Web Analytics Made Easy - Statcounter


اهواز – تهیه کننده فیلم ماهورا گفت: عشایر عرب در دوران دفاع مقدس از جان، مال و فرزندان خود گذشتند و فیلم ماهورا، غیرت عرب های عشایر خوزستان را به تصویر می کشد.

علی رضا جلالی در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با امتداد نیوز عنوان کرد: موضوع فیلم سینمایی ماهورا در خصوص اتفاقی است که سالیان پیش در خوزستان رخ داده و به رغم مهم بودن آن، بسیاری از مردم از رشادت های زنان و مردان هورنشین در این استان آگاهی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولید این فیلم پس از چهار سال تحقیق، پژوهش و مستندسازی انجام گرفت. پیش از تولید فیلم سینمایی این داستان ویژه، مستند آن به کارگردانی حمید زرگر نژاد نیز ساخته شد.

جلالی تصریح کرد: فیلم ماهورا نمونه ای از خرده فرهنگ هایی است که به آن توجهی نشده است. ما تلاش کردیم تا در این فیلم به خرده فرهنگ های غنی خوزستان بپردازیم تا بتوانیم به مردمی که در چه در دوران دفاع مقدس و قبل و بعد از آن رشادت های فراوانی برای حفظ کشورمان داشته اند ادای دین کنیم.

تهیه کننده فیلم ماهورا اظهار کرد: عشایر عرب مستقر در منطقه در آن دوران از جان و مال و فرزندان خود گذشتند و بدون هیچ چشم داشتی جان خود را در این راه فدا کردند. فیلم ماهوار غیرت عرب های عشایر استان را به تصویر می کشد. مرز نشینانی که خالصانه برای این کشور جنگیدند. این فیلم برای مردم خوزستان ساخته شده است.

به گزارش امتداد نیوز، فیلم سینمایی ماهورا، روایتی از شهادت و زنده به گوری ۲۷ نفر از مرزنشینان عرب خوزستانی توسط بعثی ها است. این فیلم در نخستین روز از اکران عمومی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سینما هلال اهواز با حضور عوامل آن به نمایش گذاشته شد که استقبال بسیار خوبی از سوی مردم قرار گرفت.   

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان مسابقه مستند روایت راه و مسابقه عکس حماسه غیرت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  مراسم اختتامیه مسابقه فیلم مستند روایت راه و مسابقه عکس حماسه غیرت با حضور اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان در سالن اجتماعات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. شریف اسلامی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: این مرکز سال پرباری را از منظر کمی و کیفی در حوزه تولیدات تصویری داشته و آثار فاخری با موضوع ظرفیت‌های مختلف زیست بوم استان تولید کرده است. وی با اشاره به اهمیت زیست بوم کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن چیزی که سال گذشته در حوزه هنری در بحث تولید مهم بوده توجه به زیست بوم استان بوده که در تولیدات تصویری به ظرفیت‌های مختلف فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و طبیعی زیست بوم استان توجه ویژه شد. شریف اسلامی فرهنگ عشایری را محور و نقطه تمرکز ظرفیت‌های زیست بوم استان دانست و گفت: انتخاب فیلمی با موضوع عشایر از تولیدات این مرکز در جشنواره سینما حقیقت از جمله موفقیت‌های تولیدات سال ۱۴۰۲ استان بود. اسلامی همچنین با اشاره اهمیت آموزش در حوزه هنری ادامه داد: در بعد تربیت فیلمساز هرچند که این مهم وظیفه ذاتی برخی از نهاد‌های دیگر است، اما تلاش کردیم در کنار انجمن سینمای جوانان نسل جدیدی از فیلم سازان استان را تربیت کنیم که انشالله در سال‌های آتی شاهد آثار در خوری از این دوستان باشیم. رئیس حوزه هنری استان اضافه کرد: مسابقه فیلم مستند روایت راه در بهمن ماه سال گذشته برگزار و اکنون از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شد. برگزیدگان مسابقه فیلم مستند روایت راه: حسن فتاحیان سجاد بیگدلی سید حسن اسلامی نژاد مجتبی کاظمی نژاد هدی مرادی برگزیدگان مسابقه عکس حماسه غیرت: پیمان نعمتی رضا الله دادی مسعود مدنی حسین کریمی حسن فتاحیان مهدیس حسن علی زاده

دیگر خبرها

  • حماسه غیرت ایرانی
  • تجلیل از برگزیدگان مسابقه مستند روایت راه و مسابقه عکس حماسه غیرت
  • حمایت مرزنشینان آستارایی از حملات ایران بر علیه اسراییل
  • دستگیری سارقین احشام توسط مرزبانان هنگ مرزی درگز
  • استاندار خوزستان: خیبر دیگری به دست فرزندان امیرالمومنین (ع) رقم خورد
  • خیبر دیگری به دست فرزندان امیرالمومنین (ع) رقم خورد
  • خوشحالی مرزنشینان کردستانی از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • خون در رگ غیرت ایرانیان به جریان درآمد
  • رشد ۴۱ درصدی جابجایی مسافر از پایانه‌های مرزی خوزستان
  • ببین چه بیدارباشِ سختی به خیمه‌ی خواب‌برده‌ها زد