Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@18:37:58 GMT

«جاده قدیم» ؛ فیلمی سرد و بدون تصویر سینمایی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۳۸۳۳

«جاده قدیم» ؛ فیلمی سرد و بدون تصویر سینمایی

جعفر گودرزی نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در نقدی  درباره فیلم «جاده قدیم» ساخته منیژه حکمت که روز ۱۳ بهمن در قالب سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس ملت نمایش داده شد، نوشت که این فیلم ضعیف و بی رمق شروع می شود و فضاهای فیلم اغلب بسته و تئاتری است.

در متن این یادداشت آمده است:

«فیلم «جاده قدیم» علی رغم این که فیلم سردی است و این سردی به مخاطبش هم منتقل می شود می توانست فیلم قابل قبولی باشد البته درصورتی که قصه از جایی شروع می شد که مینو مورد تعرض و زورگیری قرار می گرفت و تیتراژ فیلم را تکمیل می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذر اتومبیل در جاده های پرپیچ و خم و خاکی و خلوت و تاریک و توقف اتومبیل و پرت شدن پیکر و جسم زنی(مینو) به بیرون از اتومبیل و... و این شروع چقدر سینمایی و غافلگیرکننده می بود، اما «جاده قدیم» ضعیف و بی رمق شروع می شود با انبوهی از شخصیت هایی که شب چهارشنبه سوری دور هم جمع شده اند و شناسنامه درستی هم ندارند؛ همانند شخصیت پدربزرگ که مثل پیام های تبلیغاتی است و حضورش دردی از قصه دوا نمی کند.

مرد اصلی قصه هم که ضعیف و بی خاصیت و به درد نخور به تصویر کشیده شده است که میان زمین و آسمان معلق است. فضاهای فیلم اغلب بسته و تئاتری و عاری از تصاویر سینمایی است در صورتی که سینما در وهله اول هنر اعجاز تصویر است.

به راستی اگر این فیلم را بشنویم چیزی را از دست داده ایم؟ و اگر قراربود ورژن دیگری از فیلم «فروشنده» ببینیم چرا اینقدر سردرگم و یک گام عقب تر از «فروشنده»؟

و نکته آخر این که نتیجه یک دهه فیلم نساختن منیژه حکمت قابل اعتنا نیست.»

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)

شادروان سلامی با اجرای برنامه‌های تلویزیونی پرطرفداری، چون مسابقه هفته و پرواز ۵۷ از چهره‌های شناخته شده سیما در سال‌های ابتدایی دهه ۱۳۷۰ محسوب می‌شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، روزنامه اطلاعات ۳ اردیبهشت ۱۳۷۳ خبر درگذشت و یک روز بعد خبر خاکسپاری این مجری را منتشر کرد. خبر را بخوانید و عکس کمال‌الحق سلامی و عکسی از ارژنگ امیرفضلی و سعید آقاخانی در برنامه پرواز ۵۷ را تماشا کنید.

 

منبع: اطلاعات آنلاین

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • (عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق