Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@07:38:43 GMT

سرطان معده شایع ترین سرطان در همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۳۳۶۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر عباسی، فوق تخصص خون گفت :سرطان معده در ایران دومین و در استان همدان اولین سرطان شایعی است که افراد به آن مبتلا می شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل اسید معده یا رفلاکس معده در هنگام روزه‌داری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز زنجان؛ فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که مبتلا به التهابات معده (گاستریت مزمن فعال) هستند یا کسانی که مشکلات رفلاکس دارند باید از خوردن وعده‌های غذایی حجیم خودداری کنند. 

موسوی افزود: وعده‌ای غذایی این افراد باید کم حجم و مکرر باشه و از مصرف غذا‌های چرب خودداری کنند.

وی گفت: افرادی که مبتلا به این بیماری هستند توصیه می‌شود، بلافاصله بعد از غذا دراز نکشند، لباس‌های تنگ نپوشند، غذا‌های سرخ کردنی و غذا‌هایی که حاوی ادویه هستند مصرف نکنند، از مصرف آب همراه غذا خودداری کنند، چای ننوشند و آن دسته از ترکیباتی که معده را تحریک می‌کنند وبه ویژه کافئین که جزو ترکیباتی است که معده را تحریک میکند پرهیز کنند.

فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی توصیه نمود: در مورد کسانی که مبتلا به سنگ صفرا هستند مصرف غذا‌های چرب باعث تشدید این بیماری میشود که از مصرف آنها خودداری کند.

دکتر موسوی افزود: روزه داری برای افرادی که مبتلا به ریفلاکس معده هستند به این شرط که از مصرف غذای زیاد به خصوص چربی در وعده‌ی سحری و افطار پرهیز کنند، بلامانع است. ودر صورتیکه فرد بیمار، بیماری دیگری غیر از رفلاکس معده نداشته باشد روزه برای او مفید است.

وی گفت: به طور کلی، با رعایت توصیه‌های گفته شده و اجتناب از پرخوری و خواب بلافاصله بعد از سحری، میزان اسید معده کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا با روزه گرفتن باکتری‌های مضر و دیگر سموم از بدن شما حذف می‌شوند.

دیگر خبرها

  • کنترل اسید معده یا رفلاکس معده در هنگام روزه‌داری
  • «تنبلی چشم» شایع‌ترین علت نابینایی یک چشمی
  • «تنبلی چشم» شایع‌ترین علت نابینایی یک چشم
  • «تنبلی چشم» شایع‌ترین علت نابینایی یک چشمی/ توصیه‌هایی به والدین برای درمان
  • مشکلات جسمی شایع در ماه رمضان
  • ۳ باور غلط اما شایع در اقتصاد ایران
  • ۴ کیلوگرم تریاک در معده سه مسافر
  • ۴ کیلوگرم تریاک از معده سه مسافر در بجستان خارج شد
  • ورزشکاران چگونه روزه بگیرند؟
  • اختلالات مربوط به سیستم عصبی، شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان هستند