Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: دادستان‌ها باید مطالبه گری خود را افزایش دهند و اجرای تعهدات دستگاه‌ها را به دقت پیگیری، نظارت و مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علی اکبر شمس دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در نشست با دادستان‌های سراسر استان یزد، گفت: صیانت از حق مردم، حقوق شهروندی و پیگیری حقوق عامه از وظایف عمده و اصلی دادستان ها است و دادستان‌ها باید به مسائلی که در حوزه تحت امرشان است ورود  و مطالبه گری کرده و دستورات مستند به قانون را در جهت استیفای حقوق عامه صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد بر پذیرش مراجعین به دادسرا توسط دادستان‌ها و توضیح و تبیین مراحل قانونی تأکید کرد و بیان داشت: تکریم ارباب رجوع وظیفه شرعی و قانونی همه مسئولین قضائی است لذا دادستان‌ها باید ساعتی از روز را به ارتباط با ارباب رجوع دادسرا اختصاص دهند.

وی از نظارت دادستان مرکز استان بر سایر دادستان‌های شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: طبق قانون آئین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲، دادستان مرکز استان از حیث وظایف قانونی و نیز حسن اجرای آرای کیفری بر دادسرا‌های استان نظارت می‌نماید و این نظارت مورد مطالبه دادستان محترم کل کشور نیز است لذا از این به بعد این نظارت قانونی اعمال خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد، ارائه آمار عملکرد تحلیلی دادسرا‌ها را خواستار شد و بیان داشت: دادستان‌ها باید تمام امور مرتبط با حوزه کاری خود را به صورت آمار تحلیلی دقیق تدوین و ضمن ارسال به مرکز استان، مبنای ارزیابی برنامه‌های آتی قرار گیرد.

شایان ذکر است در این جلسه دادستان‌های سراسر استان پیرامون مسائل مختلف قضایی حوزه کاری خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ مسعود آرامش اظهارکرد: دارندگان کارت‌های پایان خدمت و معافیت کاغذی (قدیمی) شاغل در ادارات دولتی، نهاد‌های عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی با عنایت به عدم ثبت اطلاعات در سامانه جامع وظیفه عمومی متاسفانه جزء مشمولین غایب غیر مطلق استان محسوب می‌شوند. 
وی افزود: برخی افراد علیرغم فراخوان‌های صورت گرفته تا کنون اقدامی در خصوص دریافت کارت هوشمند انجام نداده اند و این موضوع موجب بروز مشکلات و محدودیت‌هایی را در سیستم‌های اداری از قبیل صدور گذر نامه، اخذ مجوز خروج از کشور، عدم اختصاص وام‌های صنعتی و کشاورزی را ایجاد کرده است. 
معاون هماهنگ کننده انتظامی استان یزد تصریح کرد: تقاضا داریم این گروه از افراد با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ درخواست کارت المثنی پایان خدمت یا معافیت (هوشمند و جدید) را کرده و سپس برای پیگیری در شهرستان‌ها به دایره وظیفه عمومی شهرستان مربوطه و در مرکز استان به معاونت وظیفه عمومی استان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی