Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: هزمان با ایام فجر، دومین ورکشاپ نقاشی جمعی نمایشگاه دائمی «نگار مکتبخانه» با موضوع «همدلی» میزبان دانش آموزان تهرانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی کتابشهر ایران، حامد شفیق با اعلام این خبر گفت: سال گذشته همزمان با دهه فجر کارگاه نقاشی جمعی برگزار شد که بیش از دو هزار دانش­آموز تهرانی، طولانی­ترین نقاشی انقلاب را به تصویر کشیدند، با توجه به استقبال گسترده از این برنامه­ها، امسال نیز دومین دوره این کارگاه­ها را با حضور بیش از 2 هزار دانش­آموز تهرانی برگزار می­کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارگاه­های نقاشی گروهی نگار مکتب­خانه، با کنار هم نشاندن دانش­آموزان و آموزش نقاشی به آنان، یکی شدن و همدلی را به آنان می­آموزد، افزود: در این کارگاه­ها که از امروز در گالری نگار مکتب­خانه شروع شده، دانش­آموزان، تجربه­ها و آرزوهایشان را درباره یکی از مفاهیم و پیام­های برجسته انقلاب اسلامی که همدلی بین اقشار مختلف مردم بود، به اشتراک می­گذارند.

به گفته شفیق، انقلاب ما به تعبیر امام انفجار نور بود، نوری که دلهای اقشار اجتماعی یکدیگر را حول یک هدف متعالی به هم پیوند زده بود، متاسفانه این همدلی در شرایط امروز جامعه کمرنگ­تر شده و نهادها و فعالان فرهنگی باید این روحیه جمعی را که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجلی و نتیجه آن بود، تقویت کنند.

وی با قدردانی از استقبال مدیران و مربیان هنر مدارس از نمایشگاه و کارآگاه آموزشی گروهی نگار مکتب­خانه گفت: این قبیل برنامه­ها می­تواند تا حدودی خلا آثار هنری فاخر در کلاس­های هنر مدارس را جبران کند و دانش­آموزان ضمن بازدید از آثار فاخر هنری ایران با اجرای زنده یک اثر هنری آشنا شوند. با این برنامه دو مقصود برآورده می­شود، اول اینکه دانش­آموزان در بهترین دوره سنی یادگیری، با آثار نفیس هنری آشنا می­شوند، دوم اینکه فرصت حضور در یک کارگاه هنری و ورک‌شاپ پیدا می­‌کنند.

ورکشاپ نقاشی همدلی که از امروز شنبه (14 بهمن)، در گالری نگار مکتب خانه شروع شده تا ظهر روز چهارشنبه (18 بهمن) میزبان دانش آموزان علاقمند به هنر نقاشی است.

این کارگاه ها از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر برگزار می­شود و روزهای زوج به دانش­آموزان دختر و روزهای فرد به دانش­آموزان پسر اختصاص دارد.

نمایشگاه دائمی آثار هنری با عنوان ابداعی نگار مکتب خانه (schoollery) از مدت­ها پیش با همکاری کتاب شهر ایران و مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر در گالری مجتمع سرچشمه افتتاح شد و تاکنون بیش از دو هزار اثر هنری نقاشی، نقاشی‌خط، خوشنویسی و عکاسی از 70 هنرمند شاخص به‌نمایش درآمده که از جمله‌ آن‌ها می­‌توان به هنرمندانی مانند جلیل رسولی، نصرالله افجه­‌ای، سهراب سپهری، محمدعلی ترقی‌جاه، هادی روشن‌ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده‌رودی، شمس­الدین غازی، عطاءالله ذی‌نوری، کورش اصلانی، بهادر پگاه، حسن روح­الامین، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمدسعید نقاشیان اشاره کرد.

نمایشگاه نگار مکتب ­خانه، همه روزه (شنبه تا پنجشنبه) از ساعت 8 تا 19 به نشانی میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی­پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پذیرای علاقه‌مندان به ویژه دانش آموزان است.

علاقمندان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی این موسسه به نشانی www.ketabshahr.com مراجعه کنند.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اجرای مصوبه جدید کنکور، گفت: مشکل جدی که در الگوی سابق کنکور داشتیم این بود که دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم دیگر اعتنایی به درس نداشتند و تمام هم و غمشان کنکور و تست زنی بود، بنابراین روش آموزش، حافظه محوری شده بود در حالیکه باید تفکر محوری و مبتنی بر تفکر و خلاقیت باشد.

وی افزود: همچنین در روش قبلی معلم جایگاه خود را از دست می‌داد و مافیای کنکور از این شرایط به سود می‌رسید چرا که بار سنگین هزینه‌ای برای خانواده‌ها ایجاد می‌شد.

خسروپناه ادامه داد: با توجه به تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار قبل به شورا که پیشنهاد ورود به این موضوع را دادند، این مصوبه اجرا شد و با این مصوبه دانش آموزان توجه و عنایت ویژه‌ای پیدا کردند و حرمت معلمان هم حفظ شده است.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: البته ما باید مدارس دولتی را آنقدر تقویت کنیم که عدالت آموزشی شکل بگیرد، در کنکور گذشته آمار نشان از حضور جدی دانش آموزان مدارس دولتی در میان رتبه‌های برتر کنکور داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی