Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشن بزرگ «گلبانگ انقلاب»مطرح شد : نسل امروز هرگز اسیر وسوسه‌هایی که درصدد ناامید کردن آنهاست؛ نمی‌شود چراکه مردم ما، نظام و انقلابشان را با سرمایه بزرگی به دست آوردند و خون‌های زیادی برای استقرار نظام اسلامی ریخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، مراسم گلبانگ انقلاب به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و سی‌ونهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور مسئولان استان و ۱۵۰۰ دانش آموز در مجموعه ورزشی الغدیر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگ انقلاب با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، عبالمحمد زاهدی استاندار قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین و جمعی دیگر از مسئولان استان در این مراسم به صدا درآمد.

جمع یک هزار و ۵۰۰ نفری دانش آموزان قزوینی در این مراسم سرودی زیبا در وصف مدافعان حرم را همخوانی کرده و نوای سرودهای انقلابی در سالن ورزشی الغدیر طنین انداز شد و برنامه‌های متنوع دیگر نیز با استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزان اجرا گردید.

همچنین نمایشی از آداب و رسوم و بازی‌های بومی محلی قزوین در مراسم گلبانگ انقلاب توسط هنرمندان قزوینی به اجرا درآمد و تصنیف زیبای “از خون جوانان وطن لاله دمیده” اجرا شد.

انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن و نهضت همه انبیاء الهی است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در سی‌ونهمین آیین گلبانگ انقلاب اسلامی که صبح امروز در ورزشگاه الغدیر قزوین برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب قرآنی، فرهنگی، علمی، استقلال و آزادی بود و همه انگیزه‌های انقلاب در بین مردم برخاسته از قرآن بود.

وی با بیان این‌که خداوند انگیزه انقلاب، مبارزه با مستکبران و سر سپردگان به اجانب را به ما نشان داد، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید مقرر کرده‌ایم که مستضعفان عالم را پیشوایان عالم قرار دهیم و این یکی از عواملی بود که مردم در مقابل رژیم خیانتکار و وابسته پهلوی قرار گرفتند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند مقرر کرده است که آینده جهان را بندگان شایسته اداره خواهند کرد و آن‌هایی که ایمان به خدا دارند نمی‌توانند از وعده‌های الهی به آسانی عبور کنند و به خاطر همین باورهای الهی و قرآنی بود که مردم در کنار امام خمینی (ره) قرار گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که خداوند در جای جای قرآن از مبارزات فرستادگان خود با طاغوتیان سخن گفته است، اضافه کرد: خداوند نوح نبی (ص) را به مبارزه علیه طاغوتیان فرستاد و آن حضرت، مردم با ایمان را با کشتی خود نجات داد، حضرت موسی (ع) را به مبارزه علیه فرعونی فرستاد که برای تسلط بر قومش آن‌ها را تحقیر می‌کرد و حضرت ابراهیم (ع) را به مبارزه با بت پرستان فرستاد و در نهایت آن حضرت بت‌ها را از میان برداشت.

وی عنوان کرد: وقتی پیغمبر خاتم (ص) رسالت یافتند، خداوند رسالت و کتاب‌های همه پیغمبران پیشین را در رسالت و کتاب ایشان خلاصه کردند و رسول گرامی اسلام (ص) نیز میراثشان را در غدیر خم به امیرالمؤمنین (ع) منتقل کردند و مردم را نیز تشویق کردند تا با ایشان همراه شوند.

عابدینی با تأکید بر این‌که عاشورا  میراث پیغمبر (ص) را جاودانگی بخشید، ابراز کرد: امام خمینی (ره) انقلاب را در راستای اهداف امام حسین (ع) پیشبرد و به همین خاطر ملت شعار می‌دادند نهضت ما حسینی است، رهبر ما خمینی است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی به نهضت‌های همه انبیاء (ع) متصل شد، ابراز کرد: چشم‌انداز انقلاب اسلامی ظهور حجت حق و منجی عالم بشریت خواهد بود و همه جوانان سربازان انقلاب به شمار می‌آیند که با وحدت، علم، نشاط و همدلی آرمان‌های انقلاب را پیش خواهند برد.

انقلاب اسلامی عزت را به ملت ایران ارزانی کرد

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تبریک فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی‌ انقلاب اسلامی گفت: مراسم گلبانگ انقلاب، زنگ بیداری، دانایی و آزادی ملت ها از استکبار و استعمار است که باید هر سال با شکوه تر از گذشته گرامی داشته شود.

سالار قاسمی، تربیت دانش آموزان خلاق، میهن دوست و ولایی را از آرمان های امام راحل عنوان کرد و خطاب به دانش آموزان افزود:امروز تمام تلاش بدخواهان نظام این است که نسل جوان را که سرمایه اصلی انقلاب است مایوس کنند و اگر ما توکل کنیم همه چیز حاصل می شود.

وی با مقایسه بخشی از دستاوردهای امروز نظام اسلامی با گذشته اضافه کرد:انقلاب اسلامی عزت را به ملت ایران ارزانی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:اگر به ما در خانواده، اداره و استان همه امکانات را بدهند اما تحقیر کنند انگار چیزی به ما نداده اند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به ما عزت داده است و گرچه مشکلاتی داریم اما این سرمایه کمی نیست و باید در این ایام امید آفرینی را در بین نوجوانان و جوانا تقویت کنیم.

قاسمی افزود: امروز همه باید در کنار آموزش و پرورش باشند چون انقلاب ما فرهنگی بود و تمرکز اصلی دشمنان بر نوجوان و جوانان است.

وی در ادامه از دانش آموزان خواست برای موفقیت در آینده اهل نماز، توکل و تلاش باشند و برای تحقق آرمان های امام و انقلاب تلاش کنند.

    نسل امروز هرگز اسیر وسوسه‌هایی که درصدد ناامید کردن آنهاست؛ نمی‌شود عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جشن بزرگ گلبانگ انقلاب که  در سالن ورزشی الغدیر قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: دانش‌آموزان و نسل امروزی که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی حضور نداشتند حق دارند از ما بپرسند؛ که چرا انقلاب کردیم و این وظیفه ما است که شرایط  و حوادثی که پیش از انقلاب در کشور رخ داده است را به آنها منتقل کنیم. وی افزود: در دوران پیش از انقلاب کشور ایران قدرت اختیار و تصمیم گیری نداشت و سفارت آمریکا برای سرنوشت کشور تصمیم می‌گرفتند؛ اما امروز با وجود مشکلات، دارای استقلال هستیم که مهم‌ترین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی بوده و نظام اسلامی خدمات ارزنده‌ای در کشور داشته است. استاندار قزوین خاطرنشان کرد: سال ۴۲ پس از سخنرانی امام راحل و به چالش کشیدن نظام طاغوت وقتی امام خمینی(ره) دستگیر شدند در پاسخ به سوال رئیس وقت ساواک که به امام گفته بود شما چگونه می‌خواهید در مقابل شاه بایستید وقتی سربازی ندارید، امام فرمودند "سربازان من در گهواره‌اند". وی ادامه داد: سال ۵۷ دیدیم که همان کودکانی که در سال 42 در گهواره بودند همراه با پدران و مادران خود به خیابانها آمده و نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در کشور ساقط و نظام اسلامی را حاکم کردند. زاهدی تصریح کرد: جشن پیروزی انقلاب متعلق به همه ملت ایرانی است که هر ساله همه آحاد جامعه از هر قشری آزادانه در این جشن شرکت می‌کنند.  وی عنوان کرد: امروز ما افتخار می‌کنیم که جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان که آینده سازان نظام هستند در کنار معلمان خود درس می‌خوانند تا در موفقیت و سربلندی کشور نقش آفرین باشند. استاندار قزوین بیان کرد: نسل امروز هرگز اسیر وسوسه‌هایی که درصدد ناامید کردن آنها هستند؛ نمی‌شوند چراکه مردم ما، نظام و انقلابشان را با سرمایه گذاری بزرگی به دست آوردند  و خون‌های زیادی برای استقرار نظام اسلامی ریخته شده است. وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ۲۵۰ هزار شهید، تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است؛ تا امروز ما در کشور با امنیت زندگی کنیم و مردم قطعا  این امنیت و آرامش را در مقابل وسوسه ها و دسیسه‌های دشمنان از دست نحواهند داد و همیشه از نظام و انقلاب و رهبری و دولت خود دفاع خواهند کرد‌. انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات جهاد سازندگی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در پیام سردار حسین زارع کمالی به مناسبت هفته بسیج سازندگی آمده است: به یقین، بسیج سازندگی یکی از دستاورد‌ها و افتخارات عظیم انقلاب اسلامی ایران است که با دستور مستقیم امام حکیم این انقلاب، خمینی کبیر، پا به عرصه خدمتگزاری نهاد.

نهادی برخاسته از دل انقلاب، فرهنگ اصیل ایرانی و نیروی انسانی متعهد و متخصص.

این جریان پویا و ارزشمند، در طول سالیان متمادی توانسته با تکیه بر جریان عظیم بسیج مردمی، خدماتی ماندگار را ثبت نماید و حتی در بسیاری از موارد، در مقایسه با فعالیت‌های سازمان‌ها و نهاد‌های متولی نیز دستاورد‌های ویژه‌ای را ارائه نموده است؛ این امر نشان از اخلاص و مدیریت مردمانی دارد که در هر برهه از زمان، جسم و جان خویش را در مسیر فتح قله‌های افتخار ایران اسلامی عزیز تقدیم میدارند.

بر خود لازم می‌دانم که هفته بسیج سازندگی را به تمام نیرو‌های مخلص، مستعد و پرتلاش بسیج مردمی، بخصوص جهادگران دریادل استان دارالعلم و دارالعباده یزد تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال برای شما بزرگواران، خدمتگزاری در سپاه امام عصر (عج) را مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، راه را نشان خواهد داد
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)