Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@14:29:11 GMT

سرکشی از برنامه های قرآنی روستای تشنیز شهرستان کیار

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۵۲۶۱

سرکشی از برنامه های قرآنی روستای تشنیز شهرستان کیار

نوید قدیر دخت،کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: روستای تشنیز دارای دوخانه قرآن و دو جلسه خانگی است و درزمینهٔ برنامه‌های قرآنی به‌خوبی کار می‌شود ولی بااین‌حال جا برای پیشرفت هنوز باقی است.
وی اظهار کرد: جلسات قرآنی خانگی یک تجمع گروهی از علاقه‌مندان فراگیری قرآن کریم در منازل است که به‌منظور آموزش قرآن مجید درزمینهٔ های مختلف انجام می‌شود و کانونی برای توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در شهرها و محلات بشمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قدیر دخت خاطرنشان کرد: این سرکشی ۱۴بهمن ۹۶ در منزل یکی از اعضای جلسه خانگی روستای تشنیز برگزار شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، راضیه سلطان عباسی ندوشن در اولین جلسه شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال ۱۴۰۳ ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی و قبولی طاعات و عبادات و تبریک سال جدید به همکاران این مدیریت با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۹۲، اظهار داشت: از نشانه‌های متقین، این است که در دینداری نیرومند و در عین دور اندیشی، نرم خو هستند.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری(حفظه الله) و اهمیت پیوست برنامه‌های فرهنگی به طرح‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است چون فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می‌کنیم و همه چه بخواهند، چه نخواهند، هوا را تنفس می‌کنند و به هوا برای ادامه حیاتشان نیاز دارند.
 
کارشناس دینی بیان کرد: ما طلاب مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان باید در جهاد تبیین و گسترش امر فرهنگی بکوشیم، به خصوص فضای گفتمانی جامعه را قرآنی کنیم.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان تصریح کرد: مردم ما می‌توانند به‌واسطه قرآن نیازهای خودشان را برطرف کنند؛ طبق فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری که فرمودند، گفتمان قرآن تبدیل به گفتمان غالب جامعه شود، باید دانش آموزان ما با قرآن مانوس شده به گونه‌ای که وقتی در کنار یکدیگر هستند، براساس آیات قرآن فکر کنند، حرف بزنند و مسائل را حل کنند.
 
عباسی اظهار کرد: لازمه گفتمان سازی قرآنی این است که آنقدر کار شود، آنقدر مسلم شود که از نقشه شهری اسلامی تا رفتار اجتماعی و تربیت خانوادگی، همه قرآنی شود که ان‌شاءالله با یک طراحی جدید تمام مسائل با نقشه و راهبرد قرآنی حل شود و به نقطه مطلوب برسد.
 
وی یادآور شد: در قرآن آیات مختلفی در بخش تعلیم، تربیت، فرهنگ، فرهنگ سازی پوشش در قرآن، فرهنگ سازی غذا خوردن در قرآن، فرهنگ سازی همسایه داری، وجود دارد.
 
کارشناس دینی تصریح کرد: با توجه به طراحی جدید در زمینه آیات کلیدی قرآنی، باید سراغ آیات کلیدی رفت و به حفظ آیات قرآن توصیه شود و همه باید فضای زندگی و اجتماعی خودشان را با آیات توامان کنند.
 
وی با اشاره به طرح مسطورا با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه های قرآنی، ابراز کرد: ان‌شاءالله هر معاونت با الگو گرفتن از این طرح از چشم انداز افق۱۴۱۴ و سیاست‌های تعریف شده کار را پیش ببرد و چشم انداز یکساله داشته باشد.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف جهاد تبیین که طبق بیانات حضرت آقا، دین و معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) است باید به گونه‌ای باشد تا جوابگوی شبهه‌های پراکنده در جامعه و افکار عمومی باشد، لذا لازم است هر سه معاونت یک کار واحد برای میدان‌های عملیاتی طراحی و اجرا کنند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • حق هنر کتابت قرآن ادا نمی‌شود
  • پیوند قرآن و مردم با هوش مصنوعی در قاب شبکه تهران