Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی گفت: در بدو ورود به دفتر هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی، مجبور به پرداخت قبض پنج میلیون ریالی تلفن شدم و حتی یک خودکار نیز در این مجموعه نبود. ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمود کریم‌زاده؛ رئیس هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی با حضور در تحریریه تسنیم خراسان‌رضوی در مورد اقدامات و فعالیت‌های هیئت تیراندازی با کمان، توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح مصاحبه وی را می‌خوانید:

تسنیم: هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی توانایی برگزاری چه اموری را از ابتدای سال داشته است؟

کریم‌زاده: تمامی برنامه‌های هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی مانند برگزاری همایش استعدادیابی با هماهنگی فدراسیون تیراندازی با کمان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان صورت گرفته که با وجود عدم تشابه به ورزش‌های شاخص در استان مانند فوتبال، استقبال بسیاری شده و توسط برگزاری استعدادیابی 250 نفر ثبت نام کردند، هیئت برای آنها شناسنامه تهیه کرده و اغلب مستعدان از سطح مبتدی به پیشرفته صعود کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی یک سالن اختصاصی توسط همکاری شهرداری مشهد، یک چمن مصنوعی توسط همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان، سالن مجد، سالن آبفار در شریعتی، مجتمع کوثر در قاسم‌آباد و به‌ طور کلی چهار مکان در دست دارد، این هیئت در حال آماده‌سازی سالنی دیگر تا یک ماه آتی در حاشیه شهر است.

البته تمامی سالن‌ها اختصاصی نبوده اما هیچ مشکلی در این مورد، وجود نداشته و در دست هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی است، به عبارتی سایر هیئت‌ها به این سالن‌ها رجوع می‌کنند اما تعیین کننده اصلی ساعات استفاده سالن، هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی بوده است.

تیراندازی با کمان ورزشی با وسایل گران‌قیمت است، به‌عنوان مثال یک کمان معمولی پنج تا 10 میلیون ریال، نیمه‌حرفه‌ای 10 تا 50 میلیون ریال و حرفه‌ای بالغ بر 50 میلیون ریال است، اغلب تیر و کمان‌های مسابقات رنکینگ کشوری ششم تا هفتم بهمن‌ماه امسال در مشهد بالغ بر 150 میلیون ریال قیمت داشت.

تسنیم: با توجه به قیمت بالای تیرو کمان چه تمهیدی برای ورزشکاران خود فراهم کرده‌اید؟

کریم زاده: هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی تیر و کمان‌ها را به طور رایگان در اختیار ورزشکاران مبتدی گذاشته و از آنها حمایت می‌شود، همچنین این هیئت با ادارات دولتی مانند هلال احمر، آب و فاضلاب، شهرداری و نظایر این ادارات تعاملاتی جهت همگانی شدن ورزش تیراندازی با کمان برقرار کرده و درصدد معرفی خانواده‌ها با این ورزش حائز اهمیت است.

در صورت معرفی بهتر ورزش تیراندازی با کمان در خانواده‌ها، این ورزش به رشد و تکامل رسیده و خانواده‌ها فرزندانشان را به سوی این ورزش سوق می‌دهند، در واقع تیراندازی با کمان ورزش ملی و مذهبی است به‌دلیل سرآمد بودن تیراندازی با کمان در ایران این ورزش ملی و به‌دلیل تاکید اسلام مذهبی شناخته شده است.

مسابقات مختلفی در شرق کشور با شرکت مازندران، سمنان، کرمان، گلستان و نظایر آنها برگزار شده و آخرین مسابقات نیز همین میزبانی اخیر از مسابقات رنکینگ کشوری بود، برگزاری چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی خواهران بسیجی در سراسر کشور در 14 شهریورماه امسال، برپایی همایش خانوادگی در روستای پاژ و تشکیل کلاس‌های اوقات فراغت از سایر اقدامات هیئت تیراندازی با کمان استان از ابتدای سال بود.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی از ابتدای سال تاکنون حدود 30 اقدام حائز اهمیت داشته و تعداد ورزشکاران تیراندازی با کمان در استان، با برگزاری برنامه‌های مختلف و همکاری ارگان‌های مربوطه روزانه در حال افزایش است، این هیئت در استان در رشته پاراالمپیک از سایر رشته‌ها برتر است.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی تا پایان سال 91 جزو استان‌های برتر بوده و پس از اُفت آن مجدداٌ از ابتدای سال تاکنون با برگزاری چندین کلاس مربی‌گری و داوری، بازگردانی متولیان گذشته این ورزش و همچنین ورود عضو کمیته فنی فدراسیون درصدد رجوع استان به سطح پیشین است.

تسنیم: دلیل اُفت هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی از سال 91 تا مدتی پیش چیست؟

کریم‌زاده: هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی به دلایل مختلف اعم از سختی بسیار کار، دور شدن ورزشکاران از این ورزش و نظایر این موارد پسرفت داشته و این مورد به کم‌کاری هیئت بر نمی‌گردد، یکی دیگر از دلایل پراکندگی ورزشکاران تیراندازی با کمان استان، امکان فعالیت در این ورزش به صورت انفرادی بوده اما در حال حاضر هیئت توانایی جمع کردن ورزشکاران را دارد.

تسنیم: به نظر شما درصدی از اُفت این ورزش به کمبود بودجه تعلق می‌گیرد؟

کریم‌زاده: کمبود بودجه در تمامی هیئت‌های ورزشی وجود دارد، به عنوان مثال روز ورود بنده به هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی، حتی یک خودکار در دفتر وجود نداشت و بنده بدون هیچ حمایتی از سوی فدراسیون تیراندازی با کمان، مجبور به پرداخت قبض پنچ میلیون ریالی تلفن دفتر هیئت شدم، باید به منابع مالی توجه شود اما این مورد دلیل اصلی اُفت تیراندازی با کمان در استان نیست.

تسنیم: با توجه به پیشرفت تیراندازی با کمان در خراسان‌رضوی آیا اسپانسری از این هیئت حمایت می‌کند؟

کریم‌زاده: با توجه به دشوار بودن سرمایه‌گذاری در این رشته، اسپانسرهای جزئی مانند فروشگاه رفاه وجود داشته اما تمامی بودجه هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی را تاٌمین نمی‌کند، البته در صورت همکاری صدا و سیما در راستای پخش رسانه‌ای، می‌توان شاهد حمایت روزافزون اسپانسرها از هیئت بود.

تسنیم: هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی در جهت تحقق این امر چه مکاتباتی با صدا و سیما دارد؟

کریم‌زاده: مکاتبات بسیاری میان هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی و صدا و سیما انجام شده و قرار بر همکاری با هیئت شده اما هنوز اقدامی جهت صحت همکاری صورت نگرفته، مخالفت در پخش رسانه‌ای مسابقات گذشته با وجود تعاملات صورت گرفته به دلیل تداخل زمانی با مسابقات سیاجامگان یکی از این اقدامات ناتمام است.

به طبع اسپانسرهای قدرتمند نیز بدون پخش رسانه‌ای قطعاٌ از یک مسابقه 200 نفری و بدون حاشیه حمایت نکرده و تمایلی به برقراری تعاملات با هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی ندارند.

تسنیم: آیا آموزش و پرورش نیز با هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی همکاری دارد؟

کریم‌زاده: تیراندازی با کمان در استان از امسال تبدیل به یک واحد درسی در مدارس مختلف اعم از دخترانه و پسرانه شده و تاکنون توسط آموزش و پرورش بالغ بر 200 نفر به این ورزش پیوستند، همچنین مربیان خوبی در خراسان‌رضوی حضور داشته و توسط آنها کلاس‌های آموزشی مطلوبی برگزار می‌شود.

تسنیم: آیا در هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی از مربیان ماهر استفاده می‌شود؟

کریم‌زاده: در صورت عدم بازگردانی مربیان ماهر پیش از سال 91 قطعاٌ هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی به هیچ هدفی نمی‌رسید، مربیان بدون درخواست هیچ مبلغی از سوی هیئت با علاقه در این ورزش فعالیت داشته و هیئت با وجود این مربیان دارای پیشرفت است.

تسنیم: آیا هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی از ورزشکاران استان حمایت می‌کند؟

کریم‌زاده: در صورت درخواست حمایت توسط ورزشکاران، هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی حمایت‌ می‌کند اما ورزشکاران بی‌نیاز کمبود بودجه هیئت را درک کرده و درخواست حمایت از سوی هیئت را ندارند.

تسنیم: در کنار ورزش تیراندازی با کمان در خراسان‌رضوی در شغل دیگری نیز فعالیت دارید؟

کریم‌زاده: در کنار ورزش تیراندازی با کمان شغل اداری داشته و معاون اداری مالی سازمان اتوبوسرانی مشهد هستم، به‌عبارتی ساعاتی را برای شغل اداری‌ام اختصاصی داده و بخشی از روز را نیز در رشته تیراندازی با کمان فعالیت می‌کنم.

تسنیم: آیا داشتن شغل دیگری با توجه به محدودیت زمانی در طول شبانه‌روز به هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی آسیبی وارد نمی‌کند؟

کریم‌زاده: با توجه به فقدان درآمد از رشته تیراندازی با کمان در خراسان‌رضوی، امکان عدم فعالیت در شغل دیگر وجود نداشته و گاهی اوقات برای تامین هزینه‌های پرداخت شده به این ورزش باید از منبعی دیگر درآمد داشت، در واقع حضور تمامی متولیان در رشته‌های ورزشی از روی علاقه بوده و نباید بر روی درآمدزایی هیئت حساب کنند.

امور مربوط به اداره مالی سازمان اتوبوسرانی نه تنها خللی در امور ایجاد نمی‌کند بلکه سبب ایجاد تعاملات بیشتر و بهتر این سازمان با هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی شده و این ارتباطات به امور هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی سهولت می‌بخشد.

تسنیم: دلیل برگزاری میزبانی هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی از مسابقات هفته گذشته پس از گذشت چندین سال چیست؟

کریم‌زاده: میزبانی شرایط خاصی را دارا بوده و طبق مقررات تعیین شده از سوی فدراسیون تیراندازی با کمان، باید استانداردهای مربوطه اعم از فوم، پای فوم، سالن و تجهیزات استاندارد رعایت شود، با این شرایط هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی پس از چند مدت پیگیری توانست میزبانی مسابقات رنکینگ کشوری را بر عهده گیرد.

این مسابقات با حضور 18 استان و 180 ورزشکار تیراندازی با کمان سراسر کشور برگزار شده و هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی با کسب مقام‌های متعدد توسط هما جلیلی، پوریا حاجی بیگلو و میررضایی توانست استان را سربلند کند.

انتهای پیام/ز

R41347/P41362/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد گفت: طی شبانه روز گذشته یک فقره تصادف فوتی، ۳۸ فقره تصادف جرحی و ۲۳۷ فقره تصادف خسارتی در خیابانهای مشهد رخ داده است.

وی اضافه کرد: بارندگی و لغزندگی سطح خیابان، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو از مهمترین عوامل این تصادفات بوده است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: همچنین دیروز مرتکبان ۶ هزار و ۹۴۲ فقره تخلف راهور در مشهد جریمه شدند که هزار و ۸۰۶ فقره از این تعداد، تخلفات حادثه ساز است.

اسدنژاد افزود: ۸۱ دستگاه خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

حدود یک میلیون دستگاه خودرو در مشهد روزانه تردد می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود