Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@10:14:37 GMT

اتحاد و یکپارچگی مردم عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۴۲۵۳

اتحاد و یکپارچگی مردم عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت: انقلاب بدون حضور مردم بی معنی است و انقلاب اسلامی ایران، مردمی ترین انقلاب ها بود و اگر اتحاد و یکپارچگی و حضور تمام قد مردم نبود، انقلاب به ثمر نمی نشست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا عبدالناصر نظریانی در گفت و گو با گروه سیاسی نسل برهان، بمناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در پاسخ به خبرنگار درباره اینکه پیام اصلی مردم ایران در انقلاب اسلامی ۵۷ چه بود، گفت: بدون تردیدانقلاب ۵۷، یک حرکت دینی و اخلاقی بود که با مشارکت قاطبه مردم به پیش رفت و در نهایت به پیروزی رسید؛ اما تقریبا همه گروه های مبارز نیز به دلایل مختلف و با انگیزه های گوناگون به این حرکت پیوستند و اهداف متفاوت خود را در درون حرکت توفنده، مردمی و اسلامی، جستجو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالناصر نظریانی درباره فعالیت هایش در سال ۱۳۵۷ افزود: من به عنوان یک دانش آموز سال آخر در اواخر سال ۵۶ از طریق برادر بزرگترم که دانشجوی دانشگاه تبریز بودند، با انقلاب و مسائل آن آشنا شدم و از آن به بعد در ارومیه و در همه صحنه های انقلاب، از قبیل: سخنرانی ها، راهپیمایی ها، پخش اعلامیه ها و تولید و نشر سرودها و نوارهای انقلابی و… حضور داشتم و در کنار دوستان و خانواده و دیگر مردم، برای پیشبرد اهداف انقلاب تلاش می کردم.

معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه  با اشاره به عوامل موثر در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: هدایت و رهبری قدرتمند، موثر و صادقانه، اطاعت از خواسته ها و هدایت های امام توسط قریب به اتفاق مردم، پیوستن همه گروه های مبارز به این حرکت و داشتن هدف واحد، مهمترین عوامل پیروزی بود.

وی تصریح کرد: انقلاب بدون حضور مردم بی معنی است و انقلاب اسلامی ایران، مردمی ترین انقلاب ها بود و اگر اتحاد و یکپارچگی و حضور تمام قد مردم نبود، انقلاب به ثمر نمی نشست.

نظریانی درباره نقش رهبری امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به اعتقاد من اگر رهبری امام نبود، انقلاب حداقل با آن سرعت به پیروزی نمی رسید.

وی افزود: قدرت معنوی، مقام والای علمی، سابقه درخشان مبارزاتی، آگاهی های سیاسی و یا مردمی بودن، برخی از خصوصیات امام بود که توانست همه را به اطاعت خود مجاب کند و نتیجه آن پیروزی قاطع انقلاب بود.

معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه در پایان درباره حضور جوانان و دانشگاهیان  در صحنه اصلی انقلاب گفت: جوانان و دانشگاهیان در صحنه های انقلاب، نقش بسیار پر رنگی داشتند.

وی در ادامه گفت: انرژی فوق العاده، دانش و آگاهی و اعتماد مردم به این قشر فرهیخته، ویژگی هایی بود که سبب شد آنان نقش موثری در سازماندهی مردم و حرکت های مردمی داشته باشند و با توجه به اینکه چشم امید امام هم به این جوانان بود، توانستند به عنوان حلقه واسط بین مردم و رهبری انقلاب عمل کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد