تصریح کرد: در بازرسی های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است