Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک خیر تهرانی با بیان اینکه زکات پزشکی خدمت به مستضعفین است، گفت: مادرم همیشه تاکید می کرد که به افراد بی بضاعت کمک کن و نه حتی هزینه ویزیت دریافت نکن که هزینه تامین داروهایشان را نیز پرداخت کن که این بزرگترین خیراتی است که می توانی برای ما بدهی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، اشخاص زیادی هستند که بعد از تحصیل در خارج از کشور، زندگی در همان جا را به بازگشت ترجیح می‌دهند اما این روز ها زوج پزشک تهرانی، کمک به هم‌وطنان خود را در اولویت قرار دادند و مدت ۶ ماه است در روستاهای محروم کشور خدمت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سامان نور محمدیان پزشک متخصص فارغ التحصیل آمریکا و سارا محمد قاسم پزشک عمومی فارغ التحصیل دانشگاه تهران که زندگی در کانادا را ترجیح داده اند بعد از ازدواج به مناطق محروم کشور سفر کرده و در حال خدمت به روستائیان نیازمند شدند که این روز ها مهمان مردم مرزی ترین نقطه ایران هستند.  این زوج علاوه بر طبابت با جمع آوری کمک های مردمی اقدام به خرید مایحتاج زندگی و ساخت مدرسه و خانه برای مردم محروم می کنند.
  در تماسی که خبرنگار عصرهامون با سارا محمد قاسم داشت، وی با بیان اینکه یک تشابه اسمی باعث ازدواج شان شد ،گفت: همسرم از آمریکا آمده بود و در یک کادر درمانی خیریه برای کمک به بیمارانی که مشکل مالی و ضعف جسمی داشتند، مشغول خدمت بود که نام من هم در رخدادی در این فهرست قرار گرفت و در این دوره با همسرم آشنا شدم و در حال حاضر دو سال و دو ماه است که با هم ازدواج کردیم. وی هدف از طبابت در مناطق محروم را خدمت به محرومین عنوان و اظهار کرد: همسرم اعتقاد داشت که آدم هر چه را به دست می آورد باید زکاتش را پرداخت کند و زکات پزشکی خدمت به مردم به ویژه محرومین است.
  این پزشک تصریح کرد: ازسوی دیگر مادرم نیز همواره تاکید می کرد که به محرومین کمک کن و از افراد بی بضاعت هزینه ویزیتی دریافت نکن و حتی اگر توانستی برای تامین داروهایشان کمکشان کن که این بالاترین خیراتی هست که می‌توانی برای ما بدهی. 
  محمد قاسم با بیان اینکه ایده آغاز این کار از سوی همسرم بود، افزود: همسرم بعد از فارغ التحصیلی در آمریکا به ایران برگشت تا به مردم بی بضاعت خدمت کند . وی که درحال حاضر در روستاهای جکیگور سیستان و بلوچستان طبابت می کند با بیان اینکه محروم‌ترین روستاهای بوشهر هم وضعیتش از روستاهای سیستان و بلوچستان بهتر است، ادامه داد: خانواده من و همسرم با ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی برای روستاهای محروم از کار ما حمایت می کنند.
  این پزشک در خصوص حق ویزیت اضافه کرد: مردمی که هزینه پرداخت ویزیت را ندارند برایمان خرما و پیاز و گوجه می آورند و حتی شده که برخی مواقع غذای محلی به عنوان حق ویزیت برایمان آوردند.   وی در پایان گفت: من و همسرم تنها نماد کوچکی از جامعه پزشکان ایران هستیم و پزشکان زیادی هستند که در گمنامی در محروم ترین نقاط کشور با جان و دل طبابت و حتی کمترین حقوق را دریافت می کنند و جامعه آن طور که باید از آن ها تقدیر نمی کند. درادامه در تماسی که خبرنگار عصرهامون با سامان نور محمدیان همسر این پزشک داشت با بیان اینکه حدود ۶ ماه است که در روستاهای محروم کشور خدمت می کند ،تصریح کرد: از محل کمک های مردمی برای ساخت مدرسه و تعمیر خانه استفاده کردیم و از حقوق خودم و همسرم اقدام به تهیه غذای گرم، پرداخت پول ماهیانه به یتیمان و خانواده زنان بی سرپرست و هزینه درمان بیماری های حاد برای بیماران کردیم.
  این پزشک مهمترین مشکل مردم روستاهای سیستان و بلوچستان را مشکل بهداشتی و فقر مالی عنوان و خاطر نشان کرد: ما تنها پزشکانی نیستیم که در مناطق محروم خدمت می کنیم پزشکان زیادی هستند که به صورت ناشناخته به مردم محروم خدمات رسانی می کنند . وی از مردم خواست با پزشکان بدخلق نباشند به پزشکان احترام بگذارند و همه را به یک چشم نبینند تا پزشکانی که خالصانه خدمت می کنند دلسرد نشود.
  نور محمدیان با بیان اینکه بهترین چیز برای بهداشت و سلامت جامعه برخورد مناسب است، گفت: گاهی یک لبخند پزشک بهتر از صد ها دارو درمان می کند .
  وی گفت: در تمام دنیا مردم به پزشکان افتخار می کنند و پزشکان را سرلوحه می دانند و همیشه پزشکان را مثال می زنند اما متاسفانه بدخلقی برخی پزشکان باعث می شود تا مردم این برخورد ها را به پای همه جامعه پزشکان بگذارند و برخورد مناسبی نداشته باشند. وی در پایان از مردم خواست شهروندانی که تمایل به کمک به مردم محروم را دارند می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 6219861014888530 به نام سامان نورمحمدیان واریز نمایند. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم توسط آستان قدس رضوی 

دریافت 58 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6056484

دیگر خبرها

  • ثبت قرارداد اجاره فقط در سامانه خودنویس از سال آینده
  • ارائه۵۵ هزار ویزیت و ۱۰۳ هزار خدمت در بیمارستان امام رضا (ع) مه ولات
  • مردم نباید برای دریافت خدمات سردرگم باشند
  • ویزیت پزشکان سال آینده چقدر می‌شود؟
  • پزشک مبتلا به سرطانی که برای طبابت به غزه رفت | ببینید
  • اختصاص ۱۵ وانت دو کابین به شبکه‌های بهداشت و درمان هرمزگان
  • باید تا پای هواپیما دنبال پزشکان دوید!
  • توضیحات پزشک تیم ملی فوتسال در خصوص آخرین وضعیت طیبی
  • توجه به مناطق محروم توسط آستان قدس رضوی 
  • وضعیت مصدومیت کاپیتان تیم ملی فوتسال از زبان پزشک تیم ملی