Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار خسارت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به مرغداران طی امسال و سال گذشته را ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: گرچه بخشی از گرانی تخم‌مرغ به آنفلوآنزا ربط داشت اما رسیدن قیمت آن به ۲۰ هزار تومان ربطی به این بیماری نداشت و دلالی عامل آن بود.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا؛ فرزاد طلاکش اظهار کرد: ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان آسیب و خسارت ناشی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به صنعت پرورش تخم‌مرغ و مرغداری‌های مرغ تخم‌گذار وارد شده است که شامل پرنده، محصول، خسارات ناشی از عدم تولید و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌شود.
وی با اشاره به از بین رفتن بیش از ۱۷۰ هزار تن تخم‌مرغ افزود: بیمه کشاورزی نهایتا ۶۵ درصد خسارات وارده یک قطعه مرغ را به تولیدکننده می‌دهد و دیگر خسارات را هم جبران نمی‌کند. البته هزینه‌های بانکی که به مرغداران زیان‌دیده تحمیل شده نیز بخشی از خساراتی است که متوجه آنها شده و از سوی دیگر نیز جایگزینی تولید جدید به جای محصول از بین رفته و معدوم شده در روند بسیار کندی قرار دارد که یکی از مهمترین دلیل‌های آن کمبود اعتبار و نقدینگی است.
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ادامه داد: باید خسارات مرغداران حتی در مدتی که نمی‌توانند فعالیت کنند پرداخت شود، چراکه به عنوان مثال حداقل سه ماه طول می‌کشد که یک مرغداری آلوده به این بیماری پس از معدوم‌سازی اجازه تولید مجدد دریافت کند.
طلاکش گفت: اینکه می گویند بیماری همیشه جلوتر از اقدامات دامپزشکی حرکت می‌کند به این دلیل است که ما در مبارزه با آنفلوآنزا در حالی که می‌دانیم منشأ آن در کجاست و مرغ‌های بومی آلوده شده‌اند می‌خواهیم در مرغداری‌های صنعتی جلوی آن را بگیریم. اما اگر بودجه وجود داشته باشد قبل از آنکه ویروس وارد جمعیت مرغ بومی شود، پایش و معدوم‌سازی مرغ‌های بومی آلوده و از سوی دیگر قرنطینه آنها در دستور کار قرار می‌گیرد تا وارد مرغداری‌های صنعتی نشود. برچسب ها: آنفلوآنزا ، مرغداری ، تخم مرغ

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: طوفان شب گذشته در این استان تلفات جانی نداشته است.

به گزارش تسنیم، علیرضا نیکروز در یاسوج اظهار داشت: شب گذشته طوفان میهمان نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، ولی تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی از شهرستان‌های مختلف گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه طوفان خسارت زیادی به زیرساخت بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و راهسازی وارد کرده است، عنوان کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از خسارات فراوان به کشاورزی و باغداری است.

نیکروز از اعزام کارشناسان به شهرستان‌های مختلف برای ارزیابی خسارات وارده در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: به محض نهایی شدن خسارات وارده، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این شرایط تا روزهای آینده ادامه دارد و ضروری است عشایر و ورزشکاران از هم اکنون به فکر باشند و از رفتن به ارتفاعات و حضور در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

میزان بارش‌ها در مناطق مختلف

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش‌های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح) استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوگنبدان ۷۹.۱، دلی خمسیر ۷۸، باشت ۷۸، فیلگاه ۷۶، ماهورباشت ۷۵، امامزاده جعفر ۷۲، سوق ۷۰، امامزاده پهلوان ۶۹، برم سبز ۶۹ و دیشموک ۶۸ میلیمتر بوده است.

علی کریمی اظهار داشت: همچنین میزان بارش‌ها در علی کرمی دمچنار ۶۷، بوستان ۶۵.۵، دهدشت ۶۵.۴، دیل ۶۴، گنجگون ۶۳.۸، سی سخت ۶۳.۷، دشتروم ۶۳.۵، ستنگان ۶۲.۵، سرفاریاب ۶۱، سرآب ننیز ۵۸، یاسوج فرودگاه ۵۷.۸، چرام ۵۶، منصورخانی کاکان ۵۶، گنجه‌ای ۵۵.۸ و درغک ۵۵ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش در مناطق وزگ ۵۴، کریک ۵۴، تنگ پیرزال ۵۳، تل گاه ۵۳، ممبی ۵۳، تنگ سرخ ۵۱، چیتاب ۵۰، لیکک ۴۸.۸، مارگون ۴۸، جاورده ۴۷، سرآسیاب یوسفی ۴۴، قلعه دختر ۴۴، لنده ۴۳، قلعه رئیسی ۴۰، پاتاوه ۳۸.۵، تنگ رواق ۳۶، موشمی زیلایی ۳۴ و سیرون شبلیز ۲۴ بود.

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان