Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - طرح جديد اينترنت غيرحجمي با گلايه‌هايي از سوي کاربران مواجه است. شرکت‌هاي ارائه دهنده اينترنت رقم مصرف منصفانه را بر اساس ترافيک داخلي اعلام مي‌کنند و خبر مي‌دهند که هزينه استفاده از سايت‌هاي پربازديد ايراني نصف هزينه بازديد و استفاده از سايت‌هاي بين‌المللي را در بر خواهد داشت. اين در حاليست که اکنون تنها 500 سايت ايراني ترافيک نيم‌بها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزير ارتباطات امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همين موضوع عنوان کرد که مکانيزم سايت‌هاي داخلي بايد تغيير کند و استفاده از ليست 500 سايت پربازديد نيم‌بها کردن ترافيک، منسوخ شده است.
وزير ارتباطات امروز در حاشيه رويداد «روز فناوري فضايي» خبر داد که در مصوبه 266 اينترنت غيرحجمي، عنوان شده است که تمام ترافيک داخلي بايد به شکل نيم‌بها محاسبه شود و 500 سايت منتخب، براي گذشته است: «مکانيزم 500 سايت از نظر ما منسوخ است و شرکت‌هاي اينترنتي موظف هستند تمام سايت‌هايي که در داخل کشور ميزباني مي‌شود را به شکل نيم‌بها محاسبه کنند.»
وي خبر داد که شرکت‌هاي ارائه دهنده اينترنت بايد تمام سايت‌هايي که ترافيک آنها به شکل نيم‌بها محاسبه مي‌شود را اطلاع‌رساني کنند و همچنين خبر از ايجاد يک سامانه براي ثبت نام سايت‌ها در طرح ترافيک نيم‌بها داد: «سازمان فناوري پورتالي را راه‌اندازي کرده است که دارندگان محتوا مي‌توانند آي.پي و آدرس سايت خود را اعلام کنند تا پيگيري انجام شود.»
سامانه‌اي که امروز وزير ارتباطات از آن خبر داد، اکنون با آدرس «http://icip.ito.gov.ir» در دسترس است و توليدکنندگان محتواي داخلي مي‌توانند با ثبت نام و ارائه آدرس آي.پي سايت خود، جز سايت‌هايي با ترافيک نيم‌بها قرار گيرند.
محمدجواد آذري جهرمي همچنين عنوان کرد که شرکت‌هاي ارائه دهنده اينترنت با قرار دادن پيش‌فرض قيمت روي سرويس داخلي، اين تصور را به غلط براي کاربران جا انداخته‌اند که اينترنت با طرح جديد گران شده است: «اين واقعيت نيست و سازمان تنظيم مقررات نيز به شرکت‌هاي اينترنتي تذکر داده است که مصرف منصفانه بايد بر اساس مبناي بين‌المللي اعلام شود، و سپس ترافيک داخل را نيم‌بها محاسبه کنند.»
او اعلام کرد که بر اساس نظرسنجي‌هاي انجام شده، 70 درصد کاربران از طرح اينترنت غير حجمي رضايت دارند و براي کاربراني که به سرعت بالا و حجم پايين نياز دارند نيز طرح‌هايي در حال بررسي است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هرچند وقت یک‌بار گزارشی از ضریب نفوذ اینترنت ثابت، سیار و تلفن همراه در کشور منتشر می‌کند و در گزارشی که به تازگی توسط این سازمان منتشر شده، به بررسی وضعیت اینترنت ثابت و سیار وضعیت شبکه ارتباطی کشور پرداخته شده است.  

براساس این گزارش نفوذ اینترنت پهن باند ثابت از ۱۳/۰۸ درصد در پاییز سال ۱۴۰۱ به ۱۲/۹ درصد در پاییز سال ۱۴۰۲ رسیده است. همچنین ضریب نفوذ پهن باند سیار با رشد قابل توجهی روبه رو بوده است. درواقع ضریب نفوذ  پهن باند سیار در پاییز دوسال گذشته (۱۴۰۱) از ۱۲۰/۸۷  به ۱۲۷/۷۷ پاییز در سال گذشته رسیده است که حکایت از رشد ۵/۷۱  درصدی در این حوزه دارد.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش به وضعیت شکایت ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ هم اشاره شده است که ۷۵ درصد شکایت ها متعلق به حوزه ثابت بوده و ۲۵ درصد شکایت‌ها به حوزه سیار تعلق دارد.

از سوی دیگر در این گزارش به تعداد سایت‌های ۵G اپراتورهای ارتباطی تا پایان پاییز سال گذشته هم پرداخته شده که بر اساس آن تاکنون ۸۰۷ سایت نسل پنجم که متعلق به اپراتور دوم تلفن همراه است در کشور ایجاد شده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • تصاویری جدید از عجیب‌ترین تصادف ایران که پربازدید شده | فیلم
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • عکسی پربازدید از حضور خاخام‌های اسرائیلی در کنار بوستر موشک‌های ایرانی