Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@10:24:52 GMT

پاياني بر يک آرزو

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۲۶۸۱

پاياني بر يک آرزو

خبرگزاري آريا - هفته نامه کوير امروز استان سمنان روز شنبه در شماره 42 خود مطلبي با عنوان پاياني بر يک آرزو به قلم حسن اشجعي منتشر کرد.

در اين مطلب آمده است : غلامرضا شرفي عضو کميسيون انرژي مجلس و عضو کميسيون تلفيق بودجه اظهار داشت: مطالعات وزارت نيرو براي انتقال آب خزر به فلات مرکزي غيرکارشناسي بوده و به همين دليل کميسيون تلفيق با اختصاص بودجه به اين طرح مخالفت کرد،
وي تاکيد کرد: وزارت نيرو يک بار براي هميشه دلايل قانع کننده از انتقال آب ارايه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين کوچکي نژاد عضو ديگر کميسيون تلفيق بودجه 97 گفت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در مصوبه اي با برداشت و انتقال آب از درياچه هاي بسته به ويژه خزر، تالاب ها و ساير زيستگاه هاي حساس کشور مخالفت کردند. انتقال آب خزر به فلات مرکزي ايران از جمله سمنان خطر بسيار بزرگي براي درياي شمال ايران بود که مورد تهديد قرار گرفته بود.
اکنون با اين تصميم گيري ها که سالهاست در باب آن شخصيت ها و کارشناسان متعددي در مخالفت و موافقت سخن گفته و دلايل زيادي را در تاييد و يا رد آن ارايه کرده اند، آن چيزي که دست مردم را گرفت نااميدي آن هم از نوع آخرش است.
سالهاست که مردم مناطق فلات مرکزي به خصوص استان سمنان با وعده هاي بسيار مسوولان دلخوش از انتقال آب خزر به استانشان بسر مي برند و علي رغم انداختن توپ اين طرح به سمت سازمان محيط زيست، رييس اين سازمان در هفته گذشته به تمام بايدها و شايدها پايان داد و با قاطعيت خبر از موافقت با اجراي اين طرح داد که خود اين امر پاياني بر انتظارات چندين ساله مردم بود. اما اين شادماني چندان طول نکشيد که با اظهار نظر دو تن از اعضاي کميسيون تلفيق بودجه 97 آب سردي بر تمامي انتظارات چندين ساله مردمي که سالهاست با بحران آب مواجه اند ريخته شد. سوال اينجاست که اگر اين طرح اجرا شدني نبود و نيست پس چرا برخي از مسوولان کشوري و استاني با داغ نگه داشتن آن مردم استان را در اميدهاي غيرقابل تحقق به دنبال خود کشاندند. اگر اين طرح قابل اجرا نيست پس چرا هزينه هاي ميلياردي به پاي آن ريخته شد تا يکي بگويد مي شود و يکي بگويد نمي شود؟! و سر آخر هم مجلس آب پاکي را روي آن بريزد و کار را تمام کند. واقعيت اين است که اين جور وعده ها ديگر نبايد براي مردم ملاک تاييد و رد افراد و شخصيت ها و اثبات جريان ها قرار گيرد. مردم بايد به اين نتيجه برسند کسي دلسوزتر خودشان نيست و بايد آستين همت را بالا زده و خود براي حل مشکلاتشان چاره انديشي کنند. براي مثال براي مقابله با کمبود آب صرفه جويي را پيشه کرده و با استفاده از طرح هاي نوين آبياري در کشاورزي، سطح استفاده از آب را به حداقل برسانند. در منازل نهايت صرفه جويي را بکار بندند و در صنعت نيز همين کار را ادامه دهند. در اينجا حداقل همتي که مسوولان استان و شهرستان مي توانند در حق مردم صبور استان داشته باشند اين است که در اجراي طرح هاي فاضلاب تسريع کرده، و با بازگرداندن پساب ها به چرخه مصرف بخصوص در کشاورزي و صنعت مشکلات کمبود آب را به حداقل برسانند.
6026
*خبرنگار: سارا خدادادي ** انتشار دهنده :جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ کانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه کنيد.
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به وقوع سیلاب در استان سمنان برای امروز و فردا هشدار داد و بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان این استان در مقابله با سیل تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیف‌الله آقا بیگی امروز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به پیش‌بینی فعالیت گسترده سامانه بارشی در آسمان استان سمنان، اظهار داشت: بر اساس این پیش‌بینی‌ها و با فعالیت سامانه بارشی نسبتاً قوی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد بارندگی قابل توجهی در استان سمنان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها می‌تواند باعث نعمات و برکات زیادی برای مردم استان سمنان باشد، تصریح کرد: البته با توجه به اینکه سمنان به لحاظ اقلیمی که دارد، استان کم بارشی است، بنابراین همه مسئولان و متولیان امر برای مدیریت و کنترل سیلاب وظیفه دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: این وظیفه هم به مجموعه همکاران ما در بخش آب و دیگر بخش‌های وزارت نیرو و هم سایر سازمان‌ها، تشکیلات، ادارات خدماتی، اجرایی و امدادی استان سمنان بازمی‌گردد و در این زمینه می‌بایست با کمک و مشارکت یکدیگر و با توجه به مخاطره سیل، همه اقداماتی که انجام آن می‌تواند موجبات کاهش خسارت در بخش‌های مختلف شود، صورت بگیرد.

آقا بیگی با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای سمنان به منظور مدیریت بحران سیلاب در این استان گفت: این جلسه در شرکت آب منطقه‌ای سمنان و به منظور تبیین شرایط این جبهه بارشی و همچنین اقدامات لازم به عنوان اقدامات پیش از وقوق بارندگی و ایجاد سیلاب احتمالی برگزار شد.

وی با تأکید بر لزوم انجام دو دسته از اقدامات برای مقابله با سیلاب ساعات و روزهای آینده خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات مربوط به آگاهی ‌بخشی، هشدار و تبیین برای دستگاه‌های خدمات‌رسان که در چارچوب نظامات قانونی وظیفه اقدامات پیشگیرانه در برابر سیلاب را دارند است که توسط همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای سمنان و مدیریت منابع آب در شهرستان‌های مختلف باید انجام شود و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: در این خصوص همه دستگاه‌های مرتبط می‌بایست به صورت هم افزا و جمعی، با کمک یکدیگر این اقدامات پیشگیرانه را به‌موقع و در جای خود انجام دهند.

آقا بیگی با بیان اینکه مهم‌ترین نکته در این خصوص، تبیین و آگاهی‌بخشی برای مردم و جامعه هدف است خاطرنشان کرد: در صورتی که جامعه هدف و عموم مردم نسبت به احتمال وقوع سیل و خاطرات آن اطلاع داشته باشند، می‌توانند با پرهیز از بعضی از اقدامات خطر آفرین از جمله عدم تردد در کنار رودخانه‌ها و مجاری آبی، عدم تردد در مسیرهای تقاطع با رودخانه‌ها که متأسفانه غالباً خسارت‌آفرین است میزان خسارت‌های جانی و مالی ناشی از سیل را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توجه به مشکلات، خسارت‌ها و صدمات محتمل در زمان صاعقه در صورت عدم رعایت اقدامات ایمنی و نیز بسیاری از اقدامات که در بخش‌های مختلف لازم انجام شود می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی به وارده مردم را در هنگام سیلاب را به حداقل ممکن رسانده و خسارت به زیرساخت‌ها را نیز تا حد ممکن بکاهد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران عنوان کرد: شرط این هدف درجه نخست، کمک و مشارکت همه دستگاه‌ها و در مرحله بعد همراهی خوب مردم است و این مهم در سیلاب‌های بسیار شدیدی که در همین هفته‌های اخیر در مناطقی از کشور شاهد آن بوده‌ایم تحقق یافت و خوشبختانه این همراهی باعث شده که میزان خسارت‌ها و تلفات در نقاطی که سیلاب در آن جاری شد، به میزان قابل توجهی نسبت به کشورهای همسایه که به مراتب با بارش‌های کمتر از بعضی از ایستگاه‌های ما موجه بوده است، کاهش پیدا کرده و به حداقل ممکن رسیده است.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟