Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی زرافشان در نشست فصلی روسای شورای موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی کشور اظهار کرد : استقرار ساختار ۳-۳-۶ مساله مهمی است که به تدریج در نظام آموزشی شکل گرفته و اکنون که در حال برنامه ریزی برای استقرار پایه دوازدهم هستیم از حساسیت خاصی برخوردار است و حذف پیش دانشگاهی را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرافشان افزود: سال آینده گرچه پیش دانشگاهی حذف می‌شود اما در پایه دوازدهم حدود ۹۰۰هزار دانش آموز داریم در حالی که پیش از این، تعداد این پایه ۴۳۰هزار نفر بوده که این امر نشان از افزایش ۲برابری جمعیت دانش‌آموزی بوده همچنین پایه دوازدهم زمان آموزشی ۳۵ساعته دارد که نسبت به پایه های دیگری افزایش حدود ۵۰درصد دارد.
کمبود 30 هزار نیرو برای پایه دوازدهم

وی بیان کرد: در مجموع تغییرات برای سال آینده اگر همه معلمان پیش دانشگاهی به پایه دوازدهم بیایند ۱۵هزار نیرو تامین شده اما به ۳۰هزار معلم نیاز داریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: جمعیت دانش آموزی در پایه سوم متوسطه دوم در امتحانات نهایی ۵۵۰هزار دانش آموز بوده در حالی که در پیش دانشگاهی ۴۳۰هزار دانش آموز داشتیم که از سال آینده با استقرار پایه دوازدهم ۱۲۰هزار دانش آموز به شاخه نظری اضافه می‌شود البته ۳۰۰تا ۳۵۰هزار دانش آموز رشته های مهارتی هم به پایه دوازدهم افزوده خواهد شد که نیازمند نیروی انسانی هستند.

زرافشان تصریح کرد: در سال آینده بخشی از این افزایش ظرفیت باید از طریق هنرستان های غیردولتی تامین شود چرا که امسال هم در بحث هدایت تحصیلی تقریبا ۳۸درصد پوشش تحصیلی در شاخه مهارتی هستند که برای این تعداد هم باید شرایط تحصیلی فراهم شود.

نیازمند همیاری مدارس غیردولتی هستیم
وی افزود: در بودجه ۹۷علاوه بر بحث برون سپاری بحث کاردانش که اکنون هم ۷۰هزار هنر آموز ما در این طرح در حال تحصیل هستند و علاوه بر آن ردیف بودجه جداگانه هم در نظر گرفته شده، پیش‌بینی کردیم در شاخه فنی و حرفه‌ای و حتی شاخه نظری طرح خرید خدمات آموزشی و خرید صندلی‌های خالی را داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه گفت: بنا بر پیش بینی های آموزش و پرورش و افزایش جمعیت دانش آموزی، نیاز به نیروی انسانی افزایش می یابد در حالی که جمعی از همکاران ما در آستانه بازنشستگی هستند و بر این اساس ۳۰هزار تیرو در پایه دوازدهم نیاز بوده همچنین چهل و پنج هزار بازنشسته خواهیم داشت که در مجموع در سال تحصیلی ۹۷باید تامین ۷۵هزار نیرو را داشته باشیم بنابراین همیاری مدارس غیردولتی را می‌طلبد.

تداخل امتحانات نهایی و کنکور
زرافشان با بیان اینکه پایه دوازدهم از جهت مسائل آموزشی و تربیتی مهم است، گفت: در این پایه دانش آموزان هم کنکور دارند و هم امتحانات نهایی را در پیش دارند در حالی که دوره پیش دانشگاهی دوره ای برای آماده سازی کنکور است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ با این پدیده مواجه هستیم که خردادماه امتحانات نهایی و تیرماه کنکور برگزار می شود که البته جلسات متعددی برگزار کرده و سناریوهای مختلفی از جمله تغییر زمان امتحانات را در نظر داریم البته برای تغییر تقویم زمانی برگزاری امتحانات مجلس مانع است چرا که طبق قانون برگزاری امتحانات باید در خردادماه انجام شود.

تلاش برای تغییر زمان کنکور
معاون آموزش متوسطه از احتمال کاهش دروس نهایی در پایه دوازدهم خبر داد و بیان کرد: نکته بعدی در مورد ساماندهی پایه دوازدهم مورد توجه بوده از شورای پذیرش دانشجو وقت گرفتیم تا کنکور به دهه سوم تیرماه منتقل شود که از ۲۰خرداد تا ۲۰تیرماه فرصتی برای دانش آموزان و آمادگی برای کنکور وجود داشته باشد چرا که مساله سوابق تحصیلی در سال ۹۸تاثیر قطعی خواهد داشت اما این مساله در سال ۹۷ فقط محدود به تاثیر مثبت است.

زرافشان یادآور شد:بنابر قانون شورای پذیرش دانشجو سابقه تحصیلی دانش آموزان در برخی از دروس سه ساله باشد و چهار درس نهایی در یازدهم داشته باشیم و تلاش داریم امتحانات نهایی در پایه دوازدهم برگزار می شود، همان سهم ۳۰درصدی را داشته باشیم البته در شورای پذیرش باید پیشنهادات پذیرفته شود و مقرر شده تا پایان دی ماه جلسه شورای پذیرش به ریاست وزیر علوم و با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان مربوطه برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان درسالجاری، با تأکید برآگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی گفت: باتوجه به تأثیر مستقیم نمرات امتحانات نهایی در کنکور، لازم است آزمون در فضایی آرام و مناسب برگزار شود.

حسن عباسی، با اشاره به اینکه با همکاری دستگاههای اجرایی باید شرایط مناسب و فضایی آرام برای برگزاری امتحانات نهایی در سطح شهرستان مهیا شود، افزود: تجهیزات و امکانات لازم ازجمله تهیه کاغذ از طرف فرمانداری تأمین شده و از این بابت جای نگرانی نیست.

عباسی، با اشاره به برنامه ریزی برای بزرگداشت هفته معلم هم گفت: آموزش و پرورش زمینه ساز رشد و توسعه اجتماعی در جامعه بوده که این امر در سایه تلاش معلمان امکانپذیر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد هم در این جلسه گفت: بیش از پنج هزار دانش آموز این شهرستان در سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می کنند.

اسعد رسولی افزود: تاکنون نسبت به تهیه ۱۰۰ کارتن برگه امتحانی اقدام شده و به ۱۰۰ کارتن دیگرهم برای برگزاری امتحانات نیاز است و از دستگاههای مختلف انتظار داریم در این زمینه کمک کنند.

رسولی، در ادامه از اداره های خدمات رسان خواست در هنگام برگزاری امتحانات از قطعی آب و برق جلوگیری کنند.

مهراب پوراکبر، دادستان شهرستان مهاباد هم گفت: در عصر کنونی که دانش آموزان با انواع تهدیدهای فضای مجازی مواجه هستند، باید مهارتهای زندگی به دانش آموزان ارائه شود تا آسیب نبینند.

در این جلسه همچنین از برگزاری همایش استانی هوش مصنوعی با هدف بررسی فرصتها و چالشها و جهت گیریهای آینده در آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران خبر داده و اعلام شد 13 خرداد، آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش و 15 تیر، زمان برگزاری همایش خواهد بود.

امتحانات نهایی از 27 اردیبهشت آغاز می شود و تا سی ام خرداد ماذه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان