Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:54:52 GMT

نیروهای محور مقاومت به ۲۹ کیلومتری الفوعه رسیدند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۸۶۷۵۷

نیروهای محور مقاومت به ۲۹ کیلومتری الفوعه رسیدند

قطع خطوط امداد رسانی تروریستها میان سراقب و معره النعمان در ادلب، پیشروی محور مقاومت به سوی شهرک های شیعه نشین و بمباران مواضع داعش در حومه حمص از مهمترین اخبار امنیتی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ارتش سوریه و متحدانش بر روستای تل طوقان در حومه جنوب شرقی ادلب مسلط شد و خطوط امداد رسانی تروریستها میان شهر سراقب و معره النعمان در این استان را قطع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش؛ این به فاصله ساعاتی پس از پیشروی ارتش سوریه و متحدانش در محور مقاومت در حومه ادلب است که آنها فاصله اندکی با شهر سراقب دارند و روستاهای العثمانیه الکبری و تل علوش را به دنبال درگیری با تروریستهای جبهه النصره و گروههای مرتبط با آن آزاد کرده اند.

همزمان منابع سوری از تسلط ارتش سوریه بر شهرک زیاره سمعان و کفر حداد در حومه جنوبی حلب خبر دادند و اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه و متحدانش به دروازه های شهرک جزرایا واقع در محور شرقی سراقب رسیده اند.

با این پیشروی ها نیروهای ارتش سوریه و متحدانش به ۲۹ کیلومتری شهرک شیعه نشین الفوعه در استان ادلب رسیده اند و فاصله خود را با شهر سراقب را نیز لحظه به لحظه کم و کمتر می کنند.

این همزمان با حملات هوایی روسی-سوری به مواضع تروریستهای جبهه النصره در حومه حلب و ادلب است.

ارتش سوریه با پیشروهایی که به دست آورده است بر همه روستاهای واقع میان حومه ادلب و حومه جنوبی حلب مسلط شده است.

همزمان نبرد سنگینی میان ارتش سوریه و تروریستها در جبهه تیرمعله و جنوب تلبیسه و اطراف الطیبه الغبیه و مزارع الرستن در حومه شمالی حمص در جریان است و جنگنده های ارتش سوریه مواضع داعش را در اطراف کوههای المحسه در حومه جنوب شرقی حمص هدف قرار داده است.

نیروی هوایی سوریه مواضع تروریستها را در شهرک حرستا در حومه دمشق هدف قرار داد. همچنین نیروی هوایی سوریه  راههای امداد رسانی تروریستها در شهرک عربین در غوطه شرقی را زیر آتش قرار داد.

در حومه جنوبی حماه نیز ارتش سوریه مواضع تروریستها را در منطقه عقرب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش سوریه و متحدانش در حومه شمالی حماه بر روستاهای طلیحان و ابوالکسور و تله طلیحان پس از درگیری با تروریستهای تکفیری داعش مسلط شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در روستای «المغیر» رام‌الله چه خبر است؟

منابع خبری گزارش دادند که صهیونیست‌های مسلح به همراه نیروهای امنیتی اشغالگر برای دومین روز متوالی به مناطقی در رام‌الله یورش برده و خانه و خودروهای مردم فلسطین را به آتش کشیدند.

به گزارش ایسنا، صهیونیست‌های مسلح روز شنبه و برای دومین روز متوالی با حمایت نیروهای امنیتی به روستاهای شمال و شرق رام‌الله در کرانه‌باختری هجوم آوردند.

صبح امروز ده‌ها شهرک‌نشین مسلح ورودی ورودی غربی منطقه سلواد واقع در شرق رامالله را بستند و با سنگ به سمت خودروی های شهروندان فلسطینی هجوم آوردند و به آن‌ها اجازه ورود و خروج از این منطقه را نمی‌دهند.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، نیروهای اشغالگر صهیونیستی با سنگ‌های بتنی ورودی منطقه ترمسعیا واقع در شمال رام‌الله را نیز بستند. آن‌ها همچنین ورودی منطقه سنجل واقع در شمال رام‌الله را بستند و از تردد خودروها در آن منطقه ممانعت کردند.

روز گذشته-جمعه- نیز در نتیجه هجوم شهرک‌نشینان مسلح و نیروهای اشغالگر به منطقه المغیر در شمال شرق رام‌الله یک جوان فلسطینی شهید و تعدادی مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که مجموع مجروحان درگیری‌های منطقه المغیر به ۱۸ نفر رسید که وضع برخی از آن‌ها وخیم است. هلال احمر نیز اعلام کرد که ۱۱ خودرو امدادی عازم این منطقه شدند تا به مجروحان رسیدگی کنند.

هلال احمر همچنین اعلام کرد که نیروهای امدادی این سازمان تلاش می کنند که به مجروحان رسیدگی کنند اما به نزدیک شدن به آن ها صهیونیست‌ها به سمت خودروهایشان تیراندازی می کنند.

از سوی منابع محلی گزارش دادند که برخی فلسطینی‌ها در داخل منازل خود مجروح شدند و به خودروهای شخصی به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند زیرا خودروهای امدادی توان ورود به منطقه را ندارند.

از روز گذشته تاکنون صدها شهرک نشین صهیونیست به همراه نیروهای امنیتی اشغالگر به بهانه‌ی یافتن یک چوپان صهیونیست که در منطقه المغیر ناپدید شده است به این منطقه یورش بردند.

نائب رئیس شورای روستای المغیر نیز اعلام کرد: حدود ۱۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست تحت حمایت نیروهای امنیتی و ارتش صهیونیستی به کشتار و آتش‌سوزی در مناطق مختلف این روستا ادامه می‌دهند و تا این لحظه بیش از ۴۰ منزل و خودرو را به آتش کشیدند. مردم منطقه المغیر از شهروندان فلسطینی خواستند که برخی خاموش کردن این آتش سوزی‌ها و مقابله با صهیونیست‌ها به کمک آن‌ها بروند.

صبح امروز آثاری از صهیونیست مفقود شده در نزدیکی روستای المغیر پیدا شده است و ارتش اشغالگر یک تیم عملیاتی برای یافتن این چوپان تشکیل داده است و برخی می گویند که او ربوده شده است.

ساعاتی پیش ارتش صهیونیستی اعلام کرد که جسد این صهیونیست که ۱۴ ساله است و بنیامین اخیمئیر نام دارد را پیدا کرده است.

در بیانیه ارتش صهیونیستی آمده است: تحقیقات درمورد این حادثه ادامه دارد و و نیروهای ارتش به دنبال بازداشت افراد مظنون به انجام این اقدام هستند.

شبکه ۱۴ صهیونیستی نیز مدعی شد بر اساس نتایج تحقیقات اولیه به‌نظر می‌رسد که این نوجوان بین ساعت ۸-۹ صبح روز گذشته توسط ۲ یا ۳ فلسطینی کشته شده است که از مناطق مجاور روستای المغیر هستند.

چوپان صهیونیست کشته‌شده

از سوی دیگر جنبش حماس در بیانیه‌ای خواستار تشدید مقاومت در کرانه باختری در مقابل اقدامات جنایتکارانه شهرک‌نشینان صهیونیست علیه اهالی این منطقه شد.

جنبش حماس در این باره تاکید کرد: تشدید حملات انجام شده توسط شبه‌نظامیان شهرک‌نشین علیه مردم ما در روستاها و شهرک‌های کرانه باختری و حملات وحشیانه به شهروندان، خانه‌ها و املاک آنها که تحت نظارت مستقیم کابینه شهرک‌نشینان فاشیست صورت می‌گیرد، جنایات جنگی است.

 در این بیانیه آمده است: ما از مردم و مقاومت قهرمان در کرانه باختری می‌خواهیم در مواجهه با این برنامه‌ها قیام کرده و مقاومت را در برابر دشمن صهیونیستی و شبه‌نظامیان جنایتکار و افراطی آن تشدید کنند و تصویر همبستگی دلاورانه با اهالی نوار غزه در نبرد «طوفان الاقصی» را تکمیل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • کشته و زخمی شدن نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله
  • کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله لبنان
  • حمله به مواضع اسرائیل ایجاد صلح و امنیت در کشورهای منطقه است
  • سوختن صهیونیست ها در آتش قهر ملت ها و محور مقاومت
  • مسدود شدن محور روستایی شهرک عشایری مهر دشت بخش درح
  • حماس خواهان خیزش ملت فلسطین شد
  • در روستای «المغیر» رام‌الله چه خبر است؟ یورش صهیونیست ها به بهانه یافتن چوپان گمشده
  • در روستای «المغیر» رام‌الله چه خبر است؟
  • فراخوان حماس برای تشدید مقاومت در کرانه باختری