Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان - معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: با هدف ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های پاک، ۱۰۰ آبگرمکن خورشیدی بین روستائیان و جنگل نشینان استان توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، محمد علی سفیدیان از برنامه ریزی برای توزیع رایگان ۱۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی، ۵۰ دستگاه تنور گازی و ۵۰ دستگاه اجاق گاز بزرگ به همراه کپسول بین روستائیان و جنگل نشینان این استان خبر داد و بیان کرد: به منظور جلوگیری از قطع درختان و برای جایگزینی سوخت فسیلی و استفاده از انرژی های نو و پاک، ۱۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان بین آنها توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل ها، از برنامه های سازمان جنگلها و منابع طبیعی است، افزود: در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگلها، جلوگیری از قطع درختان، سوق دادن روستائیان و جنگل نشینان به استفاده از انرژی های پاک و زمینه سازی برای بهره گیری از سوخت های جایگزین سوخت فسیلی، این کار صورت می پذیرد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: در توزیع آبگرمکن خورشیدی اولویت با مجریان طرح های مدیریت منابع طبیعی که در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی با این اداره کل قرارداد حفاظتی منعقد کرده اند، خواهد بود.

سفیدیان تاکید کرد: ۱۶۰ میلیون تومان هزینه این تجهیزات است که توسط منابع طبیعی استان سمنان تامین می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز منابع طبیعی ۱۹ استان به شبکه رادیویی دیجیتال

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی از تجهیز ۱۹ استان به شبکه رادیویی دیجیتال خبر داد.

به گزارش ایسنا حسین میرجبی در نشست خبری که امروز در سازمان منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: در کنار حفاظت‌های فیزیکی از سال گذشته تمهیداتی را اندیشیده‌ایم و ابتدایی‌ترین وسایل برای عصر دیجیتال بی‌سیم است که تا امروز ۱۹ استان مجهز به سیستم شبکه رادیویی دیجیتال شده‌اند.

وی اضافه کرد: از اعتبارات سال ۱۴۰۱، ۶۰ دوربین پایش اراضی تا شعاع ۶۰ کیلومتر خریداری کردیم.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی اضافه کرد: سامانه ریسک حریق را راه اندازی کرده‌ایم که با قدرت ۸۰ درصد صحت، ریسک حریق را اطلاع رسانی می‌کند در جلسه ملی مدیریت بحران این سامانه بسیار مورد استقبال قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم اعتبارات لازم را برای آن دریافت کنیم 

وی اضافه کرد: در زمینه راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین جزو اولین دستگاه‌ها بودیم که حدود ۴۵۰۰ گزارش رفع تصرفات غیر مجاز تهیه شد.

میرجبی با بیان اینکه سامانه‌های مختلفی در حوزه منابع طبیعی داریم که آنها را به نحو احسن به کار می‌گیریم گفت: یکی از آنها سامانه کاداستر اراضی ملی است که اطلاعات اراضی ملی در آن بارگذاری شده است علاوه بر آن در سامانه حریق اطلاعات سنواتی حریق را بارگذاری می‌کنیم. در سامانه اطلاعات نده‌های موضوع ماده ۳ نیز حدود ۱۱۰ هزار پرونده را بارگذاری کرده‌ایم.

وی با اشاره به سامانه استعلام معادن اظهار کرد: با بالغ بر ۲۲ استان در این زمینه قرارداد منعقد کرده‌ایم.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی اظهار کرد:۹۹.۳ درصد از اراضی ملی را کاداسر کرده‌ایم.

در ادامه این مراسم حسن وحید - معاون امور آبخیزداری سازمان منابع طبیعی - اظهار کرد: در سال جاری کل اعتبارات مصوب ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود. قرار است ۳۵۹ میلیارد تومان تخصیص داده شود. دیون ما بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه باید برای حفظ آب و خاک کمک کند و برای ۲۰ میلیون هکتار مطالعات آبخیزداری کمک کند.

وحید اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تعهدات خود را در زمینه آبخیزداری تا پایان سال مالی انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: امسال ما به حدود ۷۰ درصد از تعهدات خود برنامه ششم توسعه می‌رسیم و قرار است در طول برنامه هفتم توسعه، عقب ماندگی‌های برنامه ششم را نیز جبران کنیم.

وحید در پایان تصریح کرد: اشکال این است که در حوزه سیاستگذاری، حکمرانی آب را تعریف کردیم یعنی همه داشته‌ها را در بعد آب قرار دادیم این در حالیست که به جای آب باید به مدیریت جامع حوزه آبخیز بپردازیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۶۵۲ مترمربع از اراضی ملی «مغانک» از دست زمین‌خواران
  • همکاری وتعامل دستگاه‌ها برای حفاظت انفال و حقوق عامه
  • آزاد سازی بخش دیگری از زمین ساحلی بابلسر
  • رصد سوداگران اراضی ملی توسط گشت یگان حفاظت در ایام نوروز
  • طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه‌های ملی دراستان سمنان اجرا می‌شود
  • ۳۰ تیم در تعطیلات نوروز از منابع طبیعی استان سمنان حفاظت می‌کنند
  • فعالیت ۳۱ گروه گشت حفاظتی در جنگل‌های غرب مازندران
  • تجهیز منابع طبیعی ۱۹ استان به شبکه رادیویی دیجیتال
  • توزیع ۲۷ دستگاه تنور گازی بین عشایر ارزوئیه
  • سوء‌قصد نافرجام به مامور منابع طبیعی گلوگاه