Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در پیامی، رضا مقدسی از مدیران رسانه ای کشور را یک «روزنامه نگار اعتدالگرا و انقلابی» توصیف کرد و درگذشت او را به همه خبرنگاران و جامعه مطبوعات تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، در پیام دکتر سیدضیاء هاشمی که امروز(شنبه) همزمان با مراسم تشییع پیکر مرحوم مقدسی انتشار یافته، آمده است: رضا مقدسی از روزنامه نگاران متعهدی بود که در تربیت نسل جدید خبرنگاران در کشور نقش موثری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی می افزاید: او در عین حال که یک انقلابی آرمانگرا و ارزشی بود اما هیچگاه اسیر تندروی و بازیهای گذرای سیاسی نشد.
هاشمی در این پیام ادامه می دهد: مقدسی در طول سال ها فعالیت حرفه ای در رسانه های مختلف، شاگردان زیادی را تربیت کرد که اکنون هر یک نقشی مهم در عرصه اطلاع رسانی دارند.
مدیرعامل ایرنا ابراز امیدواری کرده است، شاگردان مقدسی راه او را با صلابت و جدیت در جهت تحقق آرمانهای بلند انقلاب اسلامی ادامه دهند.
رضا مقدسی روز گذشته(جمعه) پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری در 50 سالگی دار فانی را وداع گفت.
پیکر این فعال رسانه ای روز شنبه از مقابل منزل این مرحوم تشییع و برای خاکسپاری به قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) منتقل شد.
در این مراسم، حسین انتظامی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کل اخبار داخلی و خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، امیر خوراکیان عضو شورای عالی فضای مجازی، مسعود بصیری رییس سازمان بسیج رسانه و جمعی از اساتید و پیشکسوتان رسانه حضور داشتند.
مرحوم مقدسی در سال 1346 در مشهد متولد شد و فعالیت رسانه ای خود را از نشریات دانش آموزی آغاز کرد.
وی فعالیت حرفه ای خود را از 20 سالگی و همکاری با روزنامه قدس آغاز کرد و بعدها در بخش‌های مختلف تحریریه‌ صدا وسیما، دبیری سرویس‌های جامعه و سیاسی روزنامه جام‌جم، قائم مقامی موسسه همشهری، مدیرمسئولی روزنامه خبر، مدیرعاملی خبرگزاری مهر و مدیرمسئولی روزنامه بین‌المللی تهران تایمز فعالیت کرد.
مرحوم مقدسی همچنین مدتی مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و دو دوره نیز در هیات مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان عضویت داشت.
مراسم نکوداشت مرحوم مقدسی روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در مسجد نور از ساعت 18:30 تا 20 برگزار می شود.
همچنین مراسم دیگری در زادگاه وی - مشهد مقدس - روز پنجشنبه 19 بهمن ماه در مسجد الرضا(ع) خیابان احمدآباد از ساعت 30 : 14 تا 30 : 16 برگزار خواهد شد.
فراهنگ ** 1085** دریافت: ناهید پورمند * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد

دریافت 19 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم معرفی برترین چهره هنر انقلاب اسلامی در استان خوزستان، حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

کد خبر 6090503

دیگر خبرها

  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • بازیگر قدیمی به کما رفت
  • مجتهدی اهل تظاهر نبود و همیشه خودش را دانشجو می‌دانست
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد