Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ، طرح تولید فولاد یک میلیون تنی مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500مگاواتی چادرملو (سرو) از جمله این طرحهاست.
مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با سرمایه گذاری 886 میلیارد تومان و با تولید 950 هزار تن انواع شمش فولاد ساده کربنی در سال زمینه اشتغال 600 نفر را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروگاه سیکل ترکیبی سرو متعلق به مجتمع معدنی صنعتی چادرملو نیز با ظرفیت 492 مگاوات زمینه اشتغال 100 نفر را فراهم می کند. برای بهره برداری از این نیروگاه 7000 میلیون ریال هزینه شده است.

واحد صنعتی گندله فلات مرکزی بافق هم با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.
شریعتمداری ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح گفت : این طرح به مناسبت هفته دهه فجر از طرح هایی است که به همت فعالان اقتصادی و صنعتگران استان یزد به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاری در کشور افزود : در 10 ماه گذشته رشد تقاضای صدور مجوز تاسیسات صنایع صنعتی و معدنی ۲۳ درصد رشد داشته است.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت این رشد تقاضا را نشان از علاقه مندی سرمایه گذار علیرغم مشکلات عنوان کرد.
وی از پیگیری و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان خبر داد و بیان کرد: تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تامین سرمایه ثابت برای توسعه و نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحدها بویژه واحدهای صادرات گرا از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی کشور است
وی افزود: دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ ، افزایش سرمایه بانک ها و ایجاد شرایط مطلوب تر به منظور پرداخت اعتبار طرح های رونق تولید را پیش بینی کرده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه منابع پیش بینی شده باید از تصویب مجلس شورای اسلامی بگذرد عنوان کرد: از این طریق می توان مابه التفاوت نرخ سود اعطایی را به واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولیدی صادرات گاز پرداخت کرد.
وی افزود: در مجموع تامین خوراک به دلیل از هم گسیختگی زنجیره ارزش در صنعت فولاد و از همه مهمتر نبود وجود تعادل و توازن از تولید سنگ آهن و بعد تبدیل به کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و... مشکلاتی را پیدا کرده است
شریعتمداری با بیان اینکه مشکلات صرف استان یزد و شهرستان بافق نیست عنوان کرد: تلاش خواهد شد تا مشکل مرتفع شود. وی همچنین از تمهیدات اندیشیده شده برای تضمین تامین خوراک واحدهای در دست اجرا شرکت سنگ آهن مرکزی بافق خبر داد. مدیر گندله فلات مرکزی بافق هم گفت:طرح گندله بافق طرحی پژوهش محور است که به دلیل عدم نیاز به آب ، می تواند یکی از مهمترین طرح های صنعتی باشد. بخشایش : به ازای هر تن گندله بیش از ۲۰۰ لیتر آب مصرف می شود. وی افزود: ظرفیت طرح گندله فلات مرکزی بافق ۳۵۰ هزار تن است که با بیش از ۱۷ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید بخشایش از اشتغال بیش از 50 نفر در سه شیفت کاری خبر داد. نیروگاه خورشیدی نوآتیه شهرستان اشکذر دیگر طرحی بود که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.
نیروگاه خورشیدی نور با 50 میلیارد تومان اعتبار راه اندازی شد.
این نیروگاه به‌صورت خرید تضمینی 20ساله به میزان 10مگاوات و ظرفیت تولید 18.5 میلیون کیلووات ساعت در سال در اشکذر راه اندازی شده است

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۸۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی کشتکار ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حداقل حمایت مورد انتظار سرمایه‌گذاران صنعتی تأمین امکانات زیربنایی سرمایه‌گذاری از قبیل آب، برق و گاز است، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری نظیر تکمیل ملزومات و بسترهای لازم در سطح شهرستان را مدنظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحدهای صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و غیره در حال پیگیری و اقدام است.

کشتکار با اشاره به تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحدهای تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگراولویت‌های مهم اداره صمت دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم نماید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

وی با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ,۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

کد خبر 6086638

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا
  • ورود رئیس جمهور به سریلانکا
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد